Fotothread: Tiere und Natur

Ja, dat kun je wel zeggen! Mooie foto ook.
Het woordje ‚gewoon‘ is ongewoon in deze tijd :wink:

3 „Gefällt mir“


Er zat eens een kever op een muur
Hij was opzoek naar het avontuur.
Opeens in de mei,
het kevertje zei,
“Nu ben ik een echte hoofdfiguur.”

14 „Gefällt mir“

@Peter Hoi Peter. Hoe gaat het tijdens deze crisis?
Deze dagen hebben de foto liehebbers niet genoeg vrijheid om
te wandelen en bijzondere foto’s te makken.
Na jou aanbeveling: Ernst Haas, kan ik een andere bijzondere fotograaf aanbevelen:
Sebastiao Salgado. Hij zit op de donkere kant van de regenboog.
Zijn kunst bestaat alleen van zwart-wit foto’s. Toch is hij een van de grootste in zijn vak.

https://thephotographersgallery.org.uk/print-sales/explore-artworks/churchgate-station-bombay-1995

2 „Gefällt mir“

Hoi Emilian,

met mij gaat het goed. Wandelen in de polder kan nog altijd. Maar ik hunker inmiddels ook weer gewoon (daar is het weer dit woordje… :wink: ) met collega’s samen te kunnen werken. Dat is op dit moment bijna alleen op afstand.

Sebastio Salgado ken ik wel en hou erg van zijn werk. In ben jaren geleden ook bij een grote tentoonstelling van hem in Keulen geweest. :slight_smile:

Grappig, dat je een regenboog noemt. Ik ben net mijn fotomap aan het bekijken en zag een regenboog (nog van november, maar ik denk die had ik nog niet gepost).

7 „Gefällt mir“

Mooie regenboog! Is deze foto ergens in Friesland gemaakt?

Inderdaad Salgado is groots.
De kracht en de indruk van zijn werk in een tentoonstelling gezien is onvergelijkbaar.

Nee, in Friesland ben ik nog niet vaak geweest. Gewoon in loopafstand „thuis“ in onze polder.

1 „Gefällt mir“

Mooie foto met die fiets!

Je weet dat dat een ‚beroemde‘ Nederlandse tekst is? Komt van een liedje van Gerard Fox

4 „Gefällt mir“

Wat leuk!
Je kunt overigens heerlijk ontspannend dansen en zingen op het ritme. :dancer:

Bedankt, deze versie kende ik uiteraard nog niet. Leuk deze versie te horrrrreeen (mit rollendem R wie Gerard da singt… - hoe zeg je „rollendes R“ in het Nederlands?)

Ik ken natuurlijk wel het origineel:

Dus, het is duidelijk: alle wie deze liedjes nog wel kennen horen al meer of minder bij de risicogroep! :wink:

P.S.: Helaas is er op YouTube geen opname van Caroline Reiber „mit rollendem R“ van „Samstag Nacht“ beschikbaar. Kan zich nog iemand aan die uitzending herinneren?

5 „Gefällt mir“

De rollende R kennen wij ook. :+1:

1 „Gefällt mir“
1 „Gefällt mir“

Ik hou van de rollende R en als ik Italiaans spreek is dat sowieso nodig.

amore

@Goedin2018 Hoi Freyja. Ik weet dat Italiaans een taal waarin de intonatie meer dan belangrijk is. Was het moeilijk voor je het om te leren? Ook hoe lang heb je deze taal gestudeerd?

Ik heb een paar jaar Italiaanse les gehad. De uitspraak is voor mij makkelijk. Bijvoorbeeld schelden in het Italiaans kan erg dramatisch zijn, omdat er veel temperament is in de taal.

3 „Gefällt mir“

Een heel mooi plekje, midden in het centrum van Eschweiler

9 „Gefällt mir“

Foto’s van mijn fietstocht. Ik noem het motief even: Het contrast
Dat klinkt mooier dan vernietiging van het landschap.

11 „Gefällt mir“

Inderdaad, dit is een heel geschikte naam.
Is dat in de achtergrond een kolen exploitatie?
Apart van hun maskeereffect zijn de bloemen echt mooi.

3 „Gefällt mir“

Ja, dat is de bruinkool dagbouw Inden. In de buurt van Düren in NRW.

3 „Gefällt mir“

Wow super gefocust :ok_hand:

1 „Gefällt mir“