Was ist dein niederlĂ€ndisches Lieblingsessen? 🍰

Niet typisch Nederlands, maar ik vind bloedworst lekker 
 vis lust ik niet en “ik bid nie veur bruune boon’n”

1 „GefĂ€llt mir“

Ah, Google komt ons te hulp. Dank je Christian :smiley: Als je moet kiezen, Christian, wat wordt het dan: pindakaas (Erdnussbutter) of hagelslag (Schokostreusel)?

Moeilijke keuze :smiley:

Ik denk het word hagelslag :fireworks:

3 „GefĂ€llt mir“

Waarom zou je moeten kiezen? Pindakaas en hagelslag gaan prima samen. Dan heb je een soort Snickers-broodbeleg :slight_smile:

4 „GefĂ€llt mir“

[details=Sprachtipp fĂŒr Rustaaagh][quote=„Rustaaagh, post:145, topic:73“]
Ik denk dat het hagelslag wordt.
[/quote]

Siehe auch:[/details]

1 „GefĂ€llt mir“

Op hun website staat “in geval van noot” – hihi! :heart_eyes:

4 „GefĂ€llt mir“

Dat was me niet ontgaan, Isabelle :wink: En ze maken echt hele lekkere pindakaas. Vooral die met banaan en rode peper hat’s mir angetan.

1 „GefĂ€llt mir“

Hoi Alex,
was ist der Unterschied zwischen rozijnen und krenten?
Ik eet graag de krentenbroetjes.- Die sind echt lecker mit soooo viel Rosinen.

1 „GefĂ€llt mir“

Krenten sind Korinthen, Leo, und rozijnen sind Rosinen. Meinst du krentenbollen? Die enthalten heutzutage trotz des Namens vor allem Rosinen 


1 „GefĂ€llt mir“

Ich mag Bamischeiben und habe erst vor einigen Wochen durch Zufall festgestellt, dass diese auch hier in meinem mĂŒnsterlĂ€ndischen Dorf im Supermarkt verkauft werden. Wenn ich in den Niederlanden bin, gönne ich mir gerne auch mal unterwegs eine Portion Kibbeling, mit Ravigotte- oder Knoblauchsoße. Und ab und zu kann es ruhig auch einmal eine “stevige Hollandse erwtensoep” sein.

4 „GefĂ€llt mir“

Hoi Alex,
natuurlijk bedoel ik dat-krentenbollen.
bedankt voor de hulp.

2 „GefĂ€llt mir“

Bamischijven in einem deutschen Supermarkt, Johannes? Wow! Heißen sie denn dort tatsĂ€chlich “Bamischeiben”, oder wurde der Name eingedeutscht?

Hier werden sie als “Bami Scheiben” verkauft und es gibt auch “Nasi Scheiben” (mit Deppenleerzeichen g).

1 „GefĂ€llt mir“

Ah, danke! Ich bin mal gespannt, ob es auch SupermÀrkte in Hannover gibt, die sie im Sortiment haben.

1 „GefĂ€llt mir“

Zumindest gibt es die in der Supermarktkette K+K (Klaas und Kock, mit Sitz in Gronau), die aber nur im MĂŒnsterland und Emsland Filialen hat.

1 „GefĂ€llt mir“

Ah, danke. Ich fĂŒrchte, dann ist es wohl regional begrenzt.

Vanochtend heb ik bij de Edeka hier in Ddorf Zuivelhoeve Vla ontdekt,:+1: hoera :heart_eyes:

3 „GefĂ€llt mir“

Al daarvan iets gegeten? @Rike
Ik ben benieuwd wat je ervan vind. Ik vraag, omdat de recepturen vaak per land verschillen (zoals bijv. bij het merk Fanta).

1 „GefĂ€llt mir“

Die zijn al op Jessi :smiley:
De kinderen en ik vonden hem lekker maar toch een beetje kunstmatig :wink: @GoodbyeRoutine.
Ik had meteen drie soorten gekocht: vanille, chocolade en vanille/karamel.
Die chocolade vla was het lekkerst!!! :smiley:

2 „GefĂ€llt mir“