Goedemiddag!
Ik wil je/jullie het boekje âmijn verhaal, becomingâ van Michelle Obama aanbevelen. Het is een interessant boek en is goed te lezen vanaf niveau A2/B1.
En ik heb in de vakantie tweedehands comics/stripboeken gekocht: Jan, Jans en de kinderen. Heel grappig!
Een jaar met een groot gegalm voor alle Nederlanders. Maar ook een boek over wanhoop, overleven en hoop. Als wij in algemeen deze zin: âGod schiep de aarde, maar de Nederlanders schiepen Nederlandâ accepteren, lijkt dit boek ââ1953ââ op een hoofdstuk vanuit hun eigen bijbel te zijn.
Hallo Ralf, danke aber die habe ich alle schon durch Schade dass es so wenig gibt . Vielleicht einen anderen Vorschlag was man mit A2 lesen könnte ? Im September gehts los mit b1â:muscle:t3:
ich habe leider nicht wirklich einen Plan, was A1 und so genau ist, weil ich nie einen Kurs gemacht habe. Aber mir hat man damals empfohlen, nach dĂŒnneren, aus dem Englischen ĂŒbersetzten Krimis Ausschau zu halten. Meist sind diese Art ĂŒbersetzte BĂŒcher nicht so kompliziert geschrieben, wie BĂŒcher von niederlĂ€ndischen Schriftstellern (das ist sicher nicht allgemeingĂŒltig, aber einen Versuch ist es ja wertâŠ) Ich hab damals keinen Riesenwortschatz gehabt und mich mit Wörterbuch ans Lesen gemacht. Z.B.: Ruth Rendell - De Dief, Tess Gerritsen - Incendo, Val Mcermid - Misdaadkoning
Bedankt Gabi, maar dat hoef niet.
Ik wilde je advies over dat onderwerp te weten.
Dus ik heb een vertaler Duits naar Nederlands al gebruikt.
Ik ben het ook met je eens: de thrillers en avonturenromans zijn niet zo ingewikkelde boeken.