Was ist dein niederlĂ€ndisches Lieblingsessen? 🍰

Lunch in Eindhoven. Dit noemen ze “half-eentje”.
Sag noch einer, die niederlĂ€ndische KĂŒche sei nicht kreativ :wink::yum:

2 „GefĂ€llt mir“

Vorig week was ik op vakantie in Zuid Holland. Op de markt in Reeuwijk-Brug heb ik gefrituurd mosselen geeten --> lekker! Maar ik hou ook van bitterballen met mosterd.

1 „GefĂ€llt mir“
Kaashapje, mag ik even ietsjes corrigeren?

Vorige week was ik op vakantie in Zuid Holland. Op de markt in Reeuwijk-Brug heb ik gefrituurde mosselen gegeten --> lekker! Maar ik hou ook van bitterballen met mosterd.

patat met satésaus of patat met mayo, ketchup en fijngehakte uitjes Bij mijn bezoek in Nijmegen vorig jaar in september heb ik patat met satésaus gegeten. Héérlijk pittig.

Joppiesaus
 :yum:

1 „GefĂ€llt mir“

Joppiesaus was mij nog niet bekend. de saus ziet er wel lekker uit. De samenstelling belooft een lekkere smaak :yum:
Een beetje off topic:
Bij lekkere vloeistoffen zoals wijn luidt een Nederlands gezegde: “als of er een engel over je tong plast” wanneer de drank bijzonder goed smaakt. Ken jij die uitdrukking ook? Dat kun je niet in het Duits vertalen zonder reacties van hekel tot beleefd glimlachen.

Hoi Dirk,

ik vindt 'm idd heel lekker


En zo een gezegde bestaat volgens mij in Duitsland niet, tenminste is mij niet bekend - misschien in een andere regio wel? Maar hij is wel grappig.

voor Gabi

Maar Gabi, lekker in het Nederlands met twee K en geen C.

Autokorrektur
 :wink:

Andijvie stamppot mmmhhhhhhhh lekker !

3 „GefĂ€llt mir“

dat is nu echt Nederlands - en niet voor iedereen weggelegd
 :upside_down_face:

Twee verse haring langs een glaasje gekoelde Chardonay bij Schmidt Zeevis in Rotterdam is iets onmisbaar. Anders een kommetje uiensoep smaakt altijd heerlijk in Nederland.

2 „GefĂ€llt mir“

Ik heb vandaag eindelijk weer eens pannenkoeken gemaakt en gegeten (in Duitsland).

1 „GefĂ€llt mir“

@estarling

Schmidt zeevis. Daar haal ik ook wel eens wat :+1:
Volgende keer samen een harinkje doen :grin::grin::grin:

1 „GefĂ€llt mir“

@Laila
Ik ben waarschijnlijk een van de weinige Nederlanders die liever geen pannekoeken eet :roll_eyes:

1 „GefĂ€llt mir“

Ja, graag Peter. Het zal geweldig zijn om iemand van dit forum te ontmoeten.
Waarschijnlijk kom ik volgende week in Rotterdam met een schip.
Als ik tijd voor een haring heb, ga ik je een bericht sturen.

2 „GefĂ€llt mir“

Ja, want ik ken heeeeel weinig mensen die niet van pannenkoeken houden.

3 „GefĂ€llt mir“

Jammer genoeg is onze bestemming veranderd. Wij gaan in Duinkerke aanmeren. Tussendoor heb ik gezien dat hun handel een andere locatie heeft.
Ik weete de enne vlakbij Willemsplein, maar ik wil graag de nieuwe ook bezoeken. Volgende keer misschien Peter.

1 „GefĂ€llt mir“

Appelkanjer

http://www.banketbakkerijdevlaam.nl/producten/product/65-appelkanjer/category_pathway-38

Mmmh, der ist eeeeecht lecker, wenn jemand doch mal in Gouda ist
 :slight_smile:

2 „GefĂ€llt mir“

Wat heerlijk hier, want ik hou van de Nederlandse en ook van de Vlaamse keuken. Af en toe probeer ik het zelf, b.v. deze gehaktballetjes met aardappelpuree of tomaat-garnalen met friet :slightly_smiling_face:

comp_IMG_20190911_185042

comp_IMG_20190726_184951

7 „GefĂ€llt mir“