Zoek de fouten (Nederlands)

Misschien in plaats van " alleen ook": maar ook???

Rodeln, Bobfahren, Langlauf, Schlittschuh fahren, aber auch Curling und Skilaufen sind alles Olympische Sportarten. ???

2 „Gefällt mir“

Niet alleen rodelen, bobsleeën, langlaufen en schaatsen, maar ook curlen en skiën zijn allemaal olympische sporten.

Ah, goed idee.

Niet alleen rodelen, bobsleeën, langlaufen en schaatsen, maar ook curling en skiën zijn Olympische sporten.

2 „Gefällt mir“

of zo? … zijn olympische takken van sport.

! de Olympische Spelen

2 „Gefällt mir“

Geweldig, @RalfN, @Andrea1 en @VerenaE. Jullie hebben super samengewerkt en creatieve oplossingen bedacht :slight_smile:

Ik zou zeggen (ich würde sagen):

Niet alleen rodelen, bobsleeën, langlaufen en schaatsen, maar ook curling/curlen en skiën zijn olympische sporten.

olympische takken van sport geht auch, Ralf :+1:

4 „Gefällt mir“

Kan iemand een nieuwe zin schrijven? Misschien @alex of @ralf? Dank je wel.

1 „Gefällt mir“

Of misschien iemand anders? :wink:

1 „Gefällt mir“

Mijn Schildpad is verdwijnt, darrom heb ik een rond geloopen om haar zoeken te gaan.

Tenminste 7 fouten :wink:

2 „Gefällt mir“

Mijn schildpad is verdwenen, daarom ben ik een rond gelopen om hem haar te zoeken gaan.

Mijn poging :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Wat mij betreft is het nu een foutloze zin geworden. :+1:…maar de stijl van schrijven kan nog iets aangepast worden. Ik zou het woordje een laten staan.

PS stijl is, in mijn ogen, erg persoonlijk. Misschien dat anderen jouw zin gewoon goed vinden.

2 „Gefällt mir“

Mijn poging, maar toch heel anders, misschien te kort:

Mijn schildpad is verdwenen, daarom ben ik op zoek naar hem gegaan.

3 „Gefällt mir“

@VerenaE
Je hebt het woord ‘naar’ toegevoegd :+1:
Alleen de volgorde van de woorden kan soepeler.

PS. Ik ga zo de piste op. Het duurt dus even voordat ik weer kan reageren.

Mijn schildpad is verdwenen, daarom ben ik een rond gelopen om naar hem te zoeken.

Nog 1 verbetering om de zin te krijgen die ik had bedacht.

2 „Gefällt mir“

Nog een idee, maar past die nog bij de oorspronkelijke zin??

Omdat mijn schildpad is verdwenen heb ik rond gelopen om naar hem te zoeken. :turtle: :eyes:

1 „Gefällt mir“

Als je geen doel hebt, is de verleden tijd in het Nederlands „hebben“.

Dus heb in plaats van ben.

3 „Gefällt mir“

Prima, Andrea :+1:

2 „Gefällt mir“

Bedankt Andrea, deze fout doe ik altijd weer, omdat het zo ongewoon is. Ik heb het verbeterd.

2 „Gefällt mir“

Kan iemand een nieuwe zin schrijven? Bedankt.

Andrea vroegt om en neuiwe zin waarnaar zei naar foutens kan zouken. Bei dezen: over wijnig foutens hoeft je niet zorg te maken. Meer fouter als in deze stukje ken niet.

PS. Het stukje wat je voor mij geschreven heb, heb ik al af.

2 „Gefällt mir“

Andrea vroeg om een nieuwe zin waarin ze na fouten kan zouken. Zoals deze: over te weinig fouten hoeft ze zich geen zorgen te maken. Meer fouten dan in dit stukje kunnen niet.

Al heel veel fouten gevonden. Nog meer te gaan.
En ik heb er ook nog een bonus-zin aan toegevoegd.:wink:

1 „Gefällt mir“

Is dat de bonus-zin, Peter?

1 „Gefällt mir“