Wat is jullie woord van de dag?

subsidieslurper

1 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag is B u b b e l .

Ik keek vanavond naar de VRT Journaal en Terzake op Canvas op de Belgische Televisie. Mijn woordenboek van Langenscheidt kan dit woord niet vinden. Weer iets geleerd!

Hallo Manfred,

Je kan ons hier op het forum ook zien als een grote bubbel, maar ik vind het weer typisch iets voor onze zuiderburen.
In het RTL4 nieuws en het Journaal NPO 1 om 20.00 uur was het woord eveneens te horen, dus niet alleen bij de VRT en andere Vlaamse zenders.
Het probleem Langenscheidt is bekend en je kan soms nog beter naar Uitmuntend kijken, ofschoon daar ook veel „foutjes“ in staan, die niet zo erg zijn.

Mijn woord van de dag: Kom niet meer naar de strand!

Net gezien op de NPO1 journaal op televisie. Ik kan de mensen niet meer begrijpen. Was er niet iets met Corona!!!

Ik heb het ook gezien op het nieuws van 13.00 uur en als het meer dan 30°C is wil men toch naar het strand om een koel windje van zee te voelen.
De parkeerplaatsen zijn te klein en te weinig.

1 „Gefällt mir“

Hoi Manfred,

Kijk nog eens goed. :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Ik wel, want ik was gisteren namelijk in Kijkduin. Ja, het was er verschrikkelijk druk, zo heb ik het zelden gezien. Maar dan loop je gewoon 2 kilometer langs het strand in de richting van de Zandmotor en daar was het ontspannen rustig. Maar de mensen willen direct uit de auto het strand op vallen, zo mogelijk met de eerstvolgende tap in zicht. :laughing: En daar is het dan gewoon druk.

Ja en wel met de oproep om vakantie in eigen land te vieren. Dat doen we nu en dan is het ook weer niet goed. :slightly_frowning_face:

2 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag, geleerd vandaag:
Kinderoversteekplaats

2 „Gefällt mir“

Wegwerkzaamheden :nerd_face:

1 „Gefällt mir“

Ammoniumnitraat voor mij het woord van de week. :disappointed_relieved:

3 „Gefällt mir“

Muggenzifter. Is dat „Erbsenzähler“ ?

2 „Gefällt mir“

Zover ik weet klopt dat.

1 „Gefällt mir“

muurvast
Het verkeer op de snelwegen richting Zeeland zitten vandag muurvast.

kleine maar belangrijke correcties.

3 „Gefällt mir“

Mijn woord van de dag. Honden kunnen corana herkennen!

Net gezien op EenVandaag.

Bedankt voor correctie Hans. Ik was door andere dingen tijdens mijn posting gestoord. Dus kon ik niet echt aandachtig op mijn opdracht blijven.

2 „Gefällt mir“

geeft toch niets, kleine correcties doe ik graag.

3 „Gefällt mir“

image

Mijn woord van de dag!

6 „Gefällt mir“

Wenn die deutschen Wetterdienste eher geographisch-sachlich von einer „Tropennacht“ sprechen, so ist das Niederländische wieder mal ungleich pragmatischer und anschaulicher: de „plaknacht“… :hot_face::crescent_moon:

2 „Gefällt mir“

Gutes Wort. Alles klebt.

1 „Gefällt mir“