Voetbal! ⚽

Klopt. @Ludo heeft het hier uitgelegd.

2 „Gefällt mir“

Afgelopen donderdag was het erg spannend…het leek er even op alsof Nederland weer een groot toernooi zou gaan missen, toen ze in de 80ste minuut met 1-0 achterstonden. Gelukkig nog drie goals in de laatste fase.

Vanavond spelen Duitsland (tegen Estland) en Nederland (tegen Wit-Rusland) weer. Zou geen probleem mogen zijn…toch? :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

Voetbalnieuws:
DFB :soccer::soccer::soccer:
Vanavond wint Duitsland :de: met 3-0 van Estland :estonia:

:soccer::soccer:
Nederland :netherlands:wint met 2-1van Wit-Rusland :belarus:

2 „Gefällt mir“

Dat was echt een “epische” voetbalavond voor Ajax en Chelsea… :soccer::sweat_smile::man_shrugging:t2:

Of, als de Spiegel schrijft, vier afgrijselijke seconden voor Ajax…

2 „Gefällt mir“

De overwinning van vandaag van de Nederlandse vrouwen: In de kwalificatie voor het Europees Kampioenschap hebben de Nederlandse Leeuwinnen 8-0 gewonnen van de Turkse vrouwen.
:soccer::soccer::soccer::soccer::soccer::soccer::soccer::soccer::+1:

4 „Gefällt mir“

Duitsland <> Engeland
Ja, vanavond waren het onze Duitse voetbalvrouwen die de wedstrijd 2-1 hebben gewonnen.
:soccer::soccer::+1:

2 „Gefällt mir“

Vanavond speelden de Nederlandse leeuwinnen :netherlands: tegen Slovenië :slovenia: . Het mooie resultaat: 4-1.
:+1::soccer::soccer::soccer::soccer:

1 „Gefällt mir“

Nederland en Duitsland zijn gekwalificeerd voor de EK…

4:0 Duitsland - Wit-Rusland en 0:0 Nederland - Ierland

:soccer::+1:

4 „Gefällt mir“

Ja, de Duitse mannen bereikten gisteren 4: 0 in de wedstrijd tegen Wit-Rusland voor de EK-kwalificatie. We hopen dat ze de bal vaak voor hun voeten blijven houden.
:soccer::soccer::soccer::soccer:

2 „Gefällt mir“

Het elftal van België is trouwens beresterk…27 punten uit 9 wedstrijden en pas twee tegendoelpunten. Goed dat beide buurlanden er bij het EK bij zijn :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Ajax staat (nog) voor, 1-0 in Lille. Maar overtuigend is het allerminst…

1 „Gefällt mir“

Gewonnen hebben ze, maar het komt nu toch op de laatste speelronde aan: minimaal een gelijkspel tegen Valencia heeft Ajax nodig. Voor Borussia is het ook spannend!

1 „Gefällt mir“

Off topic:

„Allerminst“ ist ein interessantes Wort und für deutsche Muttersprachler in der Handhabung nicht ganz unproblematisch. Hier würde man den Satz entweder übersetzen mit „Aber überzeugend ist es keineswegs“ oder auch „Aber es ist alles andere als überzeugend“.

Man muss aufpassen, es nicht mit „zumindest“ oder „am allerwenigsten“ durcheinanderzubringen.

3 „Gefällt mir“

Oranje kan tevreden zijn met die loting, maar voor Duitsland is het een poule des doods… :face_with_hand_over_mouth::grimacing:

2 „Gefällt mir“

Ik denk niet, dat het zo erg is, Oliver. Naar de statistiek gekeken moet het wel te doen zijn, en uiteindelijk moeten zij tegen iedereen kunnen overwinnen….

Ik weet niet of de statistiek daarvoor behulpzaam is :man_shrugging:t2: Ik geloof niet dat ze ooit in een poule waren met zowel de tegenwoordige Europees kampioen als ook nog de tegenwoordige wereldkampioen…
Und die deutsche Statistik gegen Frankreich: 9 Siege, 8 Unentschieden, 14 Niederlagen…
Gegen Portugal sieht es zugegebenermaßen statistisch besser aus.

1 „Gefällt mir“

Liever Duitsland dan Nederland in die poule inderdaad … een pittige klus lijkt me :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Oh jee, Ajax vliegt eruit … :frowning:

Jammer inderdaad :slightly_frowning_face:
Dortmund vliegt er alleen maar niet uit dankzij Barcelona… :sweat_smile:
(Hoe zeg je “Schützenhilfe” in het Nederlands?)

1 „Gefällt mir“

Ik vind daar geen letterlijke vertaling voor, Oliver. “Beschermengel” komt misschien nog het dichtst in de buurt. Of zoiets als “de helpende hand aanreiken”: “Barcelona reikt Borussia de helpende hand aan.”

1 „Gefällt mir“