Zoek de fouten (Nederlands)

Laten we de tweede zin er even bijpakken:

‚…omdat zij steeds met haar vingers aan haar haar zaten‘. Eigenlijk zit hier maar één foutje in.

Het zijn de vingers van het langharige meisje, dus zijn het haar vingers. Bij een jongen zijn het zijn vingers.

‚Altijd‘ en ‚steeds‘ zijn synoniemen. Synoniemen van steeds; ander woord voor steeds - synoniemen.net

Je kunt ergens op zitten, maar hier zit het meisje ergens aan. Aan haar haar.

Je weet al dat ‚zat‘ goed is, in plaats van ‚zaten‘ of ‚lag‘. Wanneer je dit toepast, is de tweede zin ook goed.

3 „Gefällt mir“

Hierbij weer een nieuwe zin:
Super leuk dat het is weer bijna Sinteklaas! Maar schijnbaar herkend niet iedereen de sint, want een jongetje vraagde aan het koning "Ben u Sinteklaas?"
:joy: (Dat is echt gebeurt!)

2 „Gefällt mir“

Hoi,
Dit is mijn antwoord:

Superleuk dat er bijna Sinterklaas is! Maar schijnbaar herkent iedereen de Sint niet, want een jongetje vroeg aan de koning: “Bent u Sinterklaas?”

1 „Gefällt mir“

Hoi Emilian,
Goede poging! Je hebt verschillende dingen goed verbeterd, maar er zijn nog wat fouten over. En sommige dingen heb je verkeerd verbeterd…

Deze zin hoort er ook bij.

2 „Gefällt mir“

Nog eens! :slight_smile:

Super leuk dat er Sinterklaas weer bijna is!
Maar schijnbaar herkent niet edereen de Sint, want een jongetje vroeg aan de koning: “Bent u Sinterklaas?”
(Dat was echt gebeurd!)

Ik kan nu alleen maar op het echte antwoord wachten! :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Je hebt bijna alle fouten gevonden. Supergoed! Soms heb je alleen iets teveel aangepast. Daarom volgt hieronder de oorspronkelijke zin opnieuw. Alle vetgedrukte woorden heb je goed verbeterd.

Superleuk dat het weer bijna Sinterklaas is! Maar schijnbaar herkent niet iedereen de Sint, want een jongetje vroeg aan de koning :Bent u Sinterklaas?“
:joy: (Dat is echt gebeurd!)

Er zit nog 1 fout in, maar dat is geen grammaticale fout (also kein Grammatikfehler). Viel Erfolg!

Misschien kunnen @GoodbyeRoutine, @Andrea1 @Saylana @Detlef @JohannesH helpen?

2 „Gefällt mir“

binnenkort in plaats van bijna?

Dat kan, maar ‘bijna’ is niet fout.

1 „Gefällt mir“

Er is een andere fout…

Om echt correct te zijn, moet daar ‘komt’ in plaats van ‘is’ staan.

@estarling bedoel je dit? [quote=“Anja, post:401, topic:779”]
Superleuk dat het weer bijna Sinterklaas is komt!
[/quote]

Zo is deze zin helaas niet goed. Als je “is” wilt veranderen in “komt” wordt de zin:
“Superleuk dat Sinterklaas weer bijna komt!” In deze nieuwe zin gaat het over de persoon Sinterklaas die bijna komt.
Maar de oorspronkelijke zin is: “Superleuk dat het weer bijna Sinterklaas is!” Hier gaat het over het feest Sinterklaas.
Wanneer je het over ‘Sinterklaas’ als feestdag hebt, gebruik je het woord Sinterklaas op dezelfde manier als bijvoorbeeld: Kerstmis (Weihnachten), Pasen (Ostern) of Koningsdag.
Zo kun je dan zeggen: Het is Kerstmis/Koningsdag/Sinterklaas. Of: Met Kerstmis/Pasen/Sinterklaas vieren we feest.

Ich hoffe dass diese Erklährung klar für dich ist.
Der letzte Fehler ist wirklich schwierig. Braucht ihr einen Tipp?

2 „Gefällt mir“

Ich habe eine Idee, weiß aber nicht, ob ich richtig liege. Ich denke mal, dass der kleine Junge den Sinterklaas nicht siezt.

Demnach müsste es heißen: „Ben jij Sinterklaas?“

Helaas, dat is ook niet de fout…
Dit jongetje was gewoon beleefd tegen de koning :wink:
In jouw nieuwe zin duzt het jongetje de koning wel

Maar het jongetje heeft gedacht dat het Sinterklaas was en niet de koning en dat is waroom ik dacht, dat he de Sinterklaas niet met u anspreekt.

Ja dat klopt.
Maar siezen is: Bent u Sinterklaas? Sind Sie Sinterklaas? (Dat was de vraag van het jongetje.)
En duzen is: Ben jij Sinterklaas? Bist du Sinterklaas?

Ja, das weiß ich. Aber ein kleiner Junge würde ja den Nikolaus nicht siezen, deshalb dachte ich, dass das der Fehler sei.

Aber ich denke ich habe jetzt den Fehler gefunden: de Koning.

Oh oké, nu snap ik wat je bedoelt

1 „Gefällt mir“

En helaas, zelfs dit was niet de fout die ik bedoel…
Hoewel het niet fout is om ‚koning‘ met hoofdletter te schrijven

1 „Gefällt mir“

Dus even voor alle duidelijkheid:
Es gibt noch einen Fehler in diesem Satz.

Es hat nichts mit Grammatikfehler zu tun (also z.B. keine Großbuchstaben, fehlende Letters oder falsche Satzreihe)… Nur ein falsches Wort…

Waarschijnlijk reageer ik pas morgenavond weer, dus jullie hebben wat tijd om na te denken.

Superleuk dat het weer bijna Sinterklaas is! Maar 1) herkent niet iedereen de Sint, want een jongetje vroeg aan de koning : „Bent u Sinterklaas?“

  1. In het Duits zouden we „offenbar“ of „anscheinend“ zeggen.

offenbar = blijkbaar

2 „Gefällt mir“