Hoi allemaal, ik ben Hans

Hoi allemaal, ik ben Hans (Jürgen) geboren in Duitsland en opgegroeid in Nederland, en nu al weer een paar jaar woonachtig in Duitsland (Bayern) ik ben op deze side opmerkzaam geworden omdat bekende van mij wat vroegen over Nederland waar ik zo 1,2,3, geen antwoord op wist, en hier soms een oplossing vond, m’n hobby’s zijn skien, bergwandelingen van hut naar hut, en zeilen.

6 „Gefällt mir“

Hallo Hans,
Welkom op het forum. In Bayern woon je voor je hobby’s beter dan in NL. Ga je vaak naar de bergen? Wintersport is mijn favoriete hobby, helaas is even een dagje poederen :skier::snowboarder:vanuit NL niet mogelijk.
Groeten uit Delft,
Peter

3 „Gefällt mir“

Hallo Hans,

Welkom ook van mij :wave:

Met je hobby’s heb je een leuke keuze gemaakt.
Tijdens de zomer aan de kust en tijdens de winter in (op?) de bergen. :wink:
Misschien heb je er zin in hier Fotothread: Tiere und Natur wat foto’s te laten zien ?

We verheugen ons op jouw berichten :slight_smile:
Groetjes,
Rike

3 „Gefällt mir“

Hoihoi, Hans,

Ook namens mij hartelijk welkom op het forum!

Groetjes vanuit een plat Friesland waar de eerste skihelling nog moet worden uitgevonden, maar waar je wél heerlijk kunt zeilen. :sailboat:

Kitty.

3 „Gefällt mir“

Welkom hier, Hans!

Vertel eens, hoe voelt de verschil tussen Beieren en Nederland? Volgens mij is het ietsje meer dan even wennen, als je van NL naar Beieren gaat?

Groetjes
Gabi

3 „Gefällt mir“

Hoi Peter, of ik vaak naar de bergen ga? nou ja als er gelegenheid voor is, ik woon nl. in het “Fichtelgebirge” dat zijn welliswaar geen bergen Maar gelegenheid om te skien heb ik daar wel, (Mehlmeisel bv.) als warming up voor de echte skivakantie

groetjes Hans

1 „Gefällt mir“

hoi Gabi,
hoe het verschil tussen Beieren en Nederland is? nou dat is een beetje moeilijk om in een kort verhaal te vertellen, Maar met mijn lieve vrouw (die uit Beieren komt) aan mijn zijde lukt dat wel, maar het is wel even wennen, mee doen en mee leven (integratie dus) dan kom je er wel, vooral als ze merken dat je geinteresseert bent in de “Bairischer Kultur”

groetjes Hans

Hoi Kitty
Zeilen heb ik geleerd op de Kaag in Zuid Holland, ik woonde in Den Haag/Scheveningen, ok in Friesland kann je welliswaar niet skien maar schaatsen en dat kan ik ook hoewel ik dat al lang niet meer heb gedaan,

groetjes naar Fryslân boppe (hoop dat het korrekt is):wink::wink::wink:

1 „Gefällt mir“

Hallo Rike,
zoals het is met hobby’s, je moet er wel tijd voor over hebben, ok ik woon in Beieren (Fichtelgebirge) dat zijn welliswaar geen bergen maar “Mittelgebirge” maar je kann er skien, in Mehlmeisel bv. in de bergen bevalt me het beste in de nazomer om te wandelen, en in de winter om te skien natuurlijk, zeilen doe ik als er gelegentheid er voor is “am Bodensee” of als ik op bezoek ben bij familie in NL. op de Oosterschelde, maar wat fotograveren betreft daar moet ik je teleurstellen, als fotograaf ben ik een 0

groetjes Hans

2 „Gefällt mir“

Oh jouw familie woont in Zeeland :star_struck::heart_eyes:
Daar ga ik ook elk jaar naartoe :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum ook namens mij!

Als je vragen hebt, laat het mij en/of co-moderator @alex gerust even weten.

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf