Hoi, ik ben Kaete

Ik ben Kaete en nu durv ik mij eindelijk iets op deze leuke forum te schrijven. Hoeweel ik sinds 3 jaar een cursus en keer per week volg, spreek ik nog niet zo good NL. Ik zou het leuk vinden, om met andere mensen, die NL praten uitdewisselen en nieuwe dinge te leren - daar zou ik blij om zijn! :wink:

9 „Gefällt mir“

Hallo Keate,

ein herzlich Willkommmen im Forum!

Op het forum heb je veel mogelijkheden om jouw Nederlands verder te ontwikkelen. Zo hebben wij een ´Übungsecke´ waar Nederlanders je tekst kunnen nakijken, en msschien vind je onder de vele leden wel een ´tandenpartner´ waarmee je je uitspraak van het Nederlands kunt oefenen en verbeteren.

Ich wünsche dir auf jeden Fall viel Spaß!

Liebe Grüße aus Fryslân

Kitty

1 „Gefällt mir“

Helemaal bedankt, Kitty! Ik denk, dat is een goede idee met een tandempartner!
Groetjes, Kaete

2 „Gefällt mir“

Ik wil mij graag nog verder voorstellen…, toen ik begonnen heb NL te leren, heb ik nog af en toe de gelegenheid gehebt, met een oude nederlandse vriendin, NL te praten. Wij heben nu helaas geen contact meer, dus zoek ik leuke nederlandse mensen, die mijne fouts verbeteren en met mij een beetje praten :grinning: !!
Heeft iemand ook een idee, of er naastbij Frankfurt am Main een stamtafel of een oevening groep of zoeits is??
Ik wens jullie een ontspannende zondag - Kaete:coffee::wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi Kaete,
Leuk dat je je voorstelt. Op het forum staan heel veel tips. Ook interessant om te leren zijn de ‘zoek de fouten’ . Ik ben ben benieuwd hoe jouw naam uitgesproken wordt.
Groeten uit Delft,
Peter

2 „Gefällt mir“

Hoi Peter,
dankje well voor jouw antwoord! Mijn naam word “keete” uitgesproken :smiley:…!
Ooh, in Delft ben ik ook nog noit geweest…, alleen doorgereeden (is dat juist?:thinking:)…,
Kaete

1 „Gefällt mir“

Hoi Kaete,

van harte welkom op het forum en veel plezier. Leuk dat je er bent.

Groetjes,
Bettina

1 „Gefällt mir“

Van harte welkom op het forum, Kaete.

Mag ik je direct al een paar tips geven om je Nederlands nog beter te maken?

Hartstikke goed en ga zo door :slight_smile:

Eventuell könntest du auch die niederländische Rechtschreibkontrolle in deinem Browser installieren, das würde dir bei der Rechtschreibung helfen.

Hartelijke groeten uit Aken,

Ralf

2 „Gefällt mir“

Hoi Ralf,
bedankt! Dat zal ik doen! Dat met “dit, deze en dat” moet ik nog oefenen! Ik ben altijd blij, goede tips van jullie te kregen!
:grin: Kaete

voor Kaete

Dank je wel voor jouw antwoord. Mijn naam wordt als Keete uitgesproken…nog nooit geweest…, alleen maar doorheen gereden.
:+1:

Welkom Kaete en veel plezier hier!

Groetjes
Gabi

Aah…, weer iets nieuws (doorheen)geleert! :slightly_smiling_face:

Dankje well, Gabi! Waar kom je vandan!? Ik denk, je bent Duitsers, of niet soms!? :smiley:

Hartelijk welkom Kaete!

Veel plezier in dit mooie forum.

Ik vervolg ook een cursus Nederlands (aan de volksuniversiteit). Ik denk wel dat ik daar iets heb geleerd maar ik denk dat een gelegenheid erg belangrijk is om Nederlands te kunnen praten. Een keer per week in een cursus zitten is niet voldoende.

Gelukkig woon ik in de buurt van Nederland. Dus kan ik vaak een dagje over de grens gaan en daar Nederlands oefenen. Het lukt iedere keer beter en ik moet zelden Engels of Duits gebruiken.

Frankfurt is ver weg van Nederland en een stamtafel of tandempartner is zeker een goede manier om meer Nederlands te praten. Jouw grammatica kan je hier in dit forum verbeteren - als je tijd hebt. Ik ben met allerlei dingen bezig en vaak heb ik geen tijd voor dit forum.

Für Kaete

Het zijn fouten.

1 „Gefällt mir“

Graag, @Kaete Kaete! En ja, ik ben Duits en woon in de buurt van Paderborn. Dus te ver weg van Frankfurt, helaas. Maar ik heb zo’n 11 jaar in Nederland geleefd en gewerkt.

Hoi Kaete,

leuk dat je “waagde” op het forum. Je zult veel plezier hebben met de anbiedingen in de Nederlandse taal en cultuur. Hier vind je gelijkgestemde, vriendelijke mensen.

Groetjes
Freyja

Hoi Kaete,

Welkom op het mooi forum. Ik wens je veel plezier.

Groetjes,
Andrea

Schau mal. Dafür habe ich mir mal ne Eselsbrücke erstellt. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hallo kaet,
Ik ben Abdellah, ik woon ook hier bijna 3 jaar, ik ben nog Nederlands aan het verbeteren. Momenteel volg ik een cursus taal voor gevonden. Ik ben er erg enthousiast over Nederlands. Mijn droom is Nederlands onder de knie te krijgen. Ik werk als vrijwilliger bij een Taalcafe’. En ik vind het leuk om andere enthousiasmeren mensen te ontmoeten en samen Nederlands leren of misschien activiteiten organiseren. Ik hoor het graag. Dit is mijn email Ahlamamal12@yahoo.com

Lieve Ringstaartmaki,
het spijt mij, dat ik pas nu antwoord, want ik was erg bezig deeze week ;-). Ik ben op eens met jouw, dat het belangrijk is, de tal te praten en niet alleen een keer per week in een cursus de zitten (ik ben ook an de VHS :-)), maar het is ook alleen helemaal leuk, de mensen de ontmoeten en met elkaar te tal te leren ieder week!! Je bent echt gelukkig, dat jij naastbij NL woont en vaak over de grens gaat…, dat zou ik ook willen doen!!
Ik zou mij verheugen, als je mij af en toe antwoord!
Groetjes, Kaete :slight_smile:

Dankje well, Bettina!