Lieblingsorte: Wat is je favoriete stad (of plaats) in Nederland?

Hast du einen Lieblingsort in den Niederlanden?

Als je wel eens in Nederland bent geweest heb je vast een bepaalde plaats die je heel leuk vindt. Misschien ga je wel elke keer naar dezelfde plek omdat het zo goed bevalt :wink:

Welke plaats zou jij aanraden aan iemand, die voor het eerst naar Nederland op vakantie gaat?

2 „Gefällt mir“

Mijn lievelingsstad in Nederland is Den Haag. Het is voor mij de ideale combinatie van een grote stad met de rust en de ruimte van strand en zee :sunglasses:

3 „Gefällt mir“

Haarlem is een mooie stad. =)

3 „Gefällt mir“

nee - URK is natuurlijk die mooiste stad in het Nederland! :sunglasses:

2 „Gefällt mir“

Haarlem vind ik inderdaad ook erg mooi. Niet te groot, gezellige winkels en lekker dicht bij de zee :slight_smile:

Urk is geen stad maar een dorp, @Manfred :wink: Maar ik snap wel dat deze plaats je hart heeft gestolen :slight_smile: :rowboat:

PS: de mooiste stad van Nederland

Ik vind Harlingen een mooie stad. Het is en kleine havenstad met een mooie centrum en veel gezellige kleine kroegjes. En vanuit Harlingen kan je naar twee eilanden varen.

4 „Gefällt mir“

Klopt. Vanuit Harlingen kun je naar de waddeneilanden Vlieland en Terschelling varen :slight_smile: Ben je daar al eens geweest, @Carmen?

PS: Het is een kleine havenstad met een mooi centrum

Op Terschelling ben ik geweest en naar Vlieland wil ik gaag nog :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Om naar vakantie te gaan vind ik persoonlijk Zeeland een ideale plaats vanwege de stranden, de rust en het meestal fijne weer,:slight_smile:
Maar ik hou ook van Amsterdam en Den Haag, bijzonder de musea van deze beiden steden.
Maastricht vind i k natuurlijk het leukst omdat ik de stad al lang ken en me haar alternatieve cultureel milieu best bevallt.

3 „Gefällt mir“

Wat is er zo alternatief aan het culturele milieu in Maastricht, @Ulrike?

Zierikzee

2 „Gefällt mir“

Hello MrsC :smiley:
Waarom Zierikzee als ik vragen mag? Ik was er wel eens, maar al lang lang geleden…
Groetjes,
Ralf

Ralf, je verduitst :slight_smile: Dat heet: Ik ben er wel eens **geweest** in het Nederlands :wink:

Hartelijk welkom, MrsColumbo :slight_smile:

Ik ken al elke provincie van Nederland en vind vele streken en steden leuk, maar ik hou in het bijzonder van beide Hollandse provincies en Flevoland. Mijn favoriete stad in Nederland is Almere, omdat ik het heel fascinerend vind, dat de stad zo jong is en zo snel gegroeid is en steeds nog groeid. De moderne architectuur in Almere vind ik eveneens leuk. Aan de andere kant hou ik ook van vestingssteden, bijvoorbeeld Naarden, Bourtange of Heusden.

3 „Gefällt mir“

Wat leuk Johannes! Ik moet bekennen dat ik Almere niet ken, maar ik vind het fascinerend dat er een hele stad uit de grond gestampt is in de jaren zeventig en dat die intussen meer dan 200.00 inwoners telt.

1 „Gefällt mir“

Sorry maar nu ben ik de wijsneus, Urk is een eiland! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Vaak daar geweest, mooi maar ook vervelend. (volgens mij)

Mijn favoriete stad is momenteel Den Bosch, daar komt het Bier vandaan. :beer:

2 „Gefällt mir“

De Urkers hebben tenminste vaak steeds nog de mentaliteit van bewoners van een eenzame eiland. g

2 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt! Ik heb gelukkig allen maar met de inwoners to maken, de Duitse in de Winkels (bij Boni) zijn vaak niet zo aardig.

Ik schaam mij vaak er voor.