Fotothread: Tiere und Natur

hoi und Moin :blush:
Hier sind ein paar Fotos von meinem Ausflug nach Borkum vor einer Woche.

Der „Elektrische“:

Möwe beim Mittagessen (Miesmuscheln vom Sturm angespült).

Hier kann man den nördlichsten Punkt der Niederlande sehen (auf Google Maps: Noordelijkste punt van Nederland), die zwei Vogelinseln Rottumerplaat (rechts und etwas höher) und Rottumeroog.
X2261072

Ik vind het leuk foto’s te nemen (??)

Groetjes,
Steffi

6 „Gefällt mir“

Hoi Steffi. Je had een heldere dag om foto’s te nemen.
Je plaatjes zijn mooi en scherp. Ik hou ook van fotograferen. Ik ben geen fotograaf, maar heb ik bijna altijd een toestel bij me: een echte camera of mijn mobieltje camera. We allemaal posteren regelmatig hier op forum. Wat voor camera gebruik je? We wachten graag om meer foto’s van je te bekijken.
Een hartelijk welkom op forum ook van me.
Groeten, Emilian

Hoi Emilian,
Ik ben ook geen fotograaf :stuck_out_tongue_winking_eye:
Ik heb twee camera’s, de Olympus EM1 MarkII en de kleine (oude) E-PL8. Naar Borkum neem ik de kleine E-PL8 met (ze is kleiner en lichter).

Ik houd van insecten :heart: Het zijn mijn meest voorkomende motieven.
De Sint-jacobsvlinder (nieuwe woord voor me), deutsch Jakobskrautbär, is uit Nederland, Blauwe Stad/Winschoten.

Groetjes,
Steffi

5 „Gefällt mir“

Je macro’s zien er mooi uit, goed van kleur, met scherpe details. Het verbaast me hoe dicht bij die inseten je kunt komen.

We weten niet meer hoe lang deze Amaryllus op de vensterbank in de slaapkamer gestaan heeft. Maar plotseling stond deze plant in volle bloei! Te laat voor Kerstmis, te vroeg voor Pasen…

4 „Gefällt mir“

In ieder geval echt schitterend. En ik geloof voor de Amaryllis is het niet belangrijk of het Kerstmis of Pasen is. Ze laat gewoon haar schoonheid zien.

1 „Gefällt mir“


Dat was twee weekjes geleden. Het had gevroren en op het sneeuwklokje kun je de druppels nog zien van het smeltende ijs.

6 „Gefällt mir“

IMG_20230415_181101_6~2

5 „Gefällt mir“

Groetjes van een fietstocht naar Arenshoop. ( Oostzee) Op de terugweg tegen de wind :tornado: nu weet ik ook wat dit betekent :face_with_spiral_eyes::rofl:

4 „Gefällt mir“

Hoi Heliane,

Hartstikke mooi! :blush: Goed voor je conditie, dat fietsen tegen de wind in :sweat_smile:

Groetjes!

1 „Gefällt mir“

Deze foto heb ik vorig weekend gemaakt. Het was vlak voor zonsondergang, tijdens het zogeheten ‚gouden uur‘. Waarom dit het ‚gouden uur‘ heet, zal wel duidelijk zijn als je naar de foto kijkt :wink:

5 „Gefällt mir“

Schitterend @Anja :heart_eyes:

Passend bij het onderwerp „het gouden uur“ heb ik twee weken geleden ook enkele foto’s genomen. Hier zijn er twee:

8 „Gefällt mir“

Schitterende kiekjes, Rike! :blush:

1 „Gefällt mir“

Een ekster uit Aken


2 „Gefällt mir“

Foto’s van vogels op daken van huizen liever even niet, Oliver.

Ik heb namelijk last van een vogel (een spreeuw - ein Star) die de voorgevel van mijn huis van onder tot boven onderpoept :laughing: Een „schijtlijster“ zeg maar (betekenis: een vogel (Drossel) die veel poept, maar ook een scheldwoord met de betekenis „bangeschijter, klootzak“).

3 „Gefällt mir“

Die ekster zit gewoon op de top van de hoogste boom van de binnenplaats (zeg je dat zo? Innenhof, zwischen den Hochhäusern in der Stadt). Die boomtop is tegenover mijn dakterras en af en toe vliegt ze hiernaartoe. Maar gelukkig alleen voor een kort bezoek :sweat_smile:

Ik had een ekster op visite in de woonkamer. Ze vond de weg naar buiten niet meer en rakte in paniek. Ze wilde door het grote raam naar buiten en vloog steevast tegen de ruit. Van schrik heeft ze heel veel gescheten. Gelukkig alleen op de vloertegels en een heel klein beetje op het behang. Na een ronde door de woonkamer vond ze de deur naar buiten. Ik denk dat ze zich niet geblesseerd heeft.

1 „Gefällt mir“

Oeiii, dat wil je toch niet hebben. Bij mij in de tuin zijn ze ook redelijk tam en ik ben altijd bang dat ze door de open deur naar binnen komen en hetzelfde gaat gebeuren.

Eksters zijn brutale en verschrikkelijke vogels, wij hebben er veel last van, ze pikken veel van andere vogels in en jatten soms voer en andere dingen. Het belastingprogramma in Duitsland heet niet voor niets „Elster“.

2 „Gefällt mir“

Na middernacht / Noordzee .

4 „Gefällt mir“