NL-Café rund um Düsseldorf

Ik ben echt blij jullie weer te zien.
Misschien zal nog een vriendin meekomen. Zij begint net de :netherlands: taal te leren.

3 „Gefällt mir“

oh, jammer. ik kan niet komen, omdat ik op een 80e verjaardag uitgenodigt ben.
wanneer is het naast samenkomst?

Voor zover ik weet is de volgende ontmoeting nog niet vastgelegt. Normaal zou het eind april moeten plaatsvinden.

1 „Gefällt mir“

prima, ik zal dat in de gaten houden. bedankt

1 „Gefällt mir“

Beste leden,

Er is een tafel gereserveerd in de Burghof vanaf 15 uur .

Ik verheug me erop jullie weer te zien :slight_smile::netherlands:

Tot zaterdag !!:raising_hand_woman:t2:

5 „Gefällt mir“

Bedankt, lieve @Rike :wave:

2 „Gefällt mir“

Wow, das hört sich richtig cool an! Leider ist es mir jetzt etwas zu kurzfristig, ansonsten werde ich gerne mal daran teilnehmen!

1 „Gefällt mir“

Sorry mensen, ik zou ook graag weer eens deelnemen, maar dit weekend lukt het niet :confused: Veel plezier!

2 „Gefällt mir“

152 – 122 – 170 – weerga – sleeën – doodshoofd – achter het net vissen – Y, E, _, X, T, M, Z

…klinkt een beetje raar, nietwaar?
Nou, wanneer we met elkaar bij de stamtafel in Düsseldorf zitten, kijken de buitenstaande ook altijd verbaasd…

De oplossing: Die tallen zijn de score van ons scrabble strijd geweest. We waren drie teams, @VerenaE en @Saylana , @Goedin2018 en @leon-art , @Rike en ik. Helaas konden @Kitty en @Peter1 niet komen, maar we hopen, dat ze bij de volgende bijeenkomst weer erbij zijn :cry:

Alleen maar Leonard kende het woord WEERGA :thinking:. Dankzij VanDale, Pons & Co. was het woord WEERGA bevestigd worden.

SLEEËN = 30 punten :grinning::grinning::grinning:, omdat het S op de 3xwoordwaarde stond. (…with a little help from my friends:blush: )

En wat was met die doodshoofd? In de Galerie Burghof staan er allerlei accessoires uit de tijd van de ridders. In een hoekje staat er ook een vitrine met de doodshoofd (gemaakt van plastic) van de vieze ridder Kunibert en we zochten na het Nederlandse woord voor Totenkopf. Schedel en doodskop, resp. doodshoofd waren de voorstellen…

Verena en Martina zijn de winnares vandaag met 170 punten geweest, en wij anderen hadden achter het net gevist…

Achter het net vissen moeten Rike en ik met deze letters: Y(8punten), E(1), _(0), X(8), T(2), M(3), Z(4) omdat we helaas de letter E konden gebruiken :roll_eyes:. Later kwam ook de letter QU(10) erbij… :scream:

Al met al was het een heel mooie zaterdag met vrienden aan ons stamtafel.

De volgende bijeenkomst is op zaterdag 27 april :netherlands:

Tot de volgende keer :wave:

7 „Gefällt mir“

7 „Gefällt mir“

Het was weer super gezellig met jullie!!! :hugs::star_struck:
Je hebt het prima samengevat @Gerd, hartstikke bedankt.
En @leon-art wat een mooie collage! Dank je wel !

5 „Gefällt mir“

Hoi, hoi,

wie sieht es aus bei Euch ? Wer kommt alles am Samstag?
Da es regnen soll, würde ich gerne einen Tisch drinnen im Burghof reservieren.
Könnt Ihr mir eben Rückmeldung geben, wer mit von der Partie ist?

Ich freue mich auf Euch :smiling_face_with_three_hearts: :cocktail::tropical_drink::beers::cup_with_straw::pie::coffee:

3 „Gefällt mir“

Ik ben graag weer erbij.

2 „Gefällt mir“

Ik zal ook komen.

2 „Gefällt mir“

Ik ben deze keer eens niet erbij.

Jammer, maar dan de volgende keer wel weer, toch? :slight_smile:

Ik ben ook graag erbij. :blush:

1 „Gefällt mir“

Gezellig. Veel plezier met elkaar. Jammer dat ik weer niet kan.
Ik realiseer me opeens dat ik al heel lang niets van Gerd heb gehoord. Heeft hij ook een time-out van het forum genomen?

1 „Gefällt mir“

Echt jammer Peter!
Gerd denk ik, is altijd bezig.

1 „Gefällt mir“

Hallokes Rike,

ik heb het momenteel nogal druk en moet in het volgende weekend werken. Dus kan ik op zaterdag niet komen, maar ik denk aan jullie :kissing_heart:

Ik kom terug @Peter1

3 „Gefällt mir“