Zoek de fouten (Nederlands)

Gut gemacht, Rike :slight_smile:

In diesem Fall stimmt die Satzstellung. Die Wörter ‘altijd al’ ist eine Art Verstärkung von ‘belangstelling’.

Du hast ‘piepjongen’ korrekt verbessert, aber es felht noch etwas. Oh ja, ‘voor’ statt ‘in’ ist auch gut. Aber, guck noch mal nach ‘zij het’. Es ist nämlich nicht falsch.

2 „Gefällt mir“

Ah nu snap ik het:
Later is hij, (komma) zij het met heel veel moeite, piloot geworden.

Is dat correct?

1 „Gefällt mir“

Ja, genau! Und wie schreibt man in diesem Fall ‘piepklein’?

1 „Gefällt mir“

piepkleine jongen :roll_eyes: :smiley:

2 „Gefällt mir“

Ja! :smiley:

Als piepkleine jongen had hij altijd al belangstelling voor alles wat vliegt. Later is hij, zij het met heel veel moeite, piloot geworden.

2 „Gefällt mir“

:+1: Dank je voor die mooie zin @Kitty :kissing_heart:

2 „Gefällt mir“

Gern geschehen, Rike :kissing_heart:

We gaan naar Australië:

Onder de Abboriginals zijn er, naar verluid, maar weinig die de weidheid van de Outback veruilen voor de moderne grote stad.

3 „Gefällt mir“

Mijn poging (met hulp van een woordenboek)

1 „Gefällt mir“

Liebe Verena,

du hast 4 Fehler gefunden und 1 Fehler falsch verbessert. :slight_smile:

Ik heb nog eens naar de spelling gekeken. Daar kon ik geen fout vinden. Misschin moet het komma weer weg? Ik weet nooit waar ik een komma moet zetten. :scream:

1 „Gefällt mir“

Kijk eens naar ‘weidheid’…

Sprachtipp

het komma = de komma

weide

Je had het sneller verbeterd, dan ik kon schrijven… Weide is juist, ‘weids’ met een korte ‘ei’ betekent dus ‘ruim’ of ‘groots’.

Hoe schrijf je nu weidheid?

1 „Gefällt mir“

Ik heb geen idee.

1 „Gefällt mir“

Er moet één letter bij.

1 „Gefällt mir“

Ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Het moet ‘weidsheid’ zijn. ‘Wijds’ gebruik ik bijvoorbeeld bij kleding. Ze draagt een wijde jurk.
Is dat juist?

3 „Gefällt mir“

Ja, je hebt helemaal gelijk Verena :slight_smile: Het is inderdaad ‘weidsheid’ :smiley:

2 „Gefällt mir“

Wie kan alle fouten uit deze zin halen?

Kijk, dit schattige foto’tje van de kleine is des tijds genomen in het kleine cafétje aan de hoek.

3 „Gefällt mir“

Ik waag een poging :slight_smile:
Kijk, dit schattige fotootje van de kleine is destijds genomen in het kleine cafeetje op de hoek.

3 „Gefällt mir“