Hoi, ik heet Alice 😄

Hoi,
ik heet Alice en ik Ben 17 jaar oud. Ik woon nabij Frankfurt am Main, en ik houd van de nederlands. Ik will ook in Utrecht studeren. Ik lere nederlands tot en halfe Jaar, en nu gaa ik met mijn gezin naar Amsterdam. :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Dat is mijn grooster wense. Ik weet dat ik help nodig hebe, Maar ck hoop dat U mij kunnen helpen.
Mooie Groeten.
Alice :grin::smile:

4 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Alice!

Hartstikke leuk dat je ons gevonden hebt.

Waar leer je Nederlands?

We helpen je graag. Mag ik je een paar tips bij je eerste twee zinnen geven? Klik op „Sprachtipps“ om ze te zien.

Sprachtipps

Heel veel groetjes uit Aken (=Aachen)

Ralf

Dank U voor de tips. :slight_smile:
Ik lere alleen nederlands, ik heb geen leraar. Jammer. Maar waaneer ik in het nederlands leve, wil ik een koers bezoeken. :blush:

1 „Gefällt mir“

Graag gedaan, Alice.

Complimenten dat je al in je eentje met leren begonnen bent, je bent echt gemotiveerd. Alexandra en ik bieden in januari een cursus aan. We houden je op de hoogte.

Oh, en zeg maar “je” tegen me. Dat is gebruikelijk in Nederland :slight_smile:

Dank je, Ralf. :grin:
Hoeveel koest de cursus en waar find dat plaats?
Groeten Alice

1 „Gefällt mir“

Hoi Alice,
Welkom op het forum! Knap dat je zonder Nederlandse les al zoveel kunt schrijven :smiley:
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar ook in Utrecht studeren! :grinning: Welke studie wil je doen?
Bedoel je dat je een dagje naar Amsterdam gaat? Of ga je er wonen?
Groetjes van Anja

3 „Gefällt mir“

Hoi Anja,
ik wil “Biopsychologie” of “Dramatherapie” studeren, en ik ga er wonen, wanneer ik mijn eindexamen gedaan heb (Is dat juist?). In dit vakantie ga ik alleen voor 3 dagen met mijn gezin naar Amsterdam. :slight_smile:
Wat wil je in Utrecht studeren?
Hartelijke Groeten
Alice

1 „Gefällt mir“

Hallo Alice

herzlich Willkommen im Forum :wink: Zonder leraar een nieuwe taal leren, ik neem mijn petje voor je af (= AusdrĂźck: dat is erg knap gedaan!)

Zoals @ralf al heeft aangegeven, we helpen je graag.

Viel spaß!

Liebe Grüße aus Makkinga, Friesland

Kitty

1 „Gefällt mir“

Succes met je studiekeuze! En ook succes met de laatste loodjes* voor je eindexamen!
Veel plezier in Amsterdam! Echt leuk dat je daar een paar dagen heengaat. Over twee weken verhuis ik naar Amsterdam, dus misschien kom ik je nog wel een keer tegen :laughing:
Ik ga in Utrecht waarschijnlijk de studie ‚docent Nederlandse Gebarentaal‘ doen.

Ja, klopt helemaal :+1:

  • „de laatste loodjes“ betekent: de laatste en lastige periode.

Dank je wel, Anja. Ja, misschien zien we elkaar.
:smile:

Dat bent een leuke studiekeuze. Wanneer begint je de studie?
Hartelijke groeten
Alice

1 „Gefällt mir“

Mijn studie begint pas in september. Begint jouw studie dan ook?

Oh. Sorry, maar ik denk dat ik dat niet goed verklaard heb, misschien omdat ik (nog) niet goed nederlands sprek. Ik zit in de 11e klas van een athenium.
Ik gaa eerst in twee jaaren studeren, Maar ik weet wat ik wil. En ik probere een practicum te maken, misschien 2018…
Het spijt mij, dat je dat verkeerd begrijpt hebt. :astonished::cry::fearful:

Hoi Alice, ook van mij hartelijk welkom hier. Leuk dat je al zo ijverig Nederlands schrijft, maar misschien is het toch een goed idee om de basics te leren via een cursus. @ralf vertelde hierboven al over Niederländisch fßr Anfänger van NL Ganz Schnell, een online cursus Nederlands voor beginners, die wij samen hebben gemaakt.

Hier nog een paar verbeteringen van je tekst:

[details=Sprachtipps für Alice][quote=„Alice, post:12, topic:1820, full:true“]
Oh. Sorry, maar ik denk dat ik dat niet goed heb uitgelegd, misschien omdat ik (nog) niet goed Nederlands spreek. Ik zit in de 11e klas van het atheneum.
Ik ga pas over twee jaar studeren, maar ik weet wat ik wil. En ik wil stage gaan lopen, misschien in 2018…
Het spijt me [kein Komma] dat je dat verkeerd begrepen hebt/hebt begrepen.
[/quote][/details]

PPS: mijn gezin kannst du nur sagen, wenn du einen Lebenspartner/eine Lebenspartnerin und Kinder hast. Sonst heißt es im Niederländischen familie.

1 „Gefällt mir“

Jetzt verstehe ich wass du meinst @Alice :relaxed:
Ik vind het erg leuk om te zien hoeveel je al in het Nederlands schrijft! Fouten maken hoort bij het leren

2 „Gefällt mir“

Welkom en veel succes

1 „Gefällt mir“

Hoi Alice, ook van mij van harte welkom! Wat leuk dat je al Nederlands durft te schrijven, heel goed! Succes verder en veel plezier hier op het forum!

1 „Gefällt mir“

Dank je wel, Isabelle :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Dank je :smile: @Rene1964

1 „Gefällt mir“