Wat is jullie woord van de dag?

kleine maar belangrijke correcties.

3 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag. Honden kunnen corana herkennen!

Net gezien op EenVandaag.

Bedankt voor correctie Hans. Ik was door andere dingen tijdens mijn posting gestoord. Dus kon ik niet echt aandachtig op mijn opdracht blijven.

2 „Gefällt mir“

geeft toch niets, kleine correcties doe ik graag.

3 „Gefällt mir“

image

Mijn woord van de dag!

6 „Gefällt mir“

Wenn die deutschen Wetterdienste eher geographisch-sachlich von einer „Tropennacht“ sprechen, so ist das Niederländische wieder mal ungleich pragmatischer und anschaulicher: de „plaknacht“… :hot_face::crescent_moon:

2 „Gefällt mir“

Gutes Wort. Alles klebt.

1 „Gefällt mir“

Mijn twee woorden van de dag:
Verkoelende tips
Een beetje gek om sommige plaatsen

2 „Gefällt mir“

het washandje

2 „Gefällt mir“

de koptelefoon. Hat mein Vokabeltrainer gerade ausgespuckt. Das habe ich nie zuvor gehört. Benutzt man das tatsächlich als Bezeichnung für Kopfhörer ?

Ja hoor, dat is een gebruikelijk woord al sinds er koptelefonen bestaan.

3 „Gefällt mir“

@Goedin2018
De meest interessante ervaring uit deze aanbevelingen is slapen in de buitenlucht , vind ik. Dit geeft het meest verheffende gevoel van allen. Als klein kind had ik tijdens de zomer met mijn oma buiten op een terrasje geslapen. Ze woonde op het platteland dicht bij de oever van een rivier. Tot middernacht toe kon ik de sterren en de meteoren graag bekijken. Later, na middernacht, wanneer alle stadsgeluiden verstomden, kon ik naar de suizeling van de natuur luisteren, de kreet van een eenzame nachtvogel, een kikker, een krekel. Het eerste geruis van de koelende bries van de rivier veegde onze gedachten uit en liet ons in diepe slaap vallen.

4 „Gefällt mir“

Min woord van de dag is „Mondkapjeslad“
De beste definitie zie je hier:

2 „Gefällt mir“

Maar het „blotesnoetenland“ is ook niet slecht. :rofl:

4 „Gefällt mir“

[quote=„estarling, post:676, topic:3134“]
De meest interessante ervaring uit deze aanbevelingen is slapen in de buitenlucht , vind ik. Dit geeft het meest verheffende gevoel van allen. Als klein kind had ik tijdens de zomer met mijn oma buiten op een terrasje geslapen. Ze woonde op het platteland dicht bij de oever van een rivier. Tot middernacht toe kon ik de sterren en de meteoren graag bekijken. Later, na middernacht, wanneer alle stadsgeluiden verstomden, kon ik naar de suizeling van de natuur luisteren, de kreet van een eenzame nachtvogel, een kikker, een krekel. Het eerste geruis van de koelende bries van de rivier veegde onze gedachten uit en liet ons in diepe slaap vallen.

Een beetje recht gezet.

4 „Gefällt mir“

Bedankt voor je tijd Hans. Ik waardeer altijd je hulp en de verbeteringen.

1 „Gefällt mir“

de kantoorbenodigdheden mein Vokabeltrainer „Drops“ übersetzt das mit „das Briefpapier“, das müsste doch wohl eher „das Büromaterial“ heißen ?

1 „Gefällt mir“

Ja. :slight_smile:

Briefpapier is gewoon briefpapier.

1 „Gefällt mir“

Dobsondirk.
Hoi Dirk. Er is al een tijdje sinds je van het forum afwezig bent. Hoe gaat het met jou? Nog op vakantie?
Laat ons iets over jou weten a.u.b. Fijne avond!

1 „Gefällt mir“

Dan moet je hem een PB schrijven, dan krijgt hij een berichtje via de mail. De kans dat hij jouw berichtje hier leest is zeer klein.

1 „Gefällt mir“