Fotothread: Tiere und Natur

Gewoon met mijn middelmatige mobieltje gedaan. :laughing:

1 „Gefällt mir“

Een groot contrast tussen industrie en natuur. „Gevangen“ met het mobieltje. :+1::blush:

1 „Gefällt mir“

Ik ben pas langs zo’n afgraving gereden. Ik weet niet meer welke autoweg, was wel heel erg indrukwekkend. Worden dat nou straks allemaal recreatieplassen?

2 „Gefällt mir“

IK denk dat je ergens op de A61 een afslag hebt genomen !

Overigens hier is ook een rollender R te horen ergens in het begin !

Bij ons in de buurt een paar weken geleden :slight_smile:

9 „Gefällt mir“

Het mooie Nederlands in deze tekst is meer van Peter dan van mij :grin:

Deze afgravingen worden vooral weer als landbouwgrond hersteld. Maar ten dele ook als recreatiegebieden heringericht, zoals bij ons in de buurt van Eschweiler de streek rond om de ‚Blausteinsee‘. Je kunt daar heerlijk fietsen, vooral met kinderen. Hier kreeg zelfs een rivier ( de Inde), een nieuwe, aan de natuurlijke loop aangepaste rivierbedding. Voor de vele vernietigde dorpjes zijn kleine monumenten opgericht. Die kun je met een rondwandelweg bezoeken.
Het gat, waar ik op de foto‘s bij in de buurt stond, was een paar jaar geleden nog een dorpje (Pier), waar ik vaak met mijn dochter doorheen ben gefietst. Maar de mensen waren toen al bijna allemaal vertrokken, het leek wel op een spookdorp met overal kniehoog onkruid en dichtgetimmerde ramen. Daar op een bank bij de kerk te zitten was wel een bizar gevoel. Maar nu is het weggebaggerd. Later zal er uit het gat een reusachtig meer ontstaan. Een paar kilometer verderop, waar afgelopen jaar nog bruinkool werd gewonnen, is het gat nu al weer gevuld, dat gaat razend snel.

6 „Gefällt mir“

wat Verena geblurd heeft valt echt wel mee. Valse bescheidenheid :wink:

4 „Gefällt mir“

En ik heb gedacht (zonder het geblurde te lezen): Oeeiii, de Verena, die leert echt snel, wat voor fantastisch Nederlands. :rofl:

3 „Gefällt mir“

@VerenaE, @Andrea1 :
Wat prachtig om weer langs een oever te wandelen, de natuur bewonderen en foto’s nemen.

2 „Gefällt mir“

Vandaag weer lekker wandelen geweest. Deze keer niet in mijn thuis-polder, maar een klein stukje verder om een beetje afwisseling te hebben. Daar heb ik deze molen gevonden, die een beetje „verstopt“ ligt. En ondanks het miezerige weer een leuke tijd gehad:

Edit: Forentreffen in Gouda. Wird das dieses Jahr noch / mal etwas? Oder müssen wir noch eine maskenfrei(ere) Zeit abwarten?

7 „Gefällt mir“

Ik houd van de dynamiek van die wolken in deze foto.

1 „Gefällt mir“

We hebben nu de tweede keer dit jaar jonge merels boven onze voordeur. Het lijkt alsof ze zo willen verhuizen.

11 „Gefällt mir“

Matti liep vanmorgen weer zo langzaam, dat hij een blinde passagier had.
De grote weerschijnvlinder verandert zijn kleur afhankelijk van de belichting. Een prachtige en zeldzame vlinder.


9 „Gefällt mir“

We hedden twee jaar geleden er een in de tuin, maar dat was een vrouwtje. Die veranderen bij verschillende lichtinvallen helaas niet de kleur, die blijven bruin.

1 „Gefällt mir“

Dat is een beetje zoals bij de citroenvlinder. Daar is het mannetje ook kleurrijker als he vrouwtje.

2 „Gefällt mir“

Behalve al dit gedoe met Corona zijn er ook mooie momenten, zoals laatste zondag als ik aan het wandelen was en nog een keer bij mijn nieuwe lievelingsmolen langs kwam:

12 „Gefällt mir“

Vandaag. Enkele snapshots tijdens de zonsondergang op het strand.

8 „Gefällt mir“

Om gezond te blijven moeten we elke dag een beetje lachen. :slight_smile:

Sehr schön aber momentan sehr gefährlich ohne :mask:

1 „Gefällt mir“