Voetbal! ⚽

Oh jee, 0-1 voor Manchester :expressionless:

@Elfstedentocht, magst du auch Fußball? Oder nur schaatsen?

0-2 voor Manchester…of dat nog wat wordt…:unamused:

Nee, dat lukte helaas niet… jammer!

2 „Gefällt mir“

Lieve help, ik wist niet eens dat er een belangrijke wedstrijd was. Zoals gezegd, ik kijk alleen voetbal tijdens het EK of het WK… :blush:

2 „Gefällt mir“

Ja Isabelle, misschien komt dat omdat je meer op dit forum bent sinds kort. :slight_smile:
…en je hebt geluk, volgend jaar krijgen we pas weer een WK echter volgende week is de finale van de Champions Leaque. :soccer:

2 „Gefällt mir“

Klopt, het WK is volgend jaar al! Tjonge, wat vliegt de tijd…

1 „Gefällt mir“

Mag ik jullie er wel op wijzen dat Nederland bij de WK (zeer waarschijnlijk) niet meedoet :sob:

Oh, en Isabelle, ik maak het tot mijn persoonlijke missie om je via dit forum meer voetbalwise te maken :joy: En ik zie dat @Haagsehans Hans er ook aan bijdraagt, heel goed. Voor de volledigheid: volgende week speelt Juventus tegen Real Madrid…veel Nederlands is er niet aan dus, zelfs geen Nederlandse spelers geloof ik…:expressionless:

1 „Gefällt mir“

Persoonlijk heb ik toch nog hoop dat Nederland de kwalificatie haalt, ook als het via een achterdeurtje zou moeten gaan.
Zonder Nederland is het toch niet zo kleurrijk en ik heb vertrouwen in mijn oude stads- en bijna leeftijdsgenoot Dick Advocaat.

4 „Gefällt mir“

:cry: ik had het net weggestopt… :sleepy:

1 „Gefällt mir“

Helemaal met je eens, @Haagsehans! Ik heb geen zin om weer te moeten luisteren naar “Ohne Holland fahr’n wir zur WM”…

2 „Gefällt mir“

Ik ben benieuwd, @Ralf! Ik heb zelf 5 jaar voetbal gespeeld, het is een hartstikke leuke sport om zelf te doen en om naar te kijken wanner de landen tegen elkaar spelen. Maar voor de rest… laat maar :smiley:

3 „Gefällt mir“

Nou vandaag weer een belangrijke wedstrijd. Nog 5 minuten maar het elftal speelt Luxemburg met 5-0 weg. Dus het is weer hopen!

4 „Gefällt mir“

Dus Nederland kan toch nog mee naar het WK? Hoe zit dat precies? Dat zou wel gaaf zij! (Weer zo’n allesbehalve hip woord, @alex! :stuck_out_tongue_winking_eye:)

3 „Gefällt mir“

Neeeeee, dat wordt niets meer. Eigenlijk ben ik optimistisch van aard, maar nee, ik zie hier geen kansen meer. Misschien moeten we een weddenschap afsluiten…om wat? :smiley:

Natürlich kann das noch klappen :fist: Im August spielen die Niederlande gegen Frankreich. Das ist quasi, nach der aktuellen Ausgangslage, ein direktes Spiel um Platz zwei. Wenn die Niederlande dieses Spiel gewinnen, wären sie auf Platz 2. Um den zu halten, müssten sie die folgenden 3 Spiele auch gerne gewinnen :wink: (wenn eine andere Mannschaf dann für uns spielt, darf man auch mal Punkte lassen, aber das ist natürlich suboptimal). Diese Quali ist so aufgebaut, dass Platz 1 sich sofort qualifiziert und alle zweiten Plätze noch einmal ein Hin- und Rückspiel gegen eine geloste Mannschaft (eben auch ein Platz 2) spielen müssen. Die Gewinner dieser Duelle qualifizieren sich ebenfalls dann für die WM. Das nächste Spiel ist also ein wegweisendes. Aber verloren ist noch nichts :wink:

3 „Gefällt mir“

Danke, Jessi! Dann drücke ich fest die Daumen. Ich will nicht nochmal ohne Holland zur WM, das macht doch keinen Spaß! :wink:

3 „Gefällt mir“

Das geht mir ganz genauso! Das krieg ich dann hier immer voll ab… so ist das als Niederlande-Fan… Orange trägt nur die Müllabfuhr reicht schon vollkommen… aber Ohne Holland muss echt nicht sein! Also Daumen halten und aufs Beste hoffen :soccer: (warum ist bei den Smiley keine niederländische Flagge bei?? :sob: :joy: @ralf @alex)

3 „Gefällt mir“

Wenn mich heutztage jemand mit Orange trägt nur die Müllabfuhr ärgern will, singe ich am liebsten mit, und zwar ganz laut: 't Is stiiiiiiil aan de oooooooverkant, 't Is stiiiiiiil aan de overkant :notes:
Wir haben in Volendam etwa auf halbem Wege zischen Dorfkern und Stadion gewohnt – so habe ich das Lied, wenn man es denn so nennen kann, kennen und lieben gelernt! :smiley:

2 „Gefällt mir“