Waar ben ik?

Da war ich etwas unkonzentriert. :grinning:

Also in Drenthe?

Is het de rivier de IJssel in Gelderland? Misschien in de buurt van Zutphen?

Het lijkt wel een plek waar mensen makkelijk kunnen komen, anders zet je er geen standbeeld en bankje neer…:thinking:

Nee, dit meer ligt ook niet in Drenthe. Je moet naar noorden fietsen (of wandelen) :wink:

1 „Gefällt mir“

Gut, dann in Friesland, aber das ist dann richtig schwierig, denn da haben sie ja Wasser an jeder Ecke.
Ich persönlich muss da jetzt wohl passen. Mal sehen, ob es jemand anders findet.

Ja,dit meer ligt in Friesland.

Du sollst ja keine anstrengende 100-km-Tour mit dem Fahrrad machen, sondern eine ganz gemütliche Halbtagestour.

[quote="Franzing
Maar het Nationaal Park ligt hier vlakbij. :smile:
[/quote]

Ich habe gerade mal meinen Routenplaner um Rat gefragt: Vom Nationalpark Weerribben-Wieden (Nordseite) sind es knapp 15 km bis zu dieser Statue und bis zum IJsselmeer sind es dann noch mal rund 8 km (Luftlinie entsprechend kürzer)

Waar ben ik of waar was ik?

3 „Gefällt mir“

Dan is het volgens mij in Echten bij het Tjeukemeer. Het standbeeld vertelt het verhaal hoe het Tjeukemeer aan zijn naam komt.

Dat was wel een moeilijk raadsel! Dankjewel voor de tips! Zonder dat had ik het nooit geraden.

2 „Gefällt mir“

Dat klopt :+1:
Dat dorp op de achtergrond is Echtenerbrug.

Ich hatte die Statue auf meiner Fahrradtour durch die Niederlande entdeckt und an solchen Stellen komme ich nicht vorbei, ohne zu fotografieren. (In Steenwijk gestartet, bin ich tatsächlich über besagten Nationalpark zum Tjeukemeer und von dort weiter nach Balk geradelt.)

De verhalen over het ontstaan van Tjeukemeer kun je hier nalezen
in het Duits en
in het Nederlands

@Anja, jij bent aan de beurt

3 „Gefällt mir“

Wo bin ich gewesen?

4 „Gefällt mir“

Je bent in Hoorn geweest. Ik heb meer dan tien jaar geleden een foto van het gebouw links van het museum genomen. :grinning:
blumen%20und%20segelfreizeit%202008%20065

4 „Gefällt mir“

Ja, klopt helemaal @JuttaS
Hoorn is een heel mooi oud stadje. Ik was er een dagje naartoe met vriendinnen.

Jij bent aan de beurt!

2 „Gefällt mir“

Waar ben ik geweest?

5 „Gefällt mir“

Ist das im Bayerischen Wald? Vielleicht sogar Zwiesel?

Es ist wunderschön und definitiv nicht der Bayerische Wald. (Und bevor jemand fragt, ich löse nicht sofort auf, will ich selbst grad nicht mit Bildern dienen kann…

1 „Gefällt mir“

Es ist das Krummelsche Haus in Wernigerode

4 „Gefällt mir“

Dat klopt. Jij bent aan de beurt! :grinning:

1 „Gefällt mir“

Waar was ik in 1988 ?

5 „Gefällt mir“

Is dat een Hoogteburcht in Duitsland, misschien in Hessen?

2 „Gefällt mir“

De deelstaat klopt!:+1:

Volgens mij is dat de burcht* Ronneburg in Ronneburg-Altwiedermus.

* de burcht of het kasteel?

antwoord @Franzing

De burcht = het kasteel (synoniem)
Het woord burcht is alleen iets ouderwetser en wordt minder vaak gebruikt.

3 „Gefällt mir“