Fotothread: Tiere und Natur

Die Natur holt sich alles zurück, wenn wir sie nur lassen, Ralf. Leider hat da niemand mehr die Geduld für… E sieht zugegebenermaßen nicht schön aus und kann traurig stimmen.

Een emotioneel thema, Gabi. De bos die je op de foto’s ziet is een klein beschermd natuurgebied met vijvers en een klein riviertje.

Ik snap, dat je daar verdrietig over bent, Ralf. Maar uiteindelijk gaat de natuur het wel regelen, als het mag. Misschien kann je met opruimen helpen? En ook dode hout is onderdak en levensruimte voor veel andere dieren…

Sprachtipps für Ralf und Toetje
1 „Gefällt mir“

Ja, das meinte ich - wenn sie (die Natur) darf.

2 „Gefällt mir“

Het is heel erg koud vandaag, maar in onze kassen is het al lente. We hebben de planten toegedekt, zodat ze het niet koud hebben. Maar van tevoren heb ik nog een paar foto’s genomen. :slight_smile:

10 „Gefällt mir“

Prachtige bloemen, Jutta!
Mijn vrouw en haar moeder hebben ook een kleine bloementuin in open lucht in een doorpje dichtbij de Donau.
Omdat de tuin nog onder de sneeuw zit, als deze week, wachten ze voor wat warme dagen om erin het werk te beginnen.

6 „Gefällt mir“

Wat mooi! :slight_smile: Hier ligt helaas geen sneeuw meer, maar het is vreselijk koud. :snowflake: Ik geniet van de zonneschijn en tot dat het weer warmer wordt, halen we de lente gewoon naar binnen - met primula’s en tulpen. :tulip:

1 „Gefällt mir“

De laatste winterdagen.
We hadden niet een sterke winter in onze regio. Het was een van de zachtere, ooit.
Doordat had ik zin naar een tochtje in de bergen. We waren gelukkig genoeg
om er van enkele vriesende dagen te genieten.
Hieronder staat een kort fotoverslag over wat we onderweg en daar hebben ontmoet.

10 „Gefällt mir“

Mooie foto’s, Emilan!

Hier ein paar Sprachtipps
2 „Gefällt mir“

Bedankt Alex. Ik moet gewend worden om kleine en duidelijke zinnen te maken en gebruiken. Om zich in een eenvoudige taal leren te uitdrukken neemt er ook tijd en moeite. Ik hoop dat ik nog een tijdje hier op jullie forum mag blijven. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Een talen leren kost gewoon tijd, Emilian. En dat is helemaal niet erg. We zijn blij dat je hier meedoet :slight_smile:

Nog een paar kleine tips
2 „Gefällt mir“

Super schöne Fotos sind hier zu sehen. :eye: :heavy_heart_exclamation:

Einer von mir, als ich letztes Jahr mit meiner Nichte im Artis war,

11 „Gefällt mir“

Dat handje … geweldig :heart:

Abendspaziergang im Polder vor zwei Wochen – ich mach’ hier ab und an Fotos, wenn ich ein wenig “aan het wandelen” bin.

Wir wohnen in der Nähe von Gouda.

12 „Gefällt mir“

Hey Peter,
ich habe mir gleich gedacht, so sieht Holland aus😉

3 „Gefällt mir“

Prachtig licht, heel sfeervol!

1 „Gefällt mir“

Deze foto’s heeft mijn dochter op woensdag genomen. Te zien is de hond van mijn zus. Lino. Hij is nu 1,5 jaar oud.

13 „Gefällt mir“

Geweldige foto’s! Zo te zien heeft Lino het erg naar zijn zin :slight_smile:

Nog een leuke foto (deze is een van mijn lievelingsfoto’s) uit de GaiaZOO (ook van mijn dochter genomen):

12 „Gefällt mir“