Fotothread: Tiere und Natur

Ik wil niet altijd polderfoto’s posten, maar dat is nu eenmaal wat ik zo bijna dagelijks zie… En niet het laatst hou ik ook van “onze” polder. :smiley:

Deze namiddag heb ik ervoor gekozen het laatste stuk naar huis te lopen (foto’s in de volgorde van m’n weg).

Als ik de foto’s bekeken heb dacht ik: “Mijn woord van de dag moet zijn”:

Rust

12 „Gefällt mir“

“polder-rust”
Je hebt echt een oog voor mooie motieven Peter! Wat dacht je van een kalender?
Ik voel me geïnspireerd en denk na over teksten die ik over de foto’s zou schrijven.

:grin: Peter :wink:

1 „Gefällt mir“

Er is altijd een beetje magie in een bos.
Vandaag voor de zonondergang.tn

tn%202

10 „Gefällt mir“

Wat denken jullie hiervan?
Een poging: Met mobieltje en vergrootglas gefotografeerd.

De bloem van een hazelnotenstruik

02%20(1)

10 „Gefällt mir“

Je weet dat de lente komt …

10 „Gefällt mir“

Uit zicht

5 „Gefällt mir“

Een prachtige foto Peter. Zo’n raar beeld… Ik heb een bijzonder titel ervoor.
Een enkeltje alsjeblieft! Blijkbaar is er het eind van het skienseizoen.

1 „Gefällt mir“

Bedankt.

taaltip
3 „Gefällt mir“

10 „Gefällt mir“

Een snapshot vanuit een andere dimensie.

8 „Gefällt mir“

Nog snel een ingelast nieuwsbericht van de razende reporter uit de polder bij windkracht 6:

Als de vogels moeten lager vliegen, om nog een stukje tegen de wind aan te kunnen,

[hier moet je het plaatje van de vogels in het hoofd hebben]

en als de verkeersborden zich vlak neer leggen,

en de werkzaamheden moeten stoppen,

en de plaats voor het plasje in de plas komt te liggen,

en de zwanen zich voor de haarde wind terug trekken,

dan moet zelf de honden-uitlaatservice zijn naam passend maken:

7 „Gefällt mir“

Wat een geweldig fotoverhaal Peter. Je zou het kunnen “plaatsen” in een leerboek voor leerlingen van een basisschool.

1 „Gefällt mir“

Wow, ich bin von euren Bildern echt beeindruckt! Sehr schön sehen die aus.

Hier sind ja alle recht flauschig unterwegs. Ich habe einen Axolotl namens Dirk, der ist etwas pflegeleichter. Aber meine Eltern haben auch eine Katze und früher als Kinder hatten wir Kaninchen.

4 „Gefällt mir“

süß aussehen tut er ja… :wink: Eine Art Lurch?

Ja genau ein Schwanzlurch. Er ist der einzige Lurch der in seiner Gestalt eine Larve bleibt und in diesem Stadium geschlechtsreif wird. Ich finde sie einfach nur super putzig.

3 „Gefällt mir“

Der Axolotl kommt in Mexiko-Stadt vor. Dort ist er. in freier Wildbahn nahezu ausgestorben. Wird aber in vielen Laboren gezüchtet zur Erforschung des Neotenie-Phänomens (Neotenie-Tiere werden im Larvenstadium geschlechtsreif). Unbedingt in Wikipedia nachlesen!
Das war auch eine Prüfungsfrage in meiner Vordiplom-Prüfung Biologie (als Nebenfach) .

3 „Gefällt mir“

Bedankt Freyja, maar ik snap niet wat mijn grapje met en leerboek van een basisschool gemeen heeft!? :slight_smile:

Je kunt bv. de tekst aan de juiste afbeeldingen toewijzen laten of een verhaal laten vertellen of zo. Het kan ook suggestie zijn om naar foto’s te zoeken en de juiste zin te schrijven. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw foto’s en de tekst te gebruiken op de basisschool.

1 „Gefällt mir“