Was ist dein niederländisches Lieblingsessen? 🍰

Rare tijgers heb je in Nederland, zeg. :wink:

Lekkere tijgers :wink:

Mij verbaast eerder dat ze puntjes hebben in plaats van strepen. :wink:

4 „Gefällt mir“

Het patroon lijkt inderdaad meer op dat van een luipaard (Leopard), maar dat mag de pret niet drukken.

5 „Gefällt mir“

Ich esse sehr gern Pannekoek, die mein niederländischer Schwiegersohn kocht.
(Ik eet graag Pannekoek, die mijn nederland schoonzoon kookt.

4 „Gefällt mir“

Pannenkoeken – die vind ik ook erg lekker, @leo. I

In het Nederlands bak je pannenkoeken trouwens. Koken doe je bijvoorbeeld groente.

Aan je profielplaatje te zien ben je ook een kattenliefhebber :slight_smile: We hebben hier op het forum een speciaal dierenthema. Misschien vind je het leuk om daar aan mee te doen?

2 „Gefällt mir“

PS: Was macht die pannenkoeken deines Schwiegersohnes so besonders, Helga?

Ik ben benieuwd!/Ich bin gespannt!

1 „Gefällt mir“

Oh wat erg! Niet te krijgen hier. Hebben hebben hebben! :yum:

3 „Gefällt mir“

Nieuwe haring met uitjes en zuur. En als ik zin op vlees heb filet americain. En - echt waar - het nederlandse bruin brood. Knetschbrot. Kan je bolletjes uit vormen. De meeste duitsers zijn niet echt fans ervan. Ik vind het heel lekker.

3 „Gefällt mir“

Ich mag das niederländische Vollkornbrot auch sehr gerne. Und das Tigerbrot, das steht irgendwo weiter oben in diesem Beitrag.

1 „Gefällt mir“

• Haring - nicht zu vergleichen mit den salzigen und teilweise zähen Viechern an Nord- und Ostsee. Richtig leckeren haring gibt es auch zu Hause in Deutschland - bei ALDI. Der kommt allerdings auch direkt aus den Niederlanden.
• Kibbeling
• Zeekraal mit Spaghetti, Öl, Knoblauch, Peperoni und frischgeriebenem Parmesan
• Zeekraal auf der Pizza
• Zeekraal mit Kabeljau, Tomaten, Zwiebeln, Knoblauch und Camembert aus der Pfanne
• Miesmuscheln, am besten hangkultur und dann auf Rheinische Art

Eigentlich gehören hier noch tompoucen hin, op koningsdag ok, aber sonst haben die vielzuviele Kilokalorien - die müßten nur nicht so verdammt lecker sein.

5 „Gefällt mir“

Du bist ein echter Fischliebhaber :slight_smile: :fish:

Mit den deutschen Matjes kann ich mich auch nicht so richtig anfreunden …

Het christoffelgebak eten wij altijd in de provincie Limburg op 100 meter van de grens met Duitsland (Reichswald).

4 „Gefällt mir“

Ik hou enorm van “Snelle Jelle” een soort ontbijtkoek apart verpakt met alles erin en eraan, bij de Lidl heten ze “Vlugge Japie” en je krijgt er gauw een “Flotte Otto” van. :grin:
Een hartige hap is voor mij lekkere stokjes saté met veel pindasaus of een lekkere loempia speciaal, dat is het eerste wat ik eet als ik NL binnenkom, gelijk naar de Chinees. Dat is niet eten maar vre…selijk lekker !!

3 „Gefällt mir“

Vanochtend kon ik zeekraal bij de Edeka kopen…heerlijk!!!:heart_eyes:

1 „Gefällt mir“

Maar wel slecht voor je zouthuishouding ! …en ik kan het weten, want ik heb een bel op mijn fiets.

clichĂŠ: het Nederlandse brood of een typisch Nederlands broodje met boter en heel veel hagelslag. :heart_eyes: :bread::chocolate_bar:

2 „Gefällt mir“

Wat dacht je van kokosbrood ? mmmmhhhhhhhh

2 „Gefällt mir“

Ohja… kokosbrood… het is wel heel erg zoet… maar: mmmmmh! Ik vind de versie met cacao wel lekkerder :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Recht hast du. Deutsche Matjes (ein “a”) sind irgendwie andere Fische als die niederländischen maatjes (zwei “a”).
Leider habe ich keinen ALDI bei mir in der Nähe. Die sind zwar ßberall in Berlin, aber hier leider nicht.
Trotzdem sehr guter Tipp.