Voetbal! ⚽

Deze dan?


Haha, melodie bekend (van liederen van het team dat ik steun) maar met deze tekst kende ik het (dan natuurlijk) nog niet. Interessant! :grin: Haha, dat ga ik onthouden! :soccer:

2 „Gefällt mir“

Leuk dat de meisjes zo optimistisch zijn, en ik zou ook blij zijn als we niet ohne Holland zur WM fahrn, maar het zal echt heeeeeel moeilijk voor Nederland zijn om dat nog teweeg te brengen… :soccer:️:luxembourg:
Ze hoeven echt alle wedstrijden winnen - misschien hebben @ralf en ik al te lang voetbal wedstrijden gevolgd en zijn dus realistischer :grimacing:

1 „Gefällt mir“

Ik zei nooit dat het makkelijk is :wink: Natuurlijk is het niet makkelijk alle wedstrijden te winnen… en natuurlijk heb je wat geluk nodig… maaaaaar het is niet onmogelijk! Daarom lekker positief denken, negatief kan ook nog als het dan echt misgaat, maar negatief denken? Dat hoeft nu nog niet :wink:

2 „Gefällt mir“

“Lekker positief denken” - dat is echt Nederlands en dat is de juiste houding voor de volgende wedstrijden :+1: En misschien ook voor andere situaties in het leven :wink:

2 „Gefällt mir“

Ik kende eerlijk gezegd ook allen het refrain. :smiley: Dat werd/wordt dus gezongen wanneer het stil is aan de overkant omdat ze aan het verliezen zijn. :stuck_out_tongue:

2 „Gefällt mir“

Idd, dat denk ik ook! @Oliver

@Isabelle Aaah okay… ja zoiets kennen we natuurlijk ook… :smiley:

1 „Gefällt mir“

In Duitsland word op die melodie ook gezongen, bijvoorbeeld in Dortmund “Olé, hier kommt der BVB” of in Hamburg “Olé, super HSV…” :notes::speaker:
Het middelste gedeelte (zeg je dat zo?:thinking:) is dus flexibel, maar het “Olé…” en de letters van de club dat je steun is overal gelijk. Dat werkt alleen maar voor clubs, niet voor nationale ploegen

2 „Gefällt mir“

Welke team steun je dan? @GoodbyeRoutine

2 „Gefällt mir“

Fc Schalke 04 :soccer::blue_heart::wink:

2 „Gefällt mir“

Oh, sorry dan dat ik de BVB noemde :wink:
Jullie zingen dat zeker met “S04” :notes:

1 „Gefällt mir“

Nee… dat minder, omdat de BVB dit altijd zingt is het voor ons niet interessant ;):smile:

1 „Gefällt mir“

In Duitsland zingen ze in dit geval “Ihr könnt nach Hause fahrn, ihr könnt nach Hause fahrn…” :notes::notes: :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 „Gefällt mir“

Ik ben benieuwd of het voor het vrouwen elftal lukt om het EK in Nederland te winnen - zoals de mannen in 1988 in Duitsland… traumatische herinneringen… :confounded: (maar twee jaren later waren we weer bovenop :sunglasses:)

2 „Gefällt mir“

Hebben we eigenlijk nog steeds een kans? :thinking: Ik heb het dus totaal niet gevolgd de laatste tijd! :smiley:

Bedoel je het mannen elftal? Als die eind augustus niet van Frankrijk winnen wordt het bijna onmogelijk om het WK nog te bereiken…:neutral_face:

2 „Gefällt mir“

Oké, dan moeten ze dus echt gaan winnen!

2 „Gefällt mir“

Inderdaad! Het is dus duimen voor het elftal op 31 augustus vanaf een uur of kwart voor negen! :soccer:

1 „Gefällt mir“

Geweldig!! Oranje Leeuwinnen zijn Europees kampioen! :soccer::tada::leopard:

6 „Gefällt mir“

Hier het bericht in de Volkskrant

4 „Gefällt mir“

En vanavond is er party in Utrecht :champagne::tada:
Om niet te zeggen „huldiging“… :pray::sweat_smile:

3 „Gefällt mir“