Moppenverzameling – Witzesammlung

Een reclameleus: “Schat, is de Bokma koud?”
Antwoord van de echtgenote: Ja! En je vreten ook!

Übersetzung:
Ein Reklameslogan: Schatz, ist der Bokma kalt? (Bokma: Jenevermarke)
Antwort der Ehefrau: Ja! Und dein Fressen auch!

1 „Gefällt mir“

Gestern war für die Grundschulkinder in NRW ‘1. Schultag’: Großer Bahnhof, strahlende Gesichter, wo immer man hinguckt.

Heute morgen kommt meine Schwester ins Zimmer ihrer Tochter: ‘Pia, aufstehen! Es geht gleich zur Schule!’

Darauf Pia: ‘Wie? Schon wieder?’

6 „Gefällt mir“

Helaas niet echt grappig, maar deze vraag moet je beantwoorden als je op zoek naar werk bent in Nederland.

afbeelding

Ik vermoed niemand zal de laatste optie kiezen… :open_mouth:

6 „Gefällt mir“

Hallo Peter,

wo hast Du dich beworben oder wo hast Du es her? Ich habe mich damals bei unzähligen Uitzendbureaus und Firmen vorgestellt und in niederländischen Firmen gearbeitet, aber sowas habe ich noch nie gesehen. Man stellt sich doch vor, und dann hören die Leute doch wie gut oder schlecht man spricht? Und sollte Schrift wichtig sein, dann lässt man den Bewerber kurz was schreiben…
Groetjes
Gabi

2 „Gefällt mir“

In een klein Beiers dorpje komt een meisje van een jaar of acht, op haar Bobbycar
uitgerust met allerlei brandweer benodigdheden aan de zijkanten van haar wagentje
op de binnenplaats van de echte brandweercommandant binnen gereden.
Zij zegt tegen de commandant, dat ze ook bij de brandweer wil komen werken.
Haar karretje wordt getrokken door een hond die ze een touw omgebonden heeft.
en naast de hond loopt een kater aan wiens ballen ze eveneens een touwtje heeft
bevestigd.
De brandweercommandant bekijkt dat professioneel vormgegeven karretje eens
goed, en zegt tegen het meisje: Dat ziet er goed uit jongedame, maar als je nu de hond
en de kater samenbindt kom je sneller naar een brandje toe.
Het meisje denkt even goed na en zegt dan: Ja, maar dan heb ik geen sirene meer.

7 „Gefällt mir“

Hallo Gabi,
das ist aus einem der der ww-Formulare, welches man ausfüllen muss, wenn man sich arbeitssuchend meldet bei werk.nl.

…maar het is wel het eerlijkste antwoord.

Was für ein grauenhafter Schwachsinn… Und wie soll ein Ausländer sowas sinnvoll beantworten können? Ich musste mich nie arbeitssuchend melden, zum Glück.

1 „Gefällt mir“

Vater und Sohn gehen spazieren. Plötzlich grüßt der Kleine einen wildfremden Mann.
Fragt der Vater: “Wer war denn das?”
“Einer vom Umweltschutz. Er fragt Mutti immer, ob die Luft rein ist…”

9 „Gefällt mir“

Fritzchen muss beim Pfarrhaus etwas abliefern und klingelt an der Tür, aber niemand öffnet die Tür.

Er läuft hinter das Haus und schaut durchs Fenster und sieht, dass der Pfarrer mit der Haushälterin im Bett liegt.

Dann geht er zurück zur Haustür und klingelt erneut, woraufhin der Pfarrer die Tür völlig zerzaust öffnet.

Er sagt zu Fritzchen; Entschuldige, aber ich habe gerade ein Nickerchen gemacht, auf das Fritzchen antwortet: Ja, ich hab’s gerade gesehen durchs Nenster.

6 „Gefällt mir“

In dezelfde categorie🙄, maar wel een beetje uit de oude doos.

Wat is het verschil tussen een man 's ochtends na zijn eerste huwelijksnacht en de boom die voor het huis staat?

die boom heeft 's ochtends klamme loten, …:thinking::face_with_hand_over_mouth:

1 „Gefällt mir“

In een nieuwbouw flat op de 10e etage zijn drie werklui ramen en deuren aan het plaatsen.

Eén van de drie glijdt uit en valt naar beneden te pletter en natuurlijk morsdood.

De twee collega’s overleggen hoe ze het tegen de vrouw van de overleden man gaan zeggen.

Na overleg gaat de man met de grootste mond op pad naar de vrouw toe.

Een uurtje later komt de man weer terug op de bouwplaats met een kratje bier.

Vraagt de andere collega, wat doe jij nou, je zou toch naar zijn vrouw toegaan en het haar vertellen.

Heb ik toch gedaan, zegt hij! Maar wat heb je dan gezegd tegen haar, vraagt de ander weer.

Ik kom bij het huis en daar staat de vrouw net aan het open raam op de 1e etage. Ik vraag

heel netjes aan haar: Bent u de weduwe Jansen? Waaop ze zegt: Ik heet Jansen, maar ben

geen weduwe. Waarop ik tegen haar zeg: Wedden om een kratje bier !

5 „Gefällt mir“

Lulu

Leuke mop :rofl::worried:

1 „Gefällt mir“

Nee, Uschi. :wink:

Voor Hans:

Leuke mop :rofl::worried:

:joy:

Nee, dat was het antwoord op het raadsel. :wink:

Tijdens een training van Ajax loopt er een mysterieuze man rond met een hoed en snor.
Duidelijk vermomd.
Erik ten Hag heeft meteen door dat het Jaap Stam is omdat ie zijn Feyenoord colbertje nog aan heeft.
Erik roept Jaap en vraagt wat ie voor hem kan doen.
Nou zegt ie, ik kwam eens kijken hoe jullie trainen, altijd maar winnen en veel scoren.
Dat zit zo zegt Erik, ik laat ze regelmatig tegen etalagepoppen trainen, kunnen ze veel scoren en dat is goed voor het zelfvertrouwen.
Bedankt voor de tip zegt Jaap, dat ga ik ook eens proberen.
De volgende dag gaat de mobiel van Erik af en Jaap hangt in paniek aan de lijn en roept…Erik wat moet ik nu doen? De etalagepoppen staan met 4-0 voor…:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

8 „Gefällt mir“

Udo Lindenberg komt bij de kapper binnen en wil gaan zitten, zegt de kapper tegen hem:
Udo, jij bent echt goed, Hut ab! :cowboy_hat_face:

4 „Gefällt mir“

‘‘De verpleging is hier voortreffelijk. Toen ik hier kwam, kon ik niet spreken, had ik geen haren en kon ik niet lopen.’’
‘‘Hoe lang ben je hier?’’
‘‘Sinds mijn geboorte.’’

2 „Gefällt mir“

‘‘Helaas kan ik de oorzaak van uw kwaal niet ontdekken’’ , zegt de arts tegen zijn patiënte, ‘‘maar mischien light het aan de drank.’’

‘‘Goed’’ , antwoordt het meisje. ''dan kom ik wel terug als u nuchter bent. ‘’

7 „Gefällt mir“

Lieve vrienden…
Ik krijg de laatste dagen weer veel vragen om mijn Wodka kerst Cake recept te delen. Kopieer het en bewaar het ergens, want ik ben niet van plan om het elk jaar opnieuw over te typen…

3 „Gefällt mir“