Wat is jullie woord van de dag?

:smiley: Ook voor mij was dat een raar woord. Hoewel ik met „slacht“ meer de Duitse „Schlacht“, dus de Nederlandse „slag“ geassocieerd heb. Das „Schlachtopfer“ also. :wink:

3 „Gefällt mir“

Schlachten und Schlacht gehört ja auch zusammen… Schlachtopfer ist fast noch seltsamer als slachtoffer…. :innocent:

1 „Gefällt mir“

Ruinerwolde en Den Haag, alletwee een puinhoop !!!

1 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag, omdat ik het grappig vind, is:

De knijpkat

3 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag misschien van het jaar is:
betrokkenheid.

Een bepalend kenmerk van een actief, succesvol mens.
Het heeft ook een indringende nagalm.

2 „Gefällt mir“

Mijn woord van deze Halloween-dag is ENERGIEARMOEDE !

2 „Gefällt mir“

Wat een woord…. Wie zo iets kan bedenken heeft vast te veel tijd :roll_eyes:

1 „Gefällt mir“

Mensen zoals wij die niets te doen hebben, maar alle gekheid op een stokje, het is een groot probleem aan het worden !

1 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is:

Mülltonneneinhausung

1 „Gefällt mir“

Was ist das??? :confounded:

1 „Gefällt mir“

Dat probleem hadden wij ook enkele maanden geleden en hebben het hiermee opgelost !
Ik neem aan det Verena dit heeft bedoeld ?

https://www.ebay.de/itm/Keter-Mulltonnenbox-Store-it-Out-Midi-fur-2-Abfalltonne-Schwarz-845L/173847878649?hash=item287a241bf9:g:5WMAAOSwL1dcllmM

Iedereen kwam vragen waar ik dat ding had gekocht. :smiley:

2 „Gefällt mir“

Ja precies. Ik kende dit woord tot vandaag ook nog niet.

3 „Gefällt mir“

Dat is natuurlijk een peperdure oplossing, echter wel mooi en het moet wel afsluitbaar zijn vanwege “Fremdeinwurf”. Nu weet ik even het Nederlandse woord hier niet voor, misschien weet iemand anders dit woord.
Bij ons appartement in Bad Füssing hebben we grote problemen hiermee, als de tonnen een avond voordat ze geleegd worden nog halfvol zijn proberen vreemden nog even gauw hun rotzooi op die manier daarin kwijt te raken.

Trotzdem isses ein schreckliches Wortungetüm…

1 „Gefällt mir“

Mein Wort des Tages ist

Kirschsuppe mit Klieben :yum:

Ich kenne die Suppe von meiner Oma und es ist eigentlich ein Sommergericht, aber ich mag den November nicht und wollte mir was Leckeres gönnen. Da ich meine Männer kenne, habe ich gleich die doppelte Menge Teig gemacht und ich finde den Teig für die Klieben auch superlecker. :innocent:

1. google Übersetzer (ich gebrauche den eigentlich nicht, aber ich finds lustig) übersetzt Klieben mit “gedroogde pruimen” , ha ha.
3 „Gefällt mir“

Und was sind “Klieben”? :roll_eyes: Ich bin zwar Ostwestfälin, habs aber noch nie gehört…

Plantenasiel.

4 „Gefällt mir“

mijn woord van de dag is

grijs

omdat ik door het raampje van mijn kamer naar buiten kijk

3 „Gefällt mir“

Ja, klopt. Grijs en stormachtig. :dash:

Nogal één dag, hé. = ziemlich viel los heute…

4 „Gefällt mir“