Was ist dein niederlĂ€ndisches Lieblingsessen? 🍰

Bij ons noemen ze dat de alibi-sla, @ralf :fries:

1 „GefĂ€llt mir“

Nooit van gehoord ( ???) :blush:

Zur ErklĂ€rung: Das sind die paar SalatblĂ€ttchen, die zu einer eher ungesunden Mahlzeit gereicht werden, damit man sagen kann, dass man auch GemĂŒse gegessen hat :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

Leuk bedacht. Dank je voor de explicatie. :wink:

2 „GefĂ€llt mir“

Ik hou van tijgerbrood en maisbrood :bread:

2 „GefĂ€llt mir“

Ik ook!

@Roswitha, wat heb jij een mooie kikker (of pad ) als avatar.
Ik vind kikkers ook prachtige dieren. En poezen natuurlijk.

2 „GefĂ€llt mir“

Dat ben ik met je eens, @Annemarie. Kikkers en katten zijn leuke dieren!

Mooie kikkers vind je hier: 550+ Frog Pictures | Download Free Images on Unsplash

en op dit site: https://pixabay.com/de/photos/frosch/

1 „GefĂ€llt mir“

Dank je wel voor de links, @Roswitha.
Ik zal er morgen op gaan kijken.
Maar eigenlijk gaat de discussie op deze plaats over je lievelingseten
 :wink:
In Nederland eet men vaak Chinees-Indisch eten . Zelf houd ik erg van rijsttafel. Dan heb je keuze uit wel 15 verschillende groente- en vleesgerechten bij je witte rijst of nasi goreng (gebakken rijst).
Smullen !

2 „GefĂ€llt mir“

Satésaus :slight_smile: Op de friet. Dat vinden veel Duitsers raar, maar ik vind het lekker.

2 „GefĂ€llt mir“

Kikkers kun je ook eten trouwens: kikkerbilletjes :scream: Maar dat doen de Nederlands niet, nee hoor. In Duitsland wel? Met satésaus? :yum:

2 „GefĂ€llt mir“

Nein, Frösche sollte man nicht essen. Und die Kombi mit satésaus scheint mir in diesem Fall auch nicht wirklich gelungen.

Ich esse selbst nur sehr wenig Fleisch, aber dieses Foto von etwas typisch NiederlÀndischem wollte ich Euch nicht vorenthalten :slight_smile:

Gehaktballen

1 „GefĂ€llt mir“

Dat ziet er heerlijk uit, Alex :yum:

Ik was afgelopen zaterdag zeilen in België, en heb na afloop garnalenkroketten en normale garnalen (dus niet in een kroket) gegeten. Met frietjes en lekkere salade. Maar ik kan je helaas geen foto laten zien, vergeten :angry: Dus je moet het je proberen voor te stellen: mooi weer, lekker zonnetje, aan het water, een Belgisch biertje (Leffe Blond)
zie je? :wink:

5 „GefĂ€llt mir“

Ik zie het helemaal voor me, Ralf :slight_smile: :beers:

1 „GefĂ€llt mir“

Ich war gerade ein paar Tage in den Niederlanden. Daar heb ik heerlijke gevulde speculaas gekocht :slight_smile:

Kennen jullie dat?

3 „GefĂ€llt mir“

Ja, lekker!

1 „GefĂ€llt mir“

En speculaasbrokken 
 hap! :slight_smile:

1 „GefĂ€llt mir“

Hoe blijf je zo slank met al die snoeperijen . :wink:

1 „GefĂ€llt mir“

Ik heb vandaag in Aken “printen” gekocht. Die lijken qua smaak een beetje op de Nederlandse “taaitaai” en qua uiterlijk wel op de speculaas van Alex. Graag zou ik ook daarom nu ook zo’n foto maken, maar omdat de printen veel harder zijn, is mijn lach ietsje ‘gebroken’ en straal ik nu even niet :wink:

2 „GefĂ€llt mir“