Waar ben ik?

Hallo Dirk. Een mooie en interessante historische attractie! Die toren met koepel is erg zichtbaar. Blijkbaar hoort hij daar niet. Kan je iets over hem vertellen? Anders, kan je er in enkele woorden de geschidenis van deze burcht beschrijven?

Ja hoor, dat klopt. In de duitse Wikipedia staat een mooie Luchtfoto.
Eveneens in de duitse Wikipedia vindt je onder het begip “Burg” verklaringen van de verschillende begrippen voor burcht, kasteel, paleis en slot. Soortgelijke verklaringen vindt je in de nederlandse Wikipedia onder “kasteel
Jij bent aan de beurt : :smiley: :+1:

3 „Gefällt mir“

Het bovenste deel van deze “Bergfried” stammt uit de Renaissance, de delen daaronder uit de 14e eeuw alhoewel er ook hier veranderingen plaats gevonden hebben. Voor nog meer details: kijk maar eens in de duitse Wikipedia onder Ronneburg

4 „Gefällt mir“

Ik ga verder met deze foto:

5 „Gefällt mir“

Een lunchroom onder de kerk? Prima dan hoef je na de godsdienst niet zo ver te lopen…

2 „Gefällt mir“

:rofl:

1 „Gefällt mir“

Je bedoelt zeker: Roemeen, dan zal de Engelse Wikipedia wel beter zijn.

1 „Gefällt mir“

Bedankt Dirk. Zoals ieder kasteel had Ronneburg ook talloze eigenaren en een roerige geschiedenis.

1 „Gefällt mir“

Omdat niemand een idee heeft, geef ik eens een tip:
Ik was in de provincie Gelderland.

1 „Gefällt mir“

Dat is een monument ter herinnering aan een stormramp in 1925. In de achtergrond zie je de Joriskerk in Borculo.

3 „Gefällt mir“

Ja, dat klopt helemaal :+1:

Het monument werd in 1985 onthuld. Meer informatie vind je in de Nederlandse Wikipedia onder

Borculo en onder
Stormramp van 1925

Jij bent aan de beurt.

2 „Gefällt mir“

Waar ben ik geweest?

2 „Gefällt mir“

Is dat een foto uit Beieren?

Nee, die foto is niet in Beieren genomen.

Ik ken deze trappen, we hebben vorig jaar onze zoon met familie daar bezocht, was het in Sachsen ?

Nee, maar bijna…

Was jij in Thüringen?

Nee, ook niet.

Ik denk dat is de “Kleine Gegenstein” in Ballenstedt. Hij is een deel van de “Teufelsmauer”.

2 „Gefällt mir“

Dat is heel dichtbij. Op de “Kleine Gegenstein” zijn er geen trappen, maar al je heel goed kijkt, zie je de “Kleine Gegenstein” in de achtergrond.