Wat is jullie woord van de dag?

Mijn woord voor deze mistige dag is spiegelglad.

5 „Gefällt mir“

Ik hoop dat je niet al bent uitgegleden Hans?! :snowflake::snowflake::snowflake::snowflake:

Mijn woorden van vandaag zijn puur Nederlands… Niet kunnen slapen

3 „Gefällt mir“

Daar had ik vannacht ook last van
Studiestress :joy::joy::joy:

1 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag, omdat ik het een normaal woord is maar nieuw voor mij:

Ingwer

= Gember

1 „Gefällt mir“

Zit ik zojuist aan de Pfefferminztee, vorige week in Emlichheim gekocht, blijk ik buiten de trend te vallen… Mooi is dat :joy:

2 „Gefällt mir“
voor Kitty

In den Provinzen wird doch immer etwas hinterher gelaufen :wink::joy::joy::joy:

2 „Gefällt mir“

Ik doe niet anders. :joy::disappointed_relieved:

Wat dacht je van deze twee trappen naar de garage en het sneeuwruimen op mijn leeftijd.
Vandaag sneeuwt het weer als een gek. 40 cm vandaag :disappointed_relieved:

:disappointed_relieved::joy:

6 „Gefällt mir“

Dit is ook zo eentje:

de marechaussee

En de Duitser denkt, wat voor een soort straat? En hoezo staat het (het woord) op een auto?

4 „Gefällt mir“

Gewoon zo laten denken, des te sneller pakken zij de boeven. :sunglasses: en HET woord moet op de auto staan, dan weten de mensen met wie ze het te doen hebben, tenzij ze op een geheime missie zijn, dan wordt er een speciale en neutrale auto genomen.

6 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is “kortingsbon”. Vervelend wanneer de winkelmand de bon niet accepteert.

1 „Gefällt mir“

De winkel bedoel je? (Winkelmand ist Einkaufskorb)

2 „Gefällt mir“

Ik denk dat Saylana electronisch winkelde; daar kom je inderdaad bij een winkelmand/Einkaufskorb terecht waar je de code van je kortingsbon moet intypen.

4 „Gefällt mir“

In Duitsland heeft men veel respect voor vrouwelijke dieren. Een vrouwtjesolifant heet een Elefantendame.

3 „Gefällt mir“

Klopt, dat had ik niet bedacht.

1 „Gefällt mir“

Burnout. ( Niet mij. )

1 „Gefällt mir“

Mein Wort des Tages ist… de belastingaangifte

1 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag ist verbeulemansen.
Het probleem is dat ik niet precies weet wat het betekend, want ik kon het niet echt vinden.

Entschuldigung is mijn woord van de dag, omdat ik het nu zo druk heb, dat ik een beetje ben verdwenen.

3 „Gefällt mir“