Voetbal! ⚽

1 „Gefällt mir“

„De Eindhovenaren trokken met 2-1 aan het langste eind.“

Interessant, in het Duits kennen we wel “den kürzeren ziehen” (in dit geval Ajax) maar niet “den längeren ziehen”. Als je de Nederlandse zin vertalen wilt zou je misschien zeggen “Am Ende behielt Eindhoven mit 2:1 die Oberhand“.

1 „Gefällt mir“

Geen succes helaas voor Feyenoord in de Europa League-finale…

1 „Gefällt mir“

Voor het Duits voetbalelftal zijn er ook traumatische herinneringen aan Tirana…

2 „Gefällt mir“

Geen nieuws meer, maar toch even hier vermelden: in de competitie kon PSV niet van Ajax winnen en eindigde het als tweede.

Een historische avond in Brussel: de eerste overwinning van Nederland op België sinds 1997 :soccer:

2 „Gefällt mir“

Een overwinning op de Belgen, en dan ook nog zo’n grote. Onverwacht (voor mij in ieder geval).

Bastian Schweinsteiger is nu voor Nederland (nu Duitsland uitgeschakeld is op het WK) en stuurt berichtjes naar Louis van Gaal :wink::netherlands:

1 „Gefällt mir“

Mijn moeder kent een grappig zin voor de Duitsers, as ze verliesen in het WK en EK:
„Wenn man nach draußen geht, ganz still ist und der Wind aus der richtigen Richtung weht, kann man die Niederländer lachen hören.“

In het Nederlands:
„Als je naar buiten gaat, heel stil bent en de wind uit de goede richting waait, kun je de Nederlanders horen lachen.“

Ik was eigenlijk altijd voor Nederland, maar nu gaan ze ook terug :smiling_face_with_tear:
Gefeliciteerd met hun, dat ze zo lang erin zaten, maar tegen Argentinië was het toch wel zwaar.

En nee, eigenlijk hou ik niet van foetbal, dus ik kijk ook niet naar het spel, maar wel naar de score!

Moeilijke tijden voor het Nederlands elftal in de kwalificatiewedstrijden voor het EK 2024…
De Bild-Zeitung vreest al weer dat we “ohne Holland” naar het EK gaan. Ik hoop van niet!

1 „Gefällt mir“

Hele moeilijke tijden, Oliver…ik kon het gisteren van dichtbij meemaken:

't Was de eerste keer voor me bij een wedstrijd van het Nederlands elftal. Mooi om eens mee te maken, en we konden zelfs twee keer juichen (goed, een keer voor een afgekeurd doelpunt).

5 „Gefällt mir“

RIP.
Und: Was heißt hier „versierde“, wie wir alle wissen, war das ein glasklarer Elfmeter! :wink::partying_face:

1 „Gefällt mir“

Oh wat leuk, daar zou ik zeker ook eens zin in hebben! Oranje boven :orange_heart:

Nu lekker op dinsdag gaan duimen voor een Nederlandse overwinning tegen Oostenrijk; dat ze net als Duitsland de achtste finale bereiken :star_struck:

1 „Gefällt mir“

Gewonnen hebben ze niet, maar ze zijn wel een ronde verder. Helaas zou je bijna zeggen, want wat speelden ze slecht, zeg! De wilskracht lijkt nog te ontbreken.

1 „Gefällt mir“

De hoop sterft als laatste. Er kunnen nog veel (goede) dingen gebeuren. :soccer:

2 „Gefällt mir“

Ik laat me graag verrassen!

2 „Gefällt mir“

Ja, ik laat me ook graag verrassen, Het had zeker erger kunnen komen, wat de tegenstander betreft. Het is nooit makkelijk, want ze heben alle de ronde van 16 bereikt. En ik hoop, dat het Elftal dolbij is met het „een ronde verder zijn“, dat wij ook wat meer wilskracht kunnen zien. :orange_heart: :stuck_out_tongue_winking_eye:

Morgen weten we weer een beetje meer

2 „Gefällt mir“

Dus, wie zegt het: drie tegen nul gewonnen.
:netherlands: 3: 0 :romania:
:soccer::soccer::soccer:

3 „Gefällt mir“

Zo zongen ze vroeger:

Hup. Holland hup, laat de leeuw niet in z’n hempie staan! :netherlands: :sparkler:

2 „Gefällt mir“