Welche niederländische Nahrungsmittel findet Ihr (als Deutsche) furchtbar?

Bedankt voor het corrigeren!

Ich hoffe, das war OK.

… aber immer gerne! :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Ik heb al een boodschappenlijstje met dingen die ik voor anderen mee moet nemen… :slight_smile: Zelf weet ik het nog niet zo goed. Bitterballen blijven niet zo lang lekker, vrees ik. :grin: Mijn koffertje staat in ieder geval al klaar! Moet hem nog inpakken, dat wel.

2 „Gefällt mir“

Mag ik ook een Duits product noemen dat ik helemaal niet lekker vind…? Van ‘körniger Frischkäse’ krijg ik echt geen hap door mijn keel. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben…toch? :smiley: Ik bedoel dat rare smaakje en die gekke stukjes…ik hoop dat ik hiermee niemand beledig, maar het is toch echt jakkie (=bah) :see_no_evil:

2 „Gefällt mir“

Haha, @ralf, die koop ik op het moment heel vaak voor mijn vriend omdat er zo veel eiwit in zit en hij aan het trainen is! :smiley: Ik heb er eens van geproefd en vind er eigenlijk niks mis mee. Maar het is inderdaad niet super lekker… :smiley:

Zeg, houden jullie van asperges (Spargel)? Dat is ook zoiets: of je lust het, of absoluut niet. Ik ben er wel een fan van!

2 „Gefällt mir“

Bah, inderdaad vreselijk :stuck_out_tongue_closed_eyes: Dat herinnert me aan kinderlijk trauma’s met “gezond” eten uit het Reformhaus… Mijn moeder hield ervan, maar ik vond dat altijd jakkie… Dat was nog een andere tijd, tegenwoordig krijg je in de Bioläden zelfs bier en chips, maar in de jaren zeventig en tachtig was dat alleen maar iets voor mensen die van korrels, rauwkostdieet, volkoren, lavendel scheerschuim etc. hielden… :roll_eyes::see_no_evil:

2 „Gefällt mir“

Mijn moeder had ook zo’n fase … :confounded: Ik vond het net als jij vreselijk, Oliver.

1 „Gefällt mir“

Ik hou van körnigem Frischkäse! Lekker met een beetje zout en peper… mmmmh…:fork_and_knife: Helaas mag dat kortstondig niet… maar op een dag weer… :heart_eyes:

1 „Gefällt mir“

Es gibt da verschiedene Marken. Eine finde ich richtig gut, eine andere (habe grad vergessen, wie sie heißt) mag ich überhaupt nicht.

1 „Gefällt mir“

Fijn dat je me begrijpt, Oliver :smiley:

[details=Taaltip][quote=“Oliver, post:28, topic:620”]
maar in de jaaren jaren zeventig en tachtig was dat maar alleen maar iets voor mensen die van korrels, rauwkostdieet, volkoren, lavendel scheerschuim etc. hielden
[/quote][/details]

1 „Gefällt mir“

Dus, @alex, ik hou van de Nederlandse brood, maar het is niet te vullen.

Hoi @KevinBakker1988,

ik hou niet van de Nederlandse rijstaart.

1 „Gefällt mir“

Je bedoelt rijstevlaai, neem ik aan, Andrea?

maar het is niet te vullen

Het vult niet. Es macht nicht satt. Meintest du das?

Het is niet te vullen bedeutet: Es kann nicht gefüllt werden.

Je zegt “rijstevlaai” voor de “Holländische Reistorte”, @alex ? Ich hatte mal eine “Holländische Reistorte” gebacken und es hat auch allen geschmeckt, doch mein Fall war es nicht. (Na ja, besser als umgekehrt.)

Ja, precies. Het Nederlandse brood is lekker, maar het vullt niet. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik heb geen idee wat jullie Duitsers een „holländische Reistorte“ noemen, Andrea. Maar fijn dat je bezoek hem in ieder geval lekker vond :wink:

(Meine Mutter kannte die „Holländische Reistorte“ auch aus den NL :slight_smile:)

Hoe kan ik zegen? Dat is een tart med/ uit melk rijst. ik heb melk rijs en aprikozen genomen voor de tart.

Hm, rijsteVLAAI? Ik denk vlaai is een specialiteit van de provincie Limburg en de echte vlaai bestaat uit gist.

Veel groetjes,
Andrea

Andrea, wir schweifen vom Thema ab :wink:

1 „Gefällt mir“

Ik heb nog een product, @KevinBakker1988: jouw frikandel. Geen wonder dat jullie de frikandel onder een dikke laag ketchup en mayonaise verbergt.