Boekentips 📚 Oder: welches Buch liest du gerade?

‘‘Girl’’ door Emma McLaughlin & Nicola Kruis.
Een vertaling na de oorspronkelijke titel: Citizen Girl.
Een licht boekje geschikt om tijdens een reis het te lezen.
Het gaat over een jonge vrouw die niet makkelijk vindt om haar plaats in de samenleving te vinden.
Na de universiteit kreeg ze een baan waarmee ze niet tevreden was. Na eindeloze ruzies met haar bazin verliet ze deze baan. Na enkele maanden van intense onderzoeken kreeg ze een nieuwe baan. Hier kon ze haar vaardigheden echt gebruiken. Maar het leven komt voor met nieuwe uitdagingen. Verder gaat het over principes en keuzen.

Mijn nieuwe boeken:
Tommy Wieringa:

  • Joe Speeboat
  • De heilige Rita, NL of Santa Rita, D
    (telkens in D en NL)
    Roxane van Iperen:
  • ‘t Hooge Nest
    Dat is een waargebeurde verhaal van twee joodse zussen die actief zijn in het verzet in Den Haag en A’dam en in het einde van de oorlog nog worden verraden in hun schuilplaats.
1 „Gefällt mir“

Voor mijn verjaardag enkele maanden geleden heb ik het boek van Herman Koch gekregen, het heet “Zomerhuis met zwembad” maar door de drukte als pensionist ben ik er nog niet aan toegekomen. Het is eveneens in het Duits verschenen, maar voor de forumleden raad ik toch de Nederlanse versie aan.

3 „Gefällt mir“

Dat klinkt echt spannend. Ik geloof dat ik dit boek ga bestellen.

Voor dames schijnt het te spannend te zijn volgens de recensies, dus laat ik me verrassen door jou als je het uitgelezen hebt.

Ik heb het boekje bij Amazon besteld maar dan gezien dat het te laat komt, duurt echt lang. Dan ben ik weer met vakantie. Dus moest ik de order annuleren. Hopelijk ben ik het tot na mijn vakantie niet vergeten. Maar het is op mijn verlanglijstje.

1 „Gefällt mir“

Ik heb pas in :de: een boek voor m’n studie besteld. (Als extra, het was echt heel goedkoop :grin:) De verwachte levertijd…12 tot 30 sept! :scream:

"Lieferung Freitag, 25. Okt. - Mittwoch, 11. Dez." Een beetje erg lang en onbepaald!

2 „Gefällt mir“

Ik heb het boek al gelezen @Saylana ik kan het op 5 oktober meebrengen :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

…en was het te spannend voor jou Rike ?

Ik vond het inderdaad spannend :wink:

1 „Gefällt mir“

Echt? Wat leuk! Dankje.

1 „Gefällt mir“

en Martina…heb je het boek al gekregen van Rike en misschien al gelezen ?
Ik neem het in november mee naar La Palma. :grinning:

Ja Hans, gisteren heb ik de laatste pagina’s gelezen. Ik had de leeslicht editie. De taal was heel eenvoudig en er was alleen een woord dat ik niet kende. Ik weet niet of het verhaal afgeslankt was, ik denk van wel. Misschien was dit de reden omdat het verhaal me niet in de ban raakte. Ik vond dat de personages zonder karakter bleven, bijzonder de vrouwen. Die waren eerder lustobjecten. Maar ook de mannen wilden alleen maar seks. Wat saai. Er was niemand die echt sympathiek was. De ik-verteller zeker niet. Jij hebt zeker de normale editie. Misschien is die meeslepender.

Eerlijk gzegd weet ik het niet meer precies, ik heb het in mei cadeau gekregen en uitgeleend en weet niet meer aan wie. :thinking: Ik vind het niet meer.

En wat neem je nu mee naar La Palma? :wink:

1 „Gefällt mir“

Mijn vrouw en een hoop aantekeningen, maar waarvan is nog een verrassing.

2 „Gefällt mir“

Deze keer spreek ik niet over een boek, maar ik raad een toespraak van een schrijver aan.
Ik heb nog geen boek van JK Rowling gelezen. Maar ik ontdekte een van haar toespraken.
Dit gaf me de mogelijkheid om een bijzonder mens te leren kenen.
Een mens dat meer dan de schrijver van de meest succesvolle boekenserie van heden is.
Bovenal is zij een groot humanist.
Ik denk dat haar toespraak veel wanhopige tieners kan helpen en motiveren.
Het spijt me dat er geen ondertitels zijn.

1 „Gefällt mir“

Op YouTube kun je het transcript lezen. :slight_smile:

Bedankt voor de tip. :+1::slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Bedankt voor verbetering Andrea!
Vraagje aub: Hoe kan iemand er een transcript bij lezen?