Wat is jullie woord van de dag?

Voor mj is het woord van de dag stamppot ! en deze bijbehorende reclame.

3 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is Geld abheben, omdat ik in Duitsland nog steeds vergeet dat je hier niet overal met een pinpas kan betalen. Ik wilde zojuist naar de film. Maar dat ging dus mooi niet door, omdat ik geen contant geld had.

6 „Gefällt mir“

Mijn woord van vandaag is: de zon :sun_with_face::sunglasses::sunny:

4 „Gefällt mir“

snoeien is mijn woord voor dit weekend.
Gisteren de bomen gedaan. Vandaag de druif en vooral weer alles opruimen :confused:

4 „Gefällt mir“

Mein Wort des Wochenendes ist ´Förster´. Wahrscheinlich hatte ich gestern im Teutoburger Wald ein Schild mit ´Eintritt verboten´ übersehen… Der Pfad wurde immer enger und nach vier, fünf Kilometer konnte ich nicht weiter.

:evergreen_tree::evergreen_tree::deciduous_tree::evergreen_tree::no_entry::walking_woman::evergreen_tree::evergreen_tree::deciduous_tree::evergreen_tree:

2 „Gefällt mir“

Mijn woord van vandaag is: krokus.

Omdat je overal krokussen ziet. Ik hou van deze vroege bloeiers.

4 „Gefällt mir“

Ik heb zaterdag de eerste vlinder gezien, een heerlijke citroenvlinder. En dit op een seizoen op die we eigenlijk met de warme gevoerde laarzen door de sneeuw zouden lopen.

6 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is “schoonmaken”. Schoonmaken is precies dat wat ik vandaag moet doen. :frowning_face:

4 „Gefällt mir“

„Friesin was bijna verloren in het Teutoburger woud.“
Dat zou een mooie kolom zijn. :wink::upside_down_face:
:evergreen_tree::deciduous_tree::evergreen_tree::deciduous_tree::hiking_boot::woman_farmer:

3 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is prijsetiket

Waarom? Ik heb vandag om de tachtig prijsetiketten van twee bepaalde series brillen gehaald. Met de vingernagels en wasbenzine en veel moeite. Eigenlijk, zo was de bedoeling, om nieuwe etiketten op te plakken. Toen ik ermee klaar was viel mijn man op dat hij zich heeft vergist. :crazy_face: De nieuwe etiketten zijn voor nieuwe brillen, maar die zijn er nog niet in de winkel.

4 „Gefällt mir“

Hemeltje, wat voor een werk! :see_no_evil:

Das war ja ein Erlebnis, Kitty! Wo im Teutoburger Wald warst/bist Du denn?

Kitty war wahrscheinlich auf dem Holzweg. :laughing:

7 „Gefällt mir“

In der Gegend von Brochterbeck :wink:

für Kitty

Die Gegend kenne ich nicht, ich komme ja aus Bielefeld…

1 „Gefällt mir“

Oh, in der Gegend von Brochterbeck, ein staatlich anerkannter Erholungsort! Meine Mutter ist gebürtig aus Tecklenburg und den Wald kenne ich natürlich. :grinning:

2 „Gefällt mir“

Wenn ich diese Woche Lust habe, schreibe ich eine neue.

1 „Gefällt mir“

Een hoop kilometers voor een wandelingetje in het Teutoburger Wald, ben je met krokusvakantie aldaar Kitty of even een dagtochtje?

1 „Gefällt mir“

Ik ben geen liefhebber van reizen, en nieuwe gebieden ontdekken gaat bij mij in hele kleine stapjes. De volgende stap is dat ik daar blijf voor langere tijd, maar je krijgt mij met geen tien paarden een hotel in. Ik rijd dus nog voor een dag heen en terug.

3 „Gefällt mir“

Een gezellig familiair pension zou het toch ook kunnen doen ? Het moet niet altijd biefstuk zijn.:wink:

1 „Gefällt mir“