Welche niederländische Nahrungsmittel findet Ihr (als Deutsche) furchtbar?

Hallo allemaal,

In Nederland hebben een veelvoud aan typisch Nederlandse producten: drop, kroketten, bitterballen, patat met appelmoes,enz.
Dit is soms dan ook onbekend voor toeristen en ze durven het niet te proeven of vinden het smerig (vraag Amerikanen maar eens om drop te proeven haha). Welke Nederlandse producten vinden jullie (als Duitsers) vreselijk?

Groetjes Kevin

1 „Gefällt mir“

Also ich mache mal den Anfang: die meisten Deutschen mögen kein niederländisches Brot …

Mijn oma heeft vaak in mijn kindertijd verteld dat ze Duits brood kreeg in de oorlog van Duitse soldaten (het was gelukkig niet altijd ellende). Dat harder is en een ander smaakje heeft. Ik kan het Duitse brood overigens wel waarderen.

2 „Gefällt mir“

Hagelslag is verschrikkelijk, maar de Echte Hollandse Appeltaart (Bij elke groote Supermarkt verkrijgbaar) is een van mijn favorieten.

Verder hou ik ook niet van Pindakaas.

2 „Gefällt mir“

Pindakaas! Verder is me tot nu toe niks tegengekomen, dat ik absoluut niet wil eten. :grimacing:

1 „Gefällt mir“

Als ik heel eerlijk ben, moet ik bekennen dat ik juist geen fan ben van het Duitse brood… :slight_smile: Vooral zuurdesem heeft voor mij een nogal bijzondere smaak.

Hoewel bitterballen bij Nederlanders natuurlijk altijd goed aankomen, merk ik dat veel Duitsers er een beetje huiverig voor zijn. Is eigenlijk ook wel logisch, aangezien niemand echt goed kan uitleggen wat het nou is en wat er precies in zit… :slight_smile:

P.S. @GoodbyeRoutine, vind je het erg als je verbeter? Het werkwoord “tegenkomen” is in het Nederlands niet wederkerend (Duits: reflexiv), dus je gebruikt geen “me”. Correct zou zijn “Verder ben ik nog niks tegengekomen…” :slight_smile:

6 „Gefällt mir“

Mijn Amerikaanse nicht kon ik helaas niet zover krijgen er eentje te proeven (bitterbal).

Wat is er nou lekkerder dan een Nederlandse boterham met hagelslag of pindakaas? Smullen! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: Vind ik dan. :wink: Mijn ouders missen het Nederlandse brood absoluut niet, maar ik ben er helemaal gek van! En ook van ontbijtkoek en beschuit en krentenbollen en stroopwafels en roze koeken en drop en patat (patatje oorlog!) enzovoort. :smiley: Mij schiet echt geen enkel typisch Nederlands product te binnen wat ik niet lust… (Oké, ik eet al tamelijk lang vegetarisch/veganistisch, maar ik weet wel dat bitterballen echt lekker zijn!)

Nu verheug ik me overigens nog meer op het lange weekend Nederland! Lekker veel spulletjes mee terug naar Duitsland nemen! Jij ook, @Maartje? Er is plek zat in de auto! Overigens zijn we nog op zoek naar mensen die mee willen rijden, dus als er toevallig iemand die kant op wil op Hemelvaartsdag: https://www.blablacar.de/fahrt-germersheim-doetinchem-805815880 (Of terug op maandag: https://www.blablacar.de/fahrt-doetinchem-mainz-805819975) Zou wel toeval zijn, maar wie weet! :slight_smile: (Hoeft natuurlijk niet via blablacar, laat het mij maar gewoon weten als er iemand mee wil rijden!)

3 „Gefällt mir“

@alex, misschien is dat ooit ook nog een idee voor het forum, “Mitfahrgelegenheiten” specifiek voor ritjes van Nederland naar Duitsland en omgekeerd?

2 „Gefällt mir“

Goed idee, Isabelle. Ik zal er straks een aparte categorie voor aanmaken.

1 „Gefällt mir“

Hoi Isabelle,

Ken je vegane specialiteiten in Nederland die in Duitsland niet verkrijgbaar zijn?

Groetjes,
Saylana

2 „Gefällt mir“

Oef, goede vraag! Er zijn in ieder geval heel wat meer veganistische "zuivel"producten verkrijgbaar dan in Duitsland, bijvoorbeeld van Alpro. En er is ook een veel grotere keuze aan betaalbare veganistische chocopasta! Als ik in Nederland ben, breng ik echt héél veel tijd door in de supermarkt en kijk gewoon wat ik kan vinden. Meestal ongezonde dingen, haha! :smiley: De schuddebuikjes van Bolletje zijn bijvoorbeeld sinds kort veganistisch! Hier vind je nog meer (toevallig) veganistische producten. Ik heb overigens al heel veel goeds gehoord over de Vegetarische Slager, ken je die?

1 „Gefällt mir“

Wow, wat leuke dingen. Heel erg bedankt voor de link. Ik heb al van de Vegetarische Slager gehoord maar nog niets besteld. Normaal heb ik ook geen vervanging nodig omdat ik vlees niet mis. Ik koop soms de vegane Pommersche Leberwurst van de Rügenwalder Mühle. Die is misschien niet gezond maar erg lekker.

1 „Gefällt mir“

Tuurlijk! Deze is ook ontzettend goed, die is in veel supermarkten te verkrijgen. Smullen maar! :slight_smile: Ik heb overigens geluk: ik hou zelf helemaal niet van koken (en ik kan er ook niks van), maar omdat mijn vriend (die zelf geen vegetariër is) ontzettend graag en goed veganistisch en vegetarisch kookt, komt er bijna iedere dag een lekkere, verse en gezonde maaltijd op tafel! :heart_eyes:

Mijn man kan 4 gerechten koken maar die zijn echt goed: chili sin carne, aardappelen met dipsaus, savooienkool met tomatensaus en sperziebonen met tomatensaus en knoflook Lekker!!! Trouwens, wat is juist: vegaan of veganistisch? Uitmuntend zegt “vegaan”, Pons zegt “veganistisch”.

Lekker! Chili sin carne is ook een van mijn favorieten. En zelfgemaakte (nou, vriendgemaakte) burgers!

Goh, ik zeg altijd “veganistisch”, maar ik zie ook heel vaak ergens “vegan” of “vegaan” staan. Ik zou niet weten wat nou juist is…

1 „Gefällt mir“

Opmaat naar Sprache & Kaffee Treffens? :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hm, laut Van Dale (dem Wörterbuchhersteller) sind vegaan und veganistisch im Niederländischen Synonyme.

1 „Gefällt mir“

Dus kan ik niets misdoen. :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Du kannst beide Formen verwenden Saylana.

PS: Je kunt niets fout doen (misdoen = verbrechen, jemandem etwas antun)

1 „Gefällt mir“