NL-Café rund um Düsseldorf

Ja, Gerd, m´n scrabble heeft een vaste plek daar in Duiseldorp (Düsseldorf), maar wanneer wij er weer zijn moeten moeten we eerst weer leren hoe het ook weer zat met regels en zo :joy::joy::joy::grin:

3 „Gefällt mir“

Mooi! :heart_eyes: Ik hoop nu zonder dat mijn werk en gezondheid roet in het eten gaan gooien.

6 „Gefällt mir“

Ja, het was een leuke, grappige ronde. En als beginner (3 maanden) vond ik een of twee woorden. Rechts en links had ik twee sterke spelers aan mijn zijde.Ik kijk uit naar 3 november.

7 „Gefällt mir“

Leuk, dat kende ik nog niet. :grinning:

2 „Gefällt mir“

Ik ook niet. Ik schreef onmiddellijk op.:+1:

1 „Gefällt mir“

:joy::joy:

1 „Gefällt mir“

Beste leden,

De tafel voor het NL-Café (soms ook de parkbank Düsseldorf genoemd :wink: ) bij de Galerie Burghof, Burgallee 1 , 40489 Düsseldorf is gereserveerd voor zaterdag, 3 november vanaf 15 uur :slight_smile:

Ik verheug me op een gezellige middag met jullie :+1::wine_glass::beer::cup_with_straw::moon_cake::pizza:

Groetjes,

Rike

7 „Gefällt mir“

Wij, vanuit het verre Friesland, zijn zeer verheugd dat u de moeite genomen heeft een tafel te reserveren, alwaar wij, nadat wij van de diensten der Nederlandse Spoorwegen genoten te hebben, met veel plezier aan deelnemen willen.

Met andere woorden: tot zaterdag😉

6 „Gefällt mir“

Gelezen hebbende hetgeen zij Kitty schreef, aansluiten wij ons gaarne bij den inhoud harer schrijven.
Tot morgen :joy:

7 „Gefällt mir“

Na het bekijken van de gastenlijst, zal ik met plezier de bijeenkomst bijwonen van twee bevriende landen. :netherlands: :de: :wink:

Godin van de liefde
Freyja

5 „Gefällt mir“

Zo oud ben je toch nog niet :joy::joy::joy:

3 „Gefällt mir“

Maar bijna. :sunglasses: Ik zal nog een nieuwe celtherapie(Frischzellenkur) doen voor zaterdag. :wink:

3 „Gefällt mir“

Hatte ich schon gesagt, dass ich auch komme?

5 „Gefällt mir“

Daar had ik vast op gerekend @Saylana :smiley:

2 „Gefällt mir“

Waar in het gemiddelde dorp het plaatselijke etablissement, ook wel ´café´ of ´kroeg´ genoemd, op de hoek te vinden is, is ons dorp niet gezegend met een dergelijke uitspanning. Wat dat betreft hadden wij beter wat dichter bij onze stamtafel in het idyllische aan de Rijn gelegen Kaiserswerth kunnen wonen.

Ik ben niet de enige stamgaste die van ver moet komen. Van één onzer stamgasten, waarvan wij de naam uit privacyoverwegingen hier niet publiceren, weten wij dat hij enige snelheidsrecords heeft gebroken om nog enigermate op tijd bij Galerie Burghof aan te komen. Op dit moment wordt de A15 bij Gorinchem voorzien van een verse laag asfalt, want dergelijke acties zijn niet zonder gevolgen.

Bij de ingang worden wij als vanouds welkom geheten door een geharnast ridder die al geruime tijd wacht op zijn avondeten, gezien zijn gelaatsuitdrukking. Onder aan een donkerbruine muur hangende schilden, strijdbijlen en dergelijk middeleeuws wapentuig kan men onze stamtafel vinden. Waar wij de afgelopen zomer getrakteerd werden op veel licht en zonneschijn in de biertuin, moeten wij het nu doen met schaarse verlichting die bij het avondeten misschien sfeerverhogend zou zijn, maar het lezen van het aantal punten, welke op ons nieuwe Scrabble Strijd speelbord te vinden zouden moeten zijn, is zonder hulpmiddelen in de vorm van kaarsen niet te doen.

Om die reden hebben sommigen stamgasten eerst een stevige basis gelegd in de vorm van loodvrij bier, wat men in Düsseldorf bier noemt waar men verzuimd heeft enige procenten alcohol aan toe te voegen. Getuige de glasverzameling aan het eind van ons treffen is dat geslaagd. Wat ook geslaagd is, is een woord van de dag te vinden - of in dit geval een uitdrukking afkomstig van Nederlandse bodem. Bij een Hollander draait alles om geld, en dus werd het ´op de pof´ - hetgeen wil zeggen dat men iets op krediet koopt of iets niet direct betaalt. De eerder hierboven genoemde snelheidsduivel moest door het vergeten van zijn geldbuidel dit bijna in de praktijk toepassen - zij het dat hij dit probleem door het tijdig ontdekken hiervan op tijd heeft kunnen elimineren.

Wij kijken terug op een geslaagd stamtafeltreffen waar fanatiek gespeeld is en waar de digitale Van Dale tijdelijk overbelast is geweest door de vele aanvragen van woorden die zelfs wij als moedertaalspreker niet kenden.

Proost!

12 „Gefällt mir“

Geweldig, @Kitty! :rofl:

8 „Gefällt mir“

:joy::joy::joy::hugs::hugs::hugs:
Ook het woord peulen mag niet vergeten worden, dit is namelijk geen werkwoord.

Peulen=peultjes= Hülsen ( ≠ pulen)

6 „Gefällt mir“

Onder vinden jullie de bewijsstukken daarvoor dat we hard gewerkt hebben:

34a

09a

10 „Gefällt mir“

Kijk Peter, iedereen vergeet wel eens wat. Ik ook :wink:. :joy::joy::joy: :credit_card: :euro:

7 „Gefällt mir“

Erg hard, inderdaad… :sweat: Ik heb nog spierpijn ervan :grin:

6 „Gefällt mir“