Wie viert er vanavond Sinterklaas?

Happy Sinterkerst, everyone! :smiley:
Zoals beloofd even een berichtje over hoe mijn ouders en ik gisteren “Sinterkerst” hebben gevierd:
Omdat ik bezig ben met een best lange en lastige vertaalopdracht, heb ik gisteren bijna de hele dag gewerkt. Rond een uur of 6 had ik mijn dagpensum gehaald en een uurtje later hebben we gezellig samen kaasfondue gegeten en een kerstcd opgezet. Eerst het kinderkoor van Volendam en daarna mijn favoriete kerstcd, “Zo, dit is kerstmis” van den VPRO met geweldige liedje zoals “De sneij” (in dialect!), “Hang myself from the tree” (deze is niet geschikt wanneer je al in een droevige sttemming bent) en “Deze kerstvakantie” (een kerstrap van Extince). Echt een aanrader als je houdt van gekke, melancholische en tegelijkertijd humoristische kerstliedjes!
Daarna was het tijd voor de pakjes! We hadden een mand met grote en kleine cadeautjes en natuurlijk gedichtjes erbij. Het was echt een hele mand vol omdat we er altijd van alles ingooien, bijvoorbeeld ook de kleine cadeautjes die mijn moeder als huisarts van haar collega´s en patiënten krijgt. Om de beurt worden dan de pakjes uit de mand gehaald, de gedichten voorgelezen en de cadeautjes uitgepakt. Zo zijn we altijd gauw een uur of twee bezig! Ik heb onder meer een fles lekkere witte Glühwein, een boek van Salman Rushdie en en bodybutter van Lush gekregen. Bedankt, lieve Sint, Piet, Weihnachtsmann en Christkind! :heart_eyes:

9 „Gefällt mir“

Zaterdag a.s. is het weer zover, Sinterklaas komt om ca. 12.00 uur weer aan in Nederland, en heeft mij beloofd alle stoute forumleden van dit forum mee naar Spanje te nemen.

https://www.ad.nl/show/1-4-miljoen-mensen-zien-matthijs-van-nieuwkerk-locatie-intocht-sinterklaas-onthullen~a344e72f/

3 „Gefällt mir“

Nu al?! Het lijkt wel alsof hij steeds eerder komt :joy: Maar ik ben er normaal gesproken ook niet bij bij de intocht.

Overigens zou ik (in normale omstandigheden) best mee willen naar Spanje :stuck_out_tongue_winking_eye: Een gratis reisje, wie wil dat nou niet :wink:

4 „Gefällt mir“