NL-Café rund um Düsseldorf

De bierspier :joy::joy::joy:

5 „Gefällt mir“

Deksels, neeee… :crazy_face:

5 „Gefällt mir“

Es ist ja sehr romantisch im Burghof, aber ich habe Probleme von den vielen Kerzen. Am Samstag habe ich Stunden gebraucht, um den Frosch im Hals zu entfernen. Siehe hierzu auch diesen Artikel. Vielleicht können wir im Winter ein anderes Lokal besuchen. Wir waren doch mal in einem netten Restaurant mit hellem Wintergarten. Da würden wir auch die Scrabble-Werte besser erkennen können. Was haltet ihr davon?

1 „Gefällt mir“

Ich finde den Burghof sehr schön und man kann dort nahebei parken. Das ist mir gerade im Winter wichtig. Wenn du die Kerzen nicht gut vertragen kannst, habt Rike oder du sicher eine gute Idee für ein anderes Lokal für den Winter.

1 „Gefällt mir“

In Kaiserswerth ist nichts weit weg vom Parkplatz. :grinning:

2 „Gefällt mir“

De „Parkbank Düsseldorf“ was gisteren iets uitgebreider dan de laatste keren.

Sommigen van onze groep hebben elkaar heel vroeg op de “boot” https://www.boot.de/ ontmoet om wat meer informaties te krijgen, hoe we ons plan van Gerds idee…”stamtafel Düsseldorf goes Friesland” zouden kunnen realiseren

Diegenen, die op dit tijdstip nog niet erbij konden zijn kwamen er later naartoe, natuurlijk weer in een knus cafeetje, met lekker eten, drank en het verplicht spel “Scrabble strijd”.

16a
Wat zullen we zeggen, het was een aparte woordkeuze, maar met een simpel QUA kun je de wedstrijd winnen, ook zonder “wiet” :wink:

(Met dank aan Gerd voor de organisatie en Verena)

8 „Gefällt mir“

Ik zie dat er zeer intensief Nederlands is geleerd. Met ´wiet´ kom je hier in Nederland al heel ver :joy::joy:

5 „Gefällt mir“

Opeens ben ik Bompa geworden… Wat was gebeurd?

We wouden elkaar een bootje van binnen bekijken en gingen naar een bekende bootmaker uit Maastricht. Voor dat we de boten van binnen konden bekijken, moeten we ons (heel voornaam) laten registreren. “ @Goedin2018 , @Saylana , en @leon-art gehoren tot mijn gezin”, zei ik tegen de receptioniste en zo kreeg iedereen een ID-card van die man met de grijze baart, Bompa Gerd…

Maar van meet af aan. Om 11 uur ontmoetten we elkaar (na een verwaarloosbaar piepkleine complicatie) bij de hoofdingang van de Messe Düsseldorf.

Daarna gingen we naartoe de watertourisme in hal 14. Links en rechts stonden motorbootjes, zeilboten, motoren voor de boten, accessoires, zeilmakers met de allernieuwste carbonzeilen, zeilkledij, reddingboeien en alles wat me voor deze watersport kan gebruiken. “Onverstoorbaar” gingen we dus op “directe weg” verder naartoe hal 14…

Toen we later aankwamen, vonden we sommige bootsverhuurder uit Friesland. Dat was ook ons doel, omdat we tenslotte ook een boottocht door Friesland willen maken. We zochten een boot voor 6 tot 8 passagiers en vonden interessante aanbiedingen bij de vriendelijke lieden van de watertourisme. “Doelbewust” stapten we (ondertussen zijn we zeker honderd kilometer gelopen :sweat: ) verder naar de hal 17.

In hal 17 zijn gelijksoortige motorbootjes te vinden, die we bij de watertourisme kunnen huren. Omdat we motorboot-beginners in onze groep hebben wouden we hier bij de Messe Düsseldorf de gelegenheid te baat nemen, en bootjes van buiten en vooral van binnen bezichtigen. En zo staan we weer aan het begin van deze verhaal.

Het was een heel leuk uitstapje met jullie :+1:

To be continued…

9 „Gefällt mir“

Oh, wat leuk. Da was ik ook - hal 14 en 17.

Zeg, waneer is het volgende bijeenkomst in Düsseldorf en in welke café?

Groetjes,

Vera

1 „Gefällt mir“

Kijk eens naar boven, daar vind je alles over de volgende bijeenkomst.

Oops, er zat een fout in. Ik heb de afspraak net gecorrigeerd.

hm, ik kan het niet vinden - Burghof, maar op welke dag?

Klik op “NL-Café rund um Düsseldorf”. Daar vind je ook de dag: 16 maart 2019. Leuk dat je wilt komen. :+1:

1 „Gefällt mir“

prima, bedankt, heb ik gevonden.
maar ik kan niet komen, omdat ik in neuss uitgenodigt ben.
Jammer, misschien in april

Hoi Hoi,
Ter herinnering: volgende zaterdag (16 maart) vanaf 15 uur vindt weer onze “stamtafel” in Düsseldorf plaats.:cup_with_straw::wine_glass::beers::doughnut::ice_cream::coffee:

Laten jullie het me nog even weten wie langskomt, zodat ik een tafel kan reserveren?:+1:

Groetjes,
Rike

3 „Gefällt mir“

Ik kom eraan. Bedankt voor de reservering van het restaurant / café Rike. Het smaakte goed de vorige keer. :coffee::cake::shallow_pan_of_food::green_salad:

4 „Gefällt mir“

Ik doe mee :hugs:

4 „Gefällt mir“

Ik ben er ook bij.

4 „Gefällt mir“

Ik kan helaas niet.
Veel plezier met elkaar.:raising_hand_man::beers:

5 „Gefällt mir“

Ik kom ook.

4 „Gefällt mir“