Waar ben ik?

Ohhh, ik dacht dat Hamburg genoeg was, de straat wist ik natuurlijk niet. Helga mag rustig een nieuwe foto plaatsen, heb ik niks op tegen.

2 „Gefällt mir“

Hoi Hans,

De straat had het niet moeten zijn, maar wel het ‚Gängeviertel‘. Een kleine bezienswaardigheid in Hamburg met een interessante geschiedenis. Een leuke kleine wijk:

4 „Gefällt mir“

OK Verena, de volgende keer zal ik het proberen beter te doen en alles uitvoeriger omschrijven.
Het wachten is nu op Helga met een nieuwe foto. :smiley:

4 „Gefällt mir“

Ganz frisch aus der Kamera :grin::smiley:

2 „Gefällt mir“

Oldebroek ?

1 „Gefällt mir“

Dat lijkt wel Aardenhout.

1 „Gefällt mir“

Ik denk dat je Aerdenhout bedoelt. Klopt dat?

Ik denk dat er een typfout is geslopen. :slight_smile:

3 „Gefällt mir“

Verhip, je hebt helemaal gelijk, Andrea. Dank je voor je opmerkzaanheid op de vroege morgen :blush:

2 „Gefällt mir“

Even tussendoor vanwege verhip dat woord heb ik al minstens 50 jaar niet meer gehoord of gelezen, ik dacht eerlijk gezegd dat het al uitgestorven was.
Leuk Kitty, waar heb jij dat opgepikt?
Overigens de opgave dit keer schijnt moeilijker dan gedacht. :wink:

2 „Gefällt mir“

Hoi allemaal,

Niet Oldebroek en niet Aerdenhout.

Nee Hans, het is helemaal niet moeilijk. Na dat het raadsel opgelost zal zijn zal je je waarschijnlijk met de hand voor het hoofd slaan … :rofl:

1 „Gefällt mir“

Liever niet, dat kan erg pijn doen, misschien de achterkant of een vleugel van Paleis Soestdijk ?

1 „Gefällt mir“

Ook niet Paleis Soestdijk.
Vanaf morgen zal ik dagelijks een hint geven. :smiley:

1 „Gefällt mir“

in de provincie Noord-Holland?

2 „Gefällt mir“

Denk eerder dat het niet ver van Apeldoorn is, Helga mag toch niet zover van huis. :wink:

4 „Gefällt mir“
Für Haagsehans

Verhip wordt hier in het noorden nog wel gebruikt, maar dan als versterking “It is ferhipte lêstich” (het is behoorlijk lastig). Verhip is voor mij een friesisme geworden, wat ik in het Nederlands nog wel eens gebruik.

3 „Gefällt mir“

Verhip is weer helemaal hip :wink:

2 „Gefällt mir“

…en ik heb binnenkort weer af en toe een potje hipp voor mijn jongste kleinzoon in mijn handen, hipperdepip. :joy:

2 „Gefällt mir“

Nee Andrea, niet in Noord-Holland.

Haha - een beetje pesten ook nog. :laughing:
Maar je zult zien, dit is een raadsel speciaal voor jou, Hans. Dit was trouwens de eerste hint die eigenlijk pas voor morgen gepland was.

1 „Gefällt mir“

Nu weet ik het, maar ik moest echt googelen. Ik wacht nog even. Misschien heeft iemand anders een idee.

2 „Gefällt mir“

Nou vooruit Jutta, zeg het maar. Ik ken het gebouw, maar mij schiet het niet te binnen en googelen wil ik niet en …per se hoef ik niet te winnen.

1 „Gefällt mir“