In verbinding met mijn werk rij ik elke dag naar Nederland.
Het is er niet verplicht Nederlands to praten maar volgens mij makkelijker voor iedereen, dus ben ik begonnen met het leren van het taal.
Ik kijk vaak Amerikaans films op Videoland i.v.m. Nederlandse Ondertiteling maar ook Series zoals Nieuwe Buuren, dat lukt ondertussen wel goed.
Mijn spelling ist niet het beste omdat ik alleen praat/luister en nooit iets schrijf.
Ik vind het super dat je de Nederlandse taal leert hoewel het niet wordt geeist van jouw werkgever.
Petje af!
Groetjes
Rike
(@Alex en @Ralf gewoon schrijf ik het trema op de “e” met de combinatie alt 137, maar als ik dat doe dan wordt ik elke keer eruit gegooid en beland op een nieuwe site hoe kan ik hier de trema’s op e en i schrijven??)
O, dat is vervelend Rike, ik zal kijken of ik een oplossing vind. Ik werk met een Mac en daar gebruik ik Alt-u en dan typ ik de letter waar ik het trema op wil hebben.
Ik neem aan dat jij Windows hebt? Weet jij toevallig hoe het daar werkt, @ralf?
Goedemorgen Rike,
Het trema op de ‘e’ is soms inderdaad een uitdaging. Ik kan je drie tips geven:
Nederlandse spellingscontrole aan je browser toevoegen: je krijgt dan automatisch tips en het woord met trema staat er dan meestal ook bij, dat kun je dan simpel aanklikken;
je kunt ergens op internet (in Google) een e met trema kopiëren;
je kunt een Nederlandse toetsenbordinstelling op je computer installeren.
Zelf werk ik met alle drie de opties (afhankelijk van waar ik ben), maar het meeste met de eerste optie. Gaat het zo lukken, denk je? Misschien heeft iemand anders nog anderen ideeën (ah, weer een trema ).
Groetjes, Ralf
@Alex en @ralf : met de combinatie van jou Alex lukt het prima! ë ï dank je wel
en de mogelijkheid van @ralf probeer ik ook nog, ik installeer net de Nederlandse toetsenbordinstelling voor windows 10 op mijn laptop.
Ik zal het jullie laten weten of dat gelukt is ( ik ben niet echt een computerliefhebber)