Fotothread: Tiere und Natur

Hallo zusammen,

hier ist der heiß ersehnte Fotothread! Ich dachte mir, ich gestalte ihn etwas allgemeiner, damit nicht nur die Haustierbesitzer unter uns etwas davon haben. Also postet gerne Bilder von (euren) Tieren und schöne Naturaufnahmen – vielleicht mit ein paar erklärenden Sätzen dazu?

Es gelingt mir leider nicht, das erste Foto hochzuladen, die Datei ist zu groß… Hat jemand einen Tipp zum Verkleinern? Danke!

6 „Gefällt mir“

Ich habe dieses Programm für meine auch immer recht großen Fotos benutzt. Wenn man die zweitkleinste Einstellung nimmt, klappt es auf jeden Fall.

2 „Gefällt mir“

Danke! Meine Internetverbindung ist so schrecklich langsam… Es lädt und lädt und lädt nicht :triumph:

@Isabelle, da warst du schneller als ich. :wink:
Wollte auch gerade so einen Thread starten.

Dus, van ons: dit zijn Leni (hond) & Nuka (kat). Foto is al enkele jaren oud.

Bild

Nuka was bezig met het checken van Leni’s tanden… Beide dezelfde leeftijd.

Heel veel plezier iedereen en ik denk dat ik mag zeggen, dat we ons op foto’s van jullie schatjes verheugen. :slight_smile:

Groetjes
Heike

9 „Gefällt mir“

Mag ik even voorstellen: Rübe (foto van 2008) ( de broer van Ratz) helaas 4 maanden later overleden.
Op de receiver was het lekker warm :wink:

8 „Gefällt mir“

ja, schau mal hier @Isabelle.

2 „Gefällt mir“

Oh, wat een schatje, @Rike ! :heart_eyes: Hoezo is hij overleden? :cry:

Aw, wat schattig, @liebeliesel! En wat geweldig dat die twee zo van elkaar houden! :heart_eyes: Mijn poezen moeten niks van honden hebben. Als er eens eentje op bezoek komt, gaan Mia en Lilly op de kast zitten en komen ze pas weer naar beneden wanneer de indringer is verdwenen.

3 „Gefällt mir“

Oké, ik ben benieuwd of het is gelukt: dit zijn Mia en Lilly. De foto is al een paar jaar oud, ze zijn inmiddels al zes maar nog steeds zo schattig als toen!

10 „Gefällt mir“

Dank je Isabelle :slight_smile:
Een autobestuurder heeft niet opgelet en de katten waren nog maar rond 7 maanden oud en nog niet voldoende voorzichtig (ze waren “Freigänger” ik weet niet hoe dat heet in het Nederlands).
Dus hebben we Rübe 2 huizen hier vandaan in de berm gevonden . Helaas was hij al overleden.

Ratz heeft lang om zijn broer getreurd.
Ik zal nog wat foto’s van Ratz opzoeken :slight_smile:

Aj, wat erg… Gelukkig gaat het met Ratz wel goed! Mijn poezen leven in huis, maar ze hebben wel een “Außengehege” zodat ze ook buiten in het gras kunnen liggen (en aarde aan hun pootjes naar binnen kunnen brengen :joy:).

1 „Gefällt mir“

Wat een grappige foto, Heike. Zo te zien kunnen Leni en Nuka goed met elkaar opschieten :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ach gossie, wat een heerlijke knuffelbeestjes :heart:

1 „Gefällt mir“

Jij hebt ook twee poezen, @alex? Laat maar eens een foto zien!

1 „Gefällt mir“

O jeetje, wat naar dat hij overreden is, Rike.

Ja, katten zitten graag op elektrische apparaten. Die van mij ook :slight_smile:

Ok, hier komen de mijne: De rode heet Toos (12) en de witte Elsa (3). Elsa is doof (Nederlands doof = deutsch taub) en heeft twee verschillend gekleurde ogen. Ze komen allebei uit het asiel (Tierheim Langenhagen).

PS Plaatjes verkleinen gaat heel goed met de online-service van tinypng.com. Werkt voor PNG- en JPG-bestanden.

9 „Gefällt mir“

Wauw, wat zijn die twee mooi! Toos ziet helemaal niet uit als 12! Ik doe sinds meer dan 5 jaar vrijwilligerswerk in een asiel, vooral met honden, dus ik kan wel iedere dag een foto posten en het wordt nooit saai! :smiley:

En bedankt voor al jullie tips voor het verkleinen!

1 „Gefällt mir“

En hier is Ratz , inmiddels bijna 10 jaar oud :slight_smile:

7 „Gefällt mir“

Hij ziet er heel tevreden uit, Rike. Cute – dat witte vlekje. Mooi vind ik ook het tegenlicht in de eerste foto.

1 „Gefällt mir“

Zeg, zijn jullie allemaal professionele fotografen? :wink: Mooi, hoor!

Waar slapen jullie poezen 's nachts? In bed? Of gaan ze 's nachts op stap en dutten ze overdag?

1 „Gefällt mir“