Was ist dein niederländisches Lieblingsessen? 🍰

Geen aanrader dus, die printen !

1 „Gefällt mir“

Hoe gaat het inmiddels met je gebit @ralf? Hopelijk moest je niet naar de tandarts …

Hoi Alex, het valt reuze mee hoor :smiley: Sterker nog, ik had helemaal niets. De echte printen zijn wel erg hard, en kunnen tandproblemen veroorzaken. Het gerucht gaat zelfs dat er een complot tussen bakkers en tandartsen is hier in Aken. Maar eerlijk gezegd, vind ik ze erg lekker en heb nergens last van. Nog niet :wink:

3 „Gefällt mir“

Wie weet wat dit is? (@Wil, @Annemarie en @ralf mogen niet meedoen :slight_smile:)

2 „Gefällt mir“

Heeft er eigenlijk iemand Niederländisches Silvestergebäck: Oliebollen gegeten tijdens de jaarwisseling?

Ja, hoor, ik heb ze met Oud en Nieuw gebakken en net gisteren de laatste opgegeten. :slight_smile: Ik ben van plan daar nu een traditie voor ons gezin van te maken (misschien wat minder deeg de volgende keer ;)).

En jij, @alex?

2 „Gefällt mir“

Ik heb ze tijdens de kerst in Nederland gebakken en gegeten :slight_smile:

Verder nog iemand? Ik ben benieuwd.

2 „Gefällt mir“

Ik will ze volgend jaar maken :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Je hoeft toch niet tot oudejaarsavond te wachten met het bakken van oliebollen, @Roswitha. Dat kun je natuurlijk op elk moment uitproberen.

3 „Gefällt mir“

Ja, je hebt gelijk Annemarie :slight_smile:

1 „Gefällt mir“

Kijk eens wat ik laatst weer gegeten heb toen ik in Nederland was: een tijgerbolletje (met oude kaas).

Kennen jullie tijgerbrood („Tigerbrot“)? Het is witbrood met een heel speciaal, knapperig korstje. Es heißt so, weil die Kruste Ähnlichkeit mit der Musterung eines Tigerfells hat.

4 „Gefällt mir“

Oh ja, Tigerbrot kenne ich. Heel lekker!

Rare tijgers heb je in Nederland, zeg. :wink:

Lekkere tijgers :wink:

Mij verbaast eerder dat ze puntjes hebben in plaats van strepen. :wink:

4 „Gefällt mir“

Het patroon lijkt inderdaad meer op dat van een luipaard (Leopard), maar dat mag de pret niet drukken.

5 „Gefällt mir“

Ich esse sehr gern Pannekoek, die mein niederländischer Schwiegersohn kocht.
(Ik eet graag Pannekoek, die mijn nederland schoonzoon kookt.

4 „Gefällt mir“

Pannenkoeken – die vind ik ook erg lekker, @leo. I

In het Nederlands bak je pannenkoeken trouwens. Koken doe je bijvoorbeeld groente.

Aan je profielplaatje te zien ben je ook een kattenliefhebber :slight_smile: We hebben hier op het forum een speciaal dierenthema. Misschien vind je het leuk om daar aan mee te doen?

2 „Gefällt mir“

PS: Was macht die pannenkoeken deines Schwiegersohnes so besonders, Helga?

Ik ben benieuwd!/Ich bin gespannt!

1 „Gefällt mir“

Oh wat erg! Niet te krijgen hier. Hebben hebben hebben! :yum:

3 „Gefällt mir“