Was fällt dir ein zu ...? Mit niederländischen Beispielsätzen

Een vraag voor @VerenaE

Hoe kom je dan van kleurpotloden op telefoonrekening? (Was fällt Dir ein zu …?):laughing:
Niet dat ik het woord telefoonrekening niet mooi vind, maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

4 „Gefällt mir“

Ook als de vraag niet aan mij was. Het schoot me even te binnen als ik de vraag las.

Misschien omdat het soms noodzakelijk is de uitgaven te snoeien (het rood potlood te gebruiken) als de rekening te hoog is? :crayon: :wink: Maar vast was het idee van @VerenaE een ander idee.

2 „Gefällt mir“

Me schot de telefoonrekening te binnen, omdat we bij de live-sessie van de NLGS-cursus een krantenartikel van een hoge telefoonrekening gelezen hebben. (Dit woord was nog in mijn hoofd) En met kleurpotloden kun men er zo leuk op kribbelen. :grin:

3 „Gefällt mir“

Het spijt me voor diegene die hun telefoonrekening alleen online krijgen :wink: Op scherm van pc is moeilijk met potlooden te krassen :sleepy:

3 „Gefällt mir“
Sprachtipps für RalfN und Verena

…omdat het soms noodzakelijk is in de uitgaven te snoeien (het rode potlood te gebruiken)

… Het spijt me voor diegenen die hun telefoonrekening alleen online krijgen :wink: Op het computerscherm kun je moeilijk met een potlood krassen.

3 „Gefällt mir“

Ein Beitrag wurde in ein neues Thema verschoben: RalfN’s oefenteksten - 100 dagen op het forum

Ze vroegen zich af waarom de telefoonrekening zo hoog was.

Het nieuwe woord is: vriendschap

3 „Gefällt mir“

Vriendschap: die is over het algemeen niet te verwarren met zogenaamde vrienden op Facebook.

Het nieuwe woord is

cadeau

2 „Gefällt mir“

@RalfN Ik ben met je eens dat vrienden uit je jeugd uniek zijn, maar ik heb op internet toch veel mensen leren kennen die ik als echte vrienden zie. En ook in het eche leven zijn niet alle vriendschappen ‘für immer’.

De ontwikkeling.

1 „Gefällt mir“

@Peter1 Ik bedoelde ook niet die mensen over het algemeen die je zou op het internet kunnen leren kennen maar speciaal dat op Facebook iedereen vriend heet onafhankelijk of hij een echte vriend is of niet. Vriendschap is helemaal meer dan het woord vriend . Het gaat dieper. Vriendschap ontstaat niet alleen in de jeugd. Soms ook later in het leven. Iedereen die echte vrienden heeft mag zich gelukkig prijzen.

De levensbeschouwing

3 „Gefällt mir“

@RalfN, ich denke wir verstehen uns. Manchmal wird es zu viel, wer kann über 1000 Freunden haben🤔 , nichtsdestotrotz (finde ich ein schönes Wort😊) möchte ich gesagt haben, dass auch im Internet Freundschaften entstehen können.

De sociale vaardigheid.

[details=“voor RalfN”]
[/details][quote=“RalfN, post:94, topic:1700”]
Ik bedoelde ook niet die mensen die je over het algemeen die je zou op het internet kunnenkan leren kennen maar speciaal dat op Facebook iedereen vriend heet, onafhankelijk of hij een echte vriend is of niet. Vriendschap is helemaalveel meer dan het woord vriend . Het gaat dieper. Vriendschap ontstaat niet alleen in de jeugd. Soms ook later in het leven. Iedereen die echte vrienden heeft mag zich gelukkig prijzen.
[/quote]
Stimmt!

2 „Gefällt mir“

De kortste verbinding tussen twee mensen is een glimlach

Het glimlach

1 „Gefällt mir“

de vleermuis (die vliegt door mijn tuin)

voor RalfN

De glimlach :blush:

1 „Gefällt mir“
Off topic

Danke für deine Korrekturen. Ich ärgere mich mal wieder über mich selber, weil ich zu flüchtig arbeite. Aber auch diese Erkenntnis ist ein Lernprozess.

Nur so am Rande:die philosophische Betrachtung des Lebens ist eine kleine Leidenschaft von mir.

1 „Gefällt mir“

Jullie zijn de zinnen vergeten @Peter1 en @RalfN :wink:

1 „Gefällt mir“

Toen ga ik nu door met vleermuis daarmee het geordend mag voortgaan :wink:

De vleermuizen bij mij thuis vliegen er steeds ’s avonds zo rond half tien uur.

Het nieuwe woord is

De echo

1 „Gefällt mir“

Blinde mensen kunnen leren zich met hulp van de echo van klik-geluiden te oriënteren.

Hier is een nieuw woord:

De berg

4 „Gefällt mir“

Drie jaar geleden ben ik op terugweg van een berg gestort en heb mijn linker been gebroken.

Het nieuw woord

de kabelbaan

Wenn man „van een berg stort“, dan überlebt man das normalerweise nicht, Ralf :wink:

2 „Gefällt mir“

We skiën bergafwaarts en we gaan met de kabelbaan weer naar boven.

Gecorrigeerd

Gecorrigeerd: “naar weer naar” => “weer naar”

Nieuw woord:
wegrestaurant