Was ist dein niederländisches Lieblingsessen? 🍰

Zuivelhoeve vla verkopen ze ook bij de Rewe in Beieren, maar alleen vanille en chocolade. Maar ik vind dat die niet “echt” als thuis smaakt… Toch koop ik 'm af en toe :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

De vla van Zuivelhoeve vind ik het ook net niet … (hier in Hannover kriegt man ihn inzwischen auch)

Zuivelhoeve is ook bei Aldi (Nord) verkrijgbaar, maaaaaaar…

…Vla ondersteboven de niet eruit loopt is geen vla!

Oplichter! :smiley:

2 „Gefällt mir“

Ik zeg alleen maar Bossche Bollen. :yum:

1 „Gefällt mir“

Oh ja, broodje tartaar , heel heel lekker. Ik geniet ook vaak van een vers gebakken stokbrood met ham en kaas. :yum:

2 „Gefällt mir“

Machtig!

Oh jaaaa maar lekker :grin:

Zullen we er eentje delen, Mike? :wink:

1 „Gefällt mir“

moet ik even nadenken, hmm maar ik denk delen is zeker beter voor de slanke lijn :wink:

2 „Gefällt mir“

Die niederländische Post hat neue Briefmarken herausgegeben. Das Thema: niederländische Spezialitäten :slight_smile:

ich werde sie mir glatt mal bestellen.

https://collectclub.postnl.nl/postzegelvel-nederlandse-lekkernijen.html

Was ich auch in den Niederlanden im Supermarkt entdeckt habe, in Deutschland aber noch nirgends gesehen habe, ist Curry-Mayonnaise.

1 „Gefällt mir“

Lekker!!!

1 „Gefällt mir“

Die sehen aber wirklich klasse aus… und man kann noch etwas dabei lernen… :slight_smile:

2 „Gefällt mir“

Mergpijpjes :yum:

Mergpijpjes sind eine tolle Sache :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Hoi @Rike,

toen ik dat las, sah ich dich vor meinem gesistigen Auge am Kochtopf stehen und Vla kochen :wink:. Bist du fleißig, gleich drei Sorten zu kochen. :slight_smile:

Dann ist mir aber eingefallen, dass “gekocht” ja “gekauft” bedeutet :smile:

(Doch das ist doch leuk, oder? Man fährt in die NL (boodschappen doen) und wenn man in D den vla seinen Freunden oder Verwandten serviert, hat man nicht gelogen, wenn man auf das Lob hin sagt. “selbst gekocht :wink:”

3 „Gefällt mir“

haha ja @Andrea1, dat is eigenlijk ook (bijna) een valse vriend :smiley:

2 „Gefällt mir“

In diesem Thread ging es um rookvlees:

Heutzutage bin ich flexitarier – ich esse also kaum Fleisch, aber den typisch niederländischen Aufschnitt rookvlees habe ich früher besonders gerne gegessen.

@hadedeha, @DirkS: In meinem Fall war es immer runderrookvlees, also vom Rind. Paardenrookvlees habe ich nie probiert.

1 „Gefällt mir“

Ontbijtkoek, brood met pindakaas en hagelslag en natuurlijk vla 't best met slaagroom en hagelslag. Daar moet ik altijd aan mooie zeilvakanties met de Skylge denken. In het begin van de seizoen hadden we steeds veel ervan aan boord, maar het reikte niet tot naar Denemarken.

1 „Gefällt mir“

Nog een paar dagen dan ga ik weer oliebollen bakken en ook het deeg zelf maken natuurlijk.
Zie hier hoe ik het ongeveer ga doen, iedereen kan het …en dat oranjebloesemwater kan je gerust weglaten.

7 „Gefällt mir“