NL-Café rund um Düsseldorf

En na het vijfde biertje is het geen goed idee om op het forum te schrijven. :flushed:

5 „Gefällt mir“

Na meerdere treffen binnen te hebben gezeten, was het gisteren eindelijk zover: wij mochten naar buiten! Dat wil zeggen, pas nadat de problemen met onze reservering waren opgelost. Tot die tijd hebben wij een ommetje gemaakt in de uiterwaarden van de Rijn, waar het ons opviel dat twee van onze stamgasten op de terugweg naar de Burghof veel sneller liepen dan op de heenweg. :running_man::running_man:
Wij wisten wel waarom, want ja, ´das Bier ruft!´ :beers::beers:

Onze bekende stamgasten waren deze keer verheugd om enkele nieuwe gezichten te leren kennen :smile: :+1:
Eén van die nieuwe gezichten had een variatie op ons aloude bekende scrabble-spel meegenomen: scrabble-strijd. En dat hebben we geweten!
Achtervolgd door de tijd in de zandloper en met slechts 7 geletterde dobbelstenen een woord proberen te maken wat ook nog in de dikke Van Dale te vinden is, is natuurlijk een uitstekende basis voor een gezellig samenzijn :wink: . Voeg daarbij enkele liters bier en voilà: je hebt onze stamtafel compleet.

Oh ja, natuurlijk, het woord van de dag. Hoe konden we dat bijna vergeten…

Dat is ´veegt´ geworden, niet zo spectaculair misschien, maar als Kitty dat woord op tafel legt liep zij tóch een beetje rood aan. Zal wel met emancipatie te maken hebben…:flushed::flushed:

We hoeven natuurlijk nauwelijks meer te zeggen dat het supergezellig was!

Oh, en de volgende keer? Waarschijnlijk op zaterdag 2 juni, wie weet met de BBQ aan de oever van de Rijn. Ben jij er dan ook bij?

@leon-art heb jij nog wat leuke foto’s gemaakt?

Groetjes,

Kitty en Rike

8 „Gefällt mir“


Achteraan de tafel hadden ze geen tijd voor de foto . …de zandloper is onverbiddelijk!

8 „Gefällt mir“

Hallokes
Ik was erg blij jullie allemaal (weer) te zien en ik verheug me al op de volgende keer…

@Rike Hartstikke bedankt voor die (standvastige :muscle: en energieke :fist_left:) organisatie :+1:

@Peter1 Ik kom jullie ooit eens in Delft met de fiets :bike: bezoeken (want ik een parkeerplaats :oncoming_automobile: in de buurt zal vinden…) :grin:

6 „Gefällt mir“

Du kannst immer unserem Beispiel folgen. Das Fahrrad mit dem Auto zu uns fahren. Auto parken und mit dem Fahrrad in die Stadt. Bequemer geht es nicht😉

5 „Gefällt mir“

filmpje zandlopers van @leon-art

4 „Gefällt mir“
voor Gerd

[quote=“Peter1, post:199, topic:1131”]
Das Fahrrad mit dem Auto zu uns fahren. Auto parken und mit dem Fahrrad in die Stadt. Bequemer geht es nicht😉

Das Angebot würde ich aber annehmen, Gerd. :wink:

voor Peter

Du kannst immer unserem Beispiel folgen.

3 „Gefällt mir“

Hoffentlich haben wir morgen besseres Wetter :sunny: wenn wir uns wie immer um 15 Uhr vor der http://www.galerie-burghof.de/ treffen.

Wo wir einkehren, entscheiden wir dann spontan.
@Kitty bringt scrabble strijd mee, womit wir ja dank @Peter1 schon beim letzten Mal viel Spaß hatten :+1: :laughing::upside_down_face: und @Gerd hat wieder ein wachsames Auge :eye::eyes: auf alles und alle damit nicht geschummelt wird :wink:

Bis morgen

Groetjes,

Rike

3 „Gefällt mir“

Yippiejaja… het is weer zover… :rofl:

Scrabble strijd is echt het best :+1:

Tot morgen :sunglasses:

3 „Gefällt mir“

Heel veel plezier morgen. Ik zal aan jullie denken!

4 „Gefällt mir“

Het was weer zo gezellig, zeg :slight_smile:

Het is @saylana, @leon-art @VerenaE gelukt buiten een hoekje vrij te kunnen maken voor onze kleine stamtafel.

Het was echt druk in de Galerij, er vond een “Junggessellenabschied” aan de tafel achter ons plaats, dus we konden elkaar echt niet verstaan :laughing::loudspeaker::loud_sound:

Daarom zijn we "verhuisd " naar een andere plaats :smiley:

En dan begon de strijd om het bedenken van de juiste woorden en daarmee ook het plezier .

Kijk zelf:

Hartstikke bedankt voor de lift Gert :wink:
Leuk dat jullie er waren :star_struck:

En @VerenaE is de puntenmeester :+1::slightly_smiling_face:

6 „Gefällt mir“

Wat is het woord van de dag, Rike?

"Spook"of “drol” of een ander woord? :slight_smile:

4 „Gefällt mir“

drol @Andrea1 :smiley:

5 „Gefällt mir“

Hallokes @Rike,
er waren @Saylana, @VerenaE en @leon-art met de reservering bezig. Ik kwam een beetje later erbij…

Wat een heel mooie dag.
Trouwens, het meest gebruikte woord was EX (9, 18 of 27 punten) :face_with_monocle:

Getekend
De potloodist :pencil2: :grin:

6 „Gefällt mir“

Ik weet niet wat jullie allemaal gedaan hebben, maar het klinkt wel heel gezellig. :beers::confetti_ball::astonished::see_no_evil::beers:

6 „Gefällt mir“

Dat klinkt inderdaad als een geslaagde middag :wink:

6 „Gefällt mir“

Zitat @Rike vom 1. Juni 2018

Am 7. Juli 2018 werden wir auch gutes Wetter haben und der Treffpunkt bleibt derselbe (ebenso die Uhrzeit).

Tot zaterdag, jongens :wave:

1 „Gefällt mir“

Was het nog gezellig? Wat was het woord van de dag? Zijn er nog fotootjes? Ik ben niet nieuwsgierig hoor, dit is oprechte belangstelling :wink::thinking::blush:

5 „Gefällt mir“

Dat was het @Peter1 :+1:

Wir sind kurzerhand in die Alte Rheinfähre “umgezogen” wo wir dann gemütlich an einem kleinen Tisch wunderschön im Schatten sitzen konnten.

Ausgestattet mit Laptop ( danke @Gerd :slight_smile: ), Bierdeckel als Zettelersatz und natürlich Erfrischungsgetränken :beers::tropical_drink::cup_with_straw: wurden eifrig Pläne gemacht, was man denn noch so alles unternehmen könnte.
Ideen waren reichlich vorhanden : Vom Tagesausflug nach Friesland, über eine Bootstour bis hin zum Wandern ( :wink: ) …
Das wann wurde dann zur größeren Frage :thinking::wink:

Aber für alles lässt sich eine Lösung finden, @Gerd ist wirklich ein geübter Organisator :+1:

Viel gelacht wurde auch ohne Scrabbel. Das Wort automatische knipperlichtinstallatie wurde schließlich zum Wort des Tages ernannt und wir haben bei Matjes und der nächsten Getränkerunde noch Oldtimer bewundert, die auf dem Weg in die Altstadt zum Frankreichfest an uns vorbei “tötterten” :slight_smile:

Het was echt gezellig jongens! :sun_with_face::sunglasses:

We zien elkaar weer op 4 augustus :+1:

P.S. @leon-art heeft de Thermomix nu een plaats gevonden? :wink:

8 „Gefällt mir“

Ohne Scrabble? Du hast doch mein altes niederländisches Scrabble-Spiel zu Hause, es liegt unter dem Tisch :wink: :joy:

Ziet er allemaal reuze gezellig uit! Ik heb weer wat gemist, maar… volgende keer ben ik er weer bij! Automatische knipperlichtinstallatie… geen idee hoe jullie erop zijn gekomen :laughing:

4 „Gefällt mir“