Plek voor maar 12.000 personen? Als dat maar niet te krap wordt …
Jippie! Ik zat gisteravond echt even voor de tv te juichen. Ik heb zelfs nog m’n oranje muts uit de kast gehaald en een foto op Facebook geplaatst, hihi. Echt leuk hoor, en het was een mooie wedstrijd!
“De buren plagen? Moet kunnen, dacht Hoteleigenaar Marco Stemerdink uit Winterswijk.”
Hahaha! Kwam je die op internet tegen of zag je 'm in het echt vanuit je vrachtauto?
Im Internet, habe die “Algemeen Dagblad” App auf dem Handy und hatte das da gesehen.
Dat is een goeie!!
Dat mag ook eens!
Morgen ist die Stunde der Wahrheit für Oranje…
„Rookgordijn“- interessantes Wort
Frankrijk mist enkele van hun beste spelers, maar desondanks denk ik dat Nederland het WK niet haalt, Oliver…
‘Rookgordijn’ vind ik ook een mooi woord! Waarom vind jij het interessant, Oliver?
Omdat het heel aanschouwelijk en figuurlijk lijkt te zijn. Dat kun je niet letterlijk naar het Duits vertalen.
“…want op de persconferentie (…) trok bondscoach Dick Advocaat een rookgordijn op.“
zou ik vertalen als
”…denn auf der Pressekonferenz (…) hüllte Bondscoach Dick Advocaat sich in einen Nebel des Schweigens.”
Ja, ik vrees ook dat ze het niet halen… Daar hebben we al over gepraat… Maar @GoodbyeRoutine en @Isabelle denken er anders over…
Het woord ‘Nebelschleier’ bestaat ook zag ik, maar dat wordt niet in deze context gebruikt?
Weet je: alles komt goed wanneer je nog een beetje hoop houdt.
Anders hoef ik niet meer naar de volgende wedstrijden te kijken
Ich halte es hier nach diesem Spruch: “Du kannst nich negativ denken und Positives erwarten.”
In diesem Sinne: Hup, Holland, hup!
Dat gebruik je eerder om te beschrijven dat iemand iets niet duidelijk kan zien of dat iets vaag/onduidelijk is: “Er sah das Geschehen wie durch einen Nebelschleier”. Dat is ook bijna een beetje poëtisch. In ieder geval is het niet zo actief of pragmatisch als “een rookgordijn optrekken.”
Goed om te weten, Oliver.
Poëtische groeten,
Ralf
Het rookgordijn heeft niet geholpen…met 4-0 verloren van Frankrijk gisteren. Het goede nieuws: er is nog steeds een uiterst minimaal kansje
Met 0-4 verloren? Sorry, maar dan verdienen ze die (minieme) kans niet echt, vind ik.
Ja, inderdaad. Ze gaan nu met de Nederlandse voetbalvrouwen op trainingskamp, heb ik gehoord.
Echt? Misschien helpt dat…
Genadeloos commentaren…
Gisteravond was ik op een concert, de Kurpark Classix in Aachen. De dirigent wenste Nederland veel succes met de kwalificatie voor het WK van … 2022. En gelijk heeft hij.
Inderdaad, Oliver, dit Oranje heeft niets op een WK te maken. Ik neem aan dat je het met de commentaren eens bent?
PS genadeloze commentaren