Ik heb gisteren geprobeerd mij telefonisch aan te melden voor een vrijwilligersdag bij een doveninstelling, maar ze namen niet op.
Hey, voor de afwisseling even een serieus berichtje.
Als iemand eenzame ouderen kent die alleen kerst moeten vieren omdat ze geen familie of vrienden hebben, laat het me dan ff weten zodat ik contact met ze kan opnemen, ok?
dan kan ik wat stoelen lenen.
Was heißt eigentlich “schwarzer Humor” auf Niederländisch?
Humor 

in NL heet het ook zwarte humor of galgenhumor
Vorige week was ik een dagje alleen thuis en mijn vrouw had al een pizza voorbereid die ik alleen nog maar in de oven moest schuiven.
Bij thuiskomst vroeg ze of het gelukt was en gesmaakt had. Ik zei, helemaal niet, ofschoon ik me precies aan jouw advies heb gehouden, 220 min. bij 15 °.
Zonder woorden:
en zonder bron, helaas
@leon-art Prima recept Leonard! Eindelijk kan ik mijn vrienden met iets bijzonders voor dit nieuwjaarsfeest verrassen. 
PS: wat is dat een ‘‘tl.’’ ? Het heeft iets te doen met de hoeveelheid van een lepel te doen, maar hoe exact?
theelepel?
de tekst is ook niet van mij geschreven
Inderdaad een theelepel ! 
Bedankt! Nuttig om te weten. Sowieso was het voor mij een grappige mop.
Een stel gaat een meubelwinkel in.
‘Goedendag, hoe kan ik jullie helpen alsjeblieft?’
‘Goedendag! Wij willen enkele stapelbeden koppen.’
‘Dat kan! Hoeveel dan?’
‘Dus, laat ons beginnen:
- een voor Marieke en Diana,
- een voor Janneke en Minke,
- een voor Berend en Hans
en het laatste voor Derek en Willem.’
‘Wat mooi, zegt de verkoper, toevallig bestaat er nog een in onze depot.
Willen jullie ook er een voor jezelf misschien?’
‘ ??..! ’
Wieder mal nicht kapiert. 
@Saylana für die auch nen Etagenbett, damit es nicht noch mehr Kinder gibt…
Ik vermoed een verkeerde vertaling, ik begrijp er geen bal van ! 
@Haagsehans Een stel koopt stapelbedden voor 8 kinderen. Dat zijn vrij veel kinderen voor een stel, toch? Dus zegt de verkoper, per toeval heeft ie 5 stapelbedden - ook nog eens voor de stel misschien (in het kade van: minder sex betekend minder kinderen)
Maar goed, een mop die uitleg nodig heeft, is misschien wat moeilijk…
@estarling Emilian, ik moest er om lachen, dus ik kon hem wel begriipen… 
Gabi, heb je misschien een smartdrink voor de kerst gekregen of drink je uitsluitend groene thee ? 
Wie weet?
Etwas zum bevorstehenden Jahreswechsel hat mich per WhatsApp erreicht 
Freunde,
Weihnachten ist vorbei, Silvester steht vor der Tür. Und wie jedes Jahr die Gewissensfrage: “Brot statt Böller”?
Ich habe dieses Jahr beschlossen, mich für das Brot zu entscheiden.
Nun habe ich einige, praktische Schwierigkeiten bei der Umsetzung und hoffe auf Eure Erfahrungen/Tipps. 
Hier meine Fragen:
-
Wie bekommt man es hin, das Brot möglichst hoch in den Himmel zu schießen?
-
Was für Farben erwarten mich? Knallt das Brot sehr laut? Macht es einen Unterschied, welche Brotsorte verwendet wird, was Steighöhe und Zünder betrifft?
-
Muss man besondere Sicherheitsvorkehrungen treffen, da eventuell Krümmel zurück auf den Boden fallen könnten und andere (umstehende) Menschen verletzen könnten?
4.Darf man Weißbrot und Schwarzbrot überhaupt noch beim Namen nennen? Gilt Braunes Brot als rechts populistisch? Bin ich ein Nazi, wenn ich zuerst das Schwarzbrot in die Luft jagen will?
Fragen über Fragen…bin ich froh, wenn der Scheiß vorbei ist 

-Für gut befunden und geklaut-
Niederländer oder Holländer sind wegen übertriebenen Geiz ausgewiesene Schotten.
Quelle: Mein Freund
Da habe ich aber andere Erfahrungen gemacht!