Boekentips 📚 Oder: welches Buch liest du gerade?

Tips voor Katja

Goedemiddag!
Ik wil je/jullie het boekje “mijn verhaal, becoming“ van Michelle Obama aanbevelen. Het is een interessant boek en is goed te lezen vanaf niveau A2/B1.
En ik heb in de vakantie tweedehands comics/stripboeken gekocht: Jan, Jans en de kinderen. Heel grappig!

Een fijne dag!

Katja

3 „GefĂ€llt mir“

Voordat ik op vakantie ga, hier nog een echte aanrader.

Ik ben begonnen „De zeven zussen“ te lezen.
Een prachtig boek, het liefst zou ik het zonder te stoppen uitlezen.

De andere boeken:
De zeven zussen: Storm
De zeven zussen: Schaduw
De zeven zussen: Parel
De zeven zussen: Maan

Het tweede deel „Storm“ is trouwens ook geweldig. Deze keer gaat het naar Noorwegen.

2 „GefĂ€llt mir“

Daar heb je dan tijd genoeg voor tijdens de vakantie. :wink:

1 „GefĂ€llt mir“

Ik lees momenteel “Ik Jan Cremer” Deel 2, en lach me een breuk !

1 „GefĂ€llt mir“

Een fijne vakantie, Andrea!

1 „GefĂ€llt mir“

Dank je wel, Alex. :slight_smile:

  1. Een jaar met een groot gegalm voor alle Nederlanders. Maar ook een boek over wanhoop, overleven en hoop. Als wij in algemeen deze zin: ‘God schiep de aarde, maar de Nederlanders schiepen Nederland’ accepteren, lijkt dit boek ‘‘1953’’ op een hoofdstuk vanuit hun eigen bijbel te zijn.

Hoi Estarling!

Kun je de auteur van het boek noemen?! Bij Amazon zijn er verschillende met de titel 1953.

Geoetjes
Freyja

Hoi Freyja. Dit boek is door Rik Launspach geschreven.

1 „GefĂ€llt mir“
Kleine taaltip voor Emilio

In het Nederlands zeggen we:

2 „GefĂ€llt mir“

Hoi allemaal! Ik zoek een boekje op Niveau A2. Kunnen jullie me misschien helpen? Bedankt!

Hoi Mona,

Bei Amazon findest du auf niederlĂ€ndisch geschriebene Krimi’s auf A2-Niveau, wie “Dood in de grachten” und “De moordenaar van Den Haag” :fearful:

Misschien is dat iets voor je?

Hartelijke groeten uit Denemarken

Hallo Ralf, danke aber die habe ich alle schon durch :wink: Schade dass es so wenig gibt . Vielleicht einen anderen Vorschlag was man mit A2 lesen könnte ? Im September gehts los mit b1​:muscle:t3:

Schönen Urlaub euch und liebe GrĂŒĂŸe

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Mona,

dĂŒrfen es auch Kinder- oder JugenbĂŒcher sein? Dann wirst du hier vielleicht fĂŒndig:

https://forum.nl-ganz-schnell.de/t/niederlaendische-kinderbuecher/

Ansonsten gibt es in den Sommermonaten auch de Vakantiebieb:

https://forum.nl-ganz-schnell.de/t/de-vakantiebieb-gratis-niederlaendische-buecher-lesen-in-den-sommerferien/

Vielleicht ist da etwas dabei fĂŒr dich.

1 „GefĂ€llt mir“

Danke Alex, da ist sicher was dabei ! Liebe GrĂŒĂŸe

1 „GefĂ€llt mir“

@Mona

Hallo Mona,

ich habe leider nicht wirklich einen Plan, was A1 und so genau ist, weil ich nie einen Kurs gemacht habe. Aber mir hat man damals empfohlen, nach dĂŒnneren, aus dem Englischen ĂŒbersetzten Krimis Ausschau zu halten. Meist sind diese Art ĂŒbersetzte BĂŒcher nicht so kompliziert geschrieben, wie BĂŒcher von niederlĂ€ndischen Schriftstellern (das ist sicher nicht allgemeingĂŒltig, aber einen Versuch ist es ja wert
) Ich hab damals keinen Riesenwortschatz gehabt und mich mit Wörterbuch ans Lesen gemacht. Z.B.: Ruth Rendell - De Dief, Tess Gerritsen - Incendo, Val Mcermid - Misdaadkoning

Veel plezier en groetjes!
Gabi

3 „GefĂ€llt mir“

Hoi @estarling Emilian, kon je een beetje begrijpen, wat mijn antwoord was, of zal ik het naar het Nederlands vertalen?

Groetjes
Gabi

Bedankt Gabi, maar dat hoef niet.
Ik wilde je advies over dat onderwerp te weten.
Dus ik heb een vertaler Duits naar Nederlands al gebruikt.
Ik ben het ook met je eens: de thrillers en avonturenromans zijn niet zo ingewikkelde boeken.

1 „GefĂ€llt mir“

@Mona kijk ook maar eens hier:

https://www.eenvoudigcommuniceren.nl/romans/romans-volwassenen/leeslicht

Groetjes,
Rike

2 „GefĂ€llt mir“

Danke je wel!

1 „GefĂ€llt mir“