Fotothread: Tiere und Natur

10 „Gefällt mir“

Een snapshot vanuit een andere dimensie.

8 „Gefällt mir“

Nog snel een ingelast nieuwsbericht van de razende reporter uit de polder bij windkracht 6:

Als de vogels moeten lager vliegen, om nog een stukje tegen de wind aan te kunnen,

[hier moet je het plaatje van de vogels in het hoofd hebben]

en als de verkeersborden zich vlak neer leggen,

en de werkzaamheden moeten stoppen,

en de plaats voor het plasje in de plas komt te liggen,

en de zwanen zich voor de haarde wind terug trekken,

dan moet zelf de honden-uitlaatservice zijn naam passend maken:

7 „Gefällt mir“

Wat een geweldig fotoverhaal Peter. Je zou het kunnen “plaatsen” in een leerboek voor leerlingen van een basisschool.

1 „Gefällt mir“

Wow, ich bin von euren Bildern echt beeindruckt! Sehr schön sehen die aus.

Hier sind ja alle recht flauschig unterwegs. Ich habe einen Axolotl namens Dirk, der ist etwas pflegeleichter. Aber meine Eltern haben auch eine Katze und früher als Kinder hatten wir Kaninchen.

4 „Gefällt mir“

süß aussehen tut er ja… :wink: Eine Art Lurch?

Ja genau ein Schwanzlurch. Er ist der einzige Lurch der in seiner Gestalt eine Larve bleibt und in diesem Stadium geschlechtsreif wird. Ich finde sie einfach nur super putzig.

3 „Gefällt mir“

Der Axolotl kommt in Mexiko-Stadt vor. Dort ist er. in freier Wildbahn nahezu ausgestorben. Wird aber in vielen Laboren gezüchtet zur Erforschung des Neotenie-Phänomens (Neotenie-Tiere werden im Larvenstadium geschlechtsreif). Unbedingt in Wikipedia nachlesen!
Das war auch eine Prüfungsfrage in meiner Vordiplom-Prüfung Biologie (als Nebenfach) .

3 „Gefällt mir“

Bedankt Freyja, maar ik snap niet wat mijn grapje met en leerboek van een basisschool gemeen heeft!? :slight_smile:

Je kunt bv. de tekst aan de juiste afbeeldingen toewijzen laten of een verhaal laten vertellen of zo. Het kan ook suggestie zijn om naar foto’s te zoeken en de juiste zin te schrijven. Er zijn veel verschillende mogelijkheden om jouw foto’s en de tekst te gebruiken op de basisschool.

1 „Gefällt mir“

Belize.

3 „Gefällt mir“

[basisschool boek]

Nu snap ik het :slight_smile:
Heel creatieve ideeën!

1 „Gefällt mir“

Wer noch etwas mehr über das Phänomen Neotenie, Axolotl und Grottenolm wissen möchte:
hier ist noch ein interessanter Link
https://scilogs.spektrum.de/biosenf/10-unglaubliche-eigenschaften-des-grottenolms-und-warum-es-der-gollum-unter-den-salamandern-ist/

Mein Namensvetter sieht ja echt putzig aus :wink:
Dirk

1 „Gefällt mir“

Zo mooi kun je in Nederland fietsen:

Gestern gesehen, irgendwo auf halber Strecke zwischen Monster und Hoek van Holland. :heart_eyes:

14 „Gefällt mir“

Nieuwe kleuren in onze tuin.

Vandaag op een wandeling op de ‘‘dijk van de katten’’ , bij mijn woonplaats.

11 „Gefällt mir“

Gisteren…

Ik heb geprobeerd een beetje het “binnen het gras / polder” gevoel te vatten. Ik heb nog niet alle foto’s door gekeken, maar dit lijkt me naar de juiste kant op te gaan.

@Emilian: één mooie tuin heb je! :slight_smile:

9 „Gefällt mir“

Mooi. Zo een zuiver groen.

Waar gaan de slechte katten naartoe?

In mijn stad bestaat een vreemde situatie.
Er zijn mensen die niet goed met hun katten om kunnen gaan.
Ik weet niet goed wat er de echte reden voor is: slechte katten of slechte mensen?
Uiteindelijk vinden sommige van de katten hun eindbestemming op een dijk.
Deze dijk is een soort asiel voor de ondeugdelijke katten.
Af en toe zijn er mensen die hun katten hier brengen om verder over te leven.
Af en toe zijn er mensen die daar een wandeling maken om de zwerfkatten te bewonderen en voederen. Dus hebben ze daar wat voedsel door de bezoekers, een kattensamenleving en
een afdak tussen de rotsen van de dijk.
Hoe goed of slecht het er voor deze katten is, weet ik niet.
Zal dit straks een lokale curiositeit voor toeristen worden?
We zullen het zien!

7 „Gefällt mir“

Waar is de prachtige foto gebleven? :frowning: