Ik vrees een beetje die commentaren wanneer we vandaag in Düsseldorf in oranje kleding zitten…
Nu is de kans echt wel héél klein geworden… Maar ook al hebben ze het eigenlijk niet verdiend, zou ik het toch geweldig vinden als ze mee mogen doen en dan natuurlijk opens heeeeeel goed zijn!
Anders zou ik in de zomer van 2018 naar een land moeten verhuizen waar ze niet naar voetbal gaan kijken
Ja, ik zie ook al op tegen al die commentaren over het Elftal en het eindeloze liedje “Ohne Holland fahr’n wir zur WM”… Maar goed, deze keer is het wel een beetje terecht.
Dat zie ik meer als een soort bezweringsformule omdat de Duitsers stiekem toch altijd een beetje bang blijven voor het Nederlandse elftal
Hah, dat is de juiste instelling!
Super! Dat moet ik goed onthouden!
3-1 Gefeliciteerd!
Ik zag vanochtend een striptekening op Facebook langskomen, kan hem helaas niet terugvinden. Ging ongeveer zo: twee mannen zitten gezellig voor de tv om samen naar de voetbalwedstrjd te kijken. Zegt de één: “Ach verdomme, ik dacht dat de vrouwen zouden spelen…” Zegt de ander: “Nou jammer, doe dan maar die gekke home video’s op SBS6!”
Tja, de mannen bakken er niets van…de Duitse mannen maakten er een wervelende show van gisteren, 6-0!
Wieder ein Idiom gelernt: “er niets van bakken”…
Gibt es im Deutschen keine schöne, bildhafte Entsprechung, Oliver?
Doch, umgangssprachlich sogar eine wörtliche: “nichts gebacken bekommen” oder "etwas nicht gebacken bekommen."
Ansonsten könnte man auch noch sagen: “nichts auf die Reihe kriegen” oder “etwas nicht auf die Reihe kriegen”; oder auch “mit etwas überhaupt nicht klarkommen” (Vorsicht: falscher Freund )
Ja, so kenne ich es auch!
Das war’s dann wohl leider voor het Nederlands elftal… Dat ze op dinsdag met zeven goals verschil van Zweden winnen, gelooft zelfs Arjen Robben niet…
Ja, we gaan niet naar Rusland, wordt een rustige zomer
Das Video wird legendär…
Nederland heeft gewonnen van Zweden…met 2-0. Dat waren vijf goals te weinig, dus nu definitief geen WK. Die Mannschaft heeft er daarom nu een extra supporter bij
Interessante positie stelling: