Hoi, ik ben Sven

Ik ben ook nieuw hier. Ik leer sinds jaren NL eigenlijk voor plezier en omdat ik vaak in NL op vakantie ben. Ik volg een conversatiecursus op de Volksuniversiteit in Mannheim. Ik heb me aangemeld om hier met mensen te chatten en om vragen over gramatica te kunnen stellen.
groetjes Sven

5 „Gefällt mir“

Ha Sven, leuk dat je je hebt aangemeld. Als je de thema’s hier bekijkt zul je zien dat het hier over van alles en nog wat gaat, dus er zit zeker iets bij wat je interesseert.

Als je graag in Nederland op vakantie gaat zijn deze thema’s misschien interessant voor je:

en

En anders kun je natuurlijk ook altijd een eigen thema beginnen.

Voor grammatica hebben we een aparte rubriek: Grammatik & Wortschatz, maar die had je vast al gezien :wink:

Heel veel plezier hier!
Alex

Hoi Sven, ook van mij hartelijk welkom hier. Het is een leuk forum!

Hoi Sven, waar ga je dan heen in Nederland?

Hallo Sven,
Welkom hier en veel plezier :wave:
Nu ben ik ook benieuwd wat jouw lievelingsplek in Nederland is.
Of gaan jullie elke keer ergens anders naartoe?

Groetjes
Rike

2 „Gefällt mir“

Hoi Sven,

hartelijk welkom en veel plezier.
Ben je bij Lia? Vanavond heb ik weer cursus bij haar. :sunglasses:

Groetjes
Beatrice

1 „Gefällt mir“

Hallo Sven,
Hartelijk welkom op het forum. Ik wens je hier heel veel plezier.
Vragen over grammatica kun je hier altijd stellen.:+1:
Groetjes en geniet van de zon vanavond,
Jessi

3 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Sven :smiley: Leuk dat je vaak in Nederland op vakantie bent. Ik was afgelopen zaterdag nog in Maastricht, een erg mooie stad. Als je vragen hebt, laat het gerust weten.
Groeten, Ralf

Hoi Sven, wat leuk dat je er bent! Woon je ook in Mannheim of in de buurt? Misschien kunnen we ooit zelfs offline een Nederlandse avond organiseren met @Maartje, @kamikazebaer en wie er verder nog op rijafstand woont?! :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Bin dabei, Isabelle! Klinkt cool. :slight_smile:

Welkom, Sven! Leuk om hier nog iemand uit onze regio te zien. Net als Rike ben ik erg benieuwd naar je vakanties in Nederland - waar kom je het liefst?

1 „Gefällt mir“

Hoi Isabell, hoi Maartje, hoi alle,
dat klinkt wel goed. Heel graag. Waar wonen jullie?
Ik ben al in vele steden en dorpjes in Nederland geweest vooral natuurlijk aan de kust.
Inmiddels gaan we eigenlijk sinds jaren naar Noordwijk. We hebben er een heel mooi vakantiepark gevonden waar we een huisje huren. We houden er van de natuur en de super strandpaviljoenen.
:slight_smile:

5 „Gefällt mir“

Doen jullie ook aan watersport, Sven?

Sorry voor mijn late reactie! :no_mouth: @Maartje en ik wonen allebei in Germersheim. :blush: Af en toe ben ik ook in Mannheim en/of Ludwigshafen.

2 „Gefällt mir“

Nee helaas doe ik geen watersport.
Ik zou heel graag kunnen kiten, maar dat duurt heel lang te leren en dat
vind ik te vermoeiend :dizzy_face:

2 „Gefällt mir“

Dat is niet ver. Waar heb je NLs geleert? Ik volg een conversatiecursus op de Abendakademien in Mannheim. We hebben een heel goede lerares. Ze is Amsterdamse en heeft NL gestudeert.

2 „Gefällt mir“

Wat leuk! Hoe lang volg je die cursus al? Je Nederlands is hartstikke goed. Ik ben in Nederland geboren en tweetalig opgegroeid, dat is wel handig. Zullen @Maartje en ik het je laten weten als we weer eens naar Mannheim of Ludwigshafen gaan? Misschien kunnen we inderdaad wat afspreken. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

O ja, kiten lijkt me ook erg leuk, @Sven - maar wel heel moeilijk om te leren inderdaad :worried:

1 „Gefällt mir“

Ik volg de cursus sinds eeuwen :smile:
Eigenlijk kom ik uit Wuppertal en ben vroeger veel vaker in NL geweest, omdat het niet ver was en je zo snel aan de Noordzee was. Ik kon helemaal geen woord NLs praten en vond dat lastig. Dus ben ik een cursus op de Volksuniversiteit begonnen, alleen om een paar vakantieworden te leren. Maar ik had dan zo veel plezier NLs te leren dat ik doorgegaan ben. Inmiddels woon ik sinds 2002 in Mannheim en ben in 2004 met de cursus op de Abendakademie begonnen. Dus leer ik al heel lang :slight_smile:

En laat me heel graag weten als jullie in Mannheim zijn :smile:

4 „Gefällt mir“