Corona und das Forum

Taaltip voor Saylana

Komisch is een valse vriend, Saylana. In deze context moet je vreemd of raar gebruiken

1 „Gefällt mir“

Dank je.

1 „Gefällt mir“

Homeoffice is voor mij helaas geen optie. We hebben ons bloemwinkel gesloten, omdat we willen dat wij en onze klanten gezond blijven. Onze klanten kunnen ons nu thuis bellen en we leveren bloemen naar huis. Er bellen mensen, die hun oma niet mogen bezoeken om haar met haar verjaardag te feliciteren. Deze mensen zijn dan blij dat ze tenminste bloemen kunnen sturen.
Ik ga elke dag met mijn hond naar buiten. Daar kun je goed afstand houden. En ik ga zo weinig mogelijk naar de supermarkt. Er zijn veel boerderijen die eieren, aardappelen, melk of noedels verkopen.
Het zijn moeilijke tijden, maar de sfeer is verrassend goed en de mensen helpen elkaar. :heart:

Groetjes en blijf gezond

6 „Gefällt mir“

Da nun ein „Kontaktverbot“ für mehr als zwei Menschen in Deutschland in Kraft tritt, ist es wenigstens ein ganz kleiner Trost, dass das Passieren der deutsch-niederländischen Grenze zumindest aktuell noch möglich ist, wie heute hier in Lemiers an der Brücke über den Senserbach/Selzerbeek, der seit Jahrhunderten die natürliche Grenze bildet… :de::netherlands:

Bild

3 „Gefällt mir“

Samenwerking op een nieuw niveau genomen.

5 „Gefällt mir“

Ministerpräsident Laschet an der deutsch-niederländischen Grenze, die in Aachen gleichzeitig die Stadtgrenze nach Vaals bildet:
Die Grenze zu den Niederlanden in der Euregio Maas-Rhein bleibt offen! Gut so!
:de::eu::netherlands:
Minister-president Laschet van Noordrijn-Westfalen bij de grens tussen Aken en Vaals : De grens naar Nederland in de Euregio Maas-Rijn blijft open! Goed zo!

https://twitter.com/landnrw/status/1247124625886232576?s=21

4 „Gefällt mir“

Ja!!! :+1:

1 „Gefällt mir“

Naja, so ganz stimmt es doch nicht, aber es erscheint aktuell nachvollziehbar, um Touristenströme zu verhindern:

https://www.1limburg.nl/heuvelland-vanaf-donderdag-op-slot-voor-dagtoerisme

1 „Gefällt mir“

Das finde ich auch in Ordnung so, und es betrifft die Niederländer genauso wie die Deutschen. Das gibt es innerhalb Deutschlands ja auch, z.B. die Narzissenblüte im Oleftal oder die ganze Ostseeküste. Ich hätte es nur blöde gefunden, wenn die Menschen im Grenzgebiet zu den Niederlanden plötzlich quasi vor dem Schlagbaum gestanden hätten. Irgendwie sind wir doch noch Europa, oder?

3 „Gefällt mir“

Wij mogen niet meer naar Vaals:

1 „Gefällt mir“

Gewoon Nederlands praten Verena en zeg: "Laat me erdoor " :joy:

4 „Gefällt mir“

Ga ik volgende keer proberen. Moet ik nog snel mijn Duits accent afleren :joy: :joy: :joy:

2 „Gefällt mir“

…met de zweep lukt dat wel :wink: :rofl:

Nog beter: Limburgs praten! :sweat_smile: De afsluiting geldt ook voor Nederlanders die niet in de streek wonen, behalve „bestemmingsverkeer“…

Bild

2 „Gefällt mir“

Herinnert me aan ‚De Muur‘

2 „Gefällt mir“

:cry: :cry:

1 „Gefällt mir“

De maatregelen in deze tijden herinneren me soms aan WO2. :woozy_face:

2 „Gefällt mir“

Nee Verena, Lego reclame :joy:

6 „Gefällt mir“
2 „Gefällt mir“

Ich hab’s gerade auch mal im buurtaal-Blog gepostet (https://www.buurtaal.de/blog/aanraking-beruehrung) Toller Tip, @Oliver. Danke!

1 „Gefällt mir“