Mooie stranden in Nederland en België 🏖

Hoihoi,

In deze topic kunnen we schrijven over (niet) mooie stranden in NL en BE. Waar moet je wel naartoe :sunglasses:, en waar liever niet :worried:…?

Zelf was ik afgelopen weekend in Rotterdam, om vervolgens naar het strand Oostduin te gaan, bij Den Haag. Een heel fraai strand, lekker breed en het was niet druk. Parkeren was gratis, en na een klein wandelingetje door een mooi duinenlandschap, liet de zee zich blikken. Een heel ontspannen middag gehad en de kinderen vermaakten zich uitstekend.

Ken jij mooie stranden in Nederland en België die je met ons wilt delen? Ik ben benieuwd!

Groetjes, Ralf

2 „Gefällt mir“

Kijkduin (eveneens bij Den Haag).

Ik woonde er vroeger in de buurt en kon lekker op de fiets naar het strand …

2 „Gefällt mir“

Ja, een vrij rustig strand met een intiem boulevardtje. En toch bij de grote stad.
Heb ik boulevardtje eigenlijk goed gespeld ? :flushed:

1 „Gefällt mir“

Ik ben benieuwd of een van de Duitstalige forumleden hierop antwoord durft te geven. Ik zeg in ieder geval even niets … :wink:

2 „Gefällt mir“

Als ik mag reageren…ik zou “boulevardje” zeggen. Maar daar kunnen we graag over discussiëren :smiley:
Hoe is het eigenlijk met onze vakantiegangers aan zee? Heeft er al iemand mooie stranden ontdekt? Eigenlijk ben ik ook wel nieuwsgierig naar strandervaringen buiten Nederland en België. Liggen @andrea, @Baerbel, @Gisela en @Mirto al aan de oceaan? :sunglasses::sunny::ocean:

Leuk om te horen, Daniel! Groede ligt aan het IJsselmeer, toch? Dat is ook wel handig voor de mensen die niet van zout water houden :wink:
Want het IJsselmeer heeft zoet water. Heb je toevallig een foto van het strand voor ons Daniel? Ik ben wel een beetje nieuwsgierig nu…maar anders kan ik er natuurlijk ook zelf eens heenrijden en het ontdekken :yum:
PS Let op de uitspraak: “Grude”, voor de Duitstaligen.

1 „Gefällt mir“

Een goed en belangrijk thema :blush:
Ik vind het op Neeltje Jans in Zeeland het mooist! Je kunt er lekker kitesurfen en ook als het heel goed weer is zijn er vrij weinig mensen.

6 „Gefällt mir“

En een heerlijke foto, Michelle!

Kitesurfen? Dat lijkt me hartstikke leuk – en behoorlijk moeilijk!

Zijn er hier nog meer mensen die aan kitesurfen doen?

1 „Gefällt mir“

Als ik alleen maar een beetje rust nodig heb en wil een dag uitwaaien ga ik hier naartoe: https://www.google.de/maps/place/Vrijheidsduinpad/@51.8016092,3.853755,17z/data=!3m1!4b1!4m5!3m4!1s0x47c4f9efb9a4d0c7:0x41d8db2ba9a6e8cb!8m2!3d51.8016092!4d3.8559437
Het is helemaal niet druk op strand … rustig en lekker genieten van alles. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

4 „Gefällt mir“

Wow, een schitterende foto :blush:

2 „Gefällt mir“

Callantsoog is een aanrader en traditioneel een magneet voor Duitsers (ik struikel altijd over de vele vers gegraven kuilen in het zand).De stranden van Texel zijn onlangs nog tot één van de mooiste stranden van Europa verkozen (tip: bezoek de Sluftervallei met Springtij)

4 „Gefällt mir“

Idd. Heel mooie plek! Ik ben helaas niet objectief. Ik ben in deze streek ‚opgegroeid‘ (resp. heb daar heel veel tijd doorgebracht tot ik 12 jaar oud was). Volgende dagen ga ik ff kijken of ik wat foto’s vind :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Zeeland

Noord-Beveland

Walcheren

8 „Gefällt mir“

Ik heb ook prachtige herinneringen aan Callantsoog. Foto’s zouden me wel benieuwen! :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Wauw, geweldig, @liebeliesel! Jij bent dierenfotograaf, zie ik? Hardstikke cool! Nu moet ik me echt inhouden om niet honderden foto’s van mijn poezen te gaan posten… :smiley:

3 „Gefällt mir“

Wat een sfeervolle foto’s zijn dat, Rike. Heel mooi!

En, @liebeliesel, ik heb net even een kijkje genomen op je site. @Isabelle heeft helemaal gelijk: gaaf hoor, jouw dierenfoto’s.

@Isabelle: Als Katzenfan verstehe ich dich total gut. Ich möchte dich jedoch bitten, dich in Zurückhaltung zu üben, sonst ist unser Speicherplatz auf dem Server ganz schnell erschöpft :wink:

Oder wollen wir einen Katzen-, bzw. einen Haustierthread starten?

1 „Gefällt mir“

Een huisdierenthema? Wel goed stofzuigen daar dan :wink:

Ik zit nog eens naar die strandfoto met hond van Heike te kijken, hoe dat mooie beest daar over de zee zit uit te kijken…wat zou hij wel niet denken? @liebeliesel , weet jij het?

1 „Gefällt mir“

Dank je wel, Ralf! :slight_smile: